Gå til innhold

Pusen skraper ved matskålen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen vår på 13 uker skraper på gulvet ved mat og vann skålen. Den gjør det gjerne et par ganger og så går han videre... Noen som vet hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pusen vår på 13 uker skraper på gulvet ved mat og vann skålen. Den gjør det gjerne et par ganger og så går han videre... Noen som vet hvorfor?

Det er et instinkt som ligger i dem, ute i naturen "graver de over maten" for å lagre den, og skjule den for andre.

Veldig vanlig at kattunger gjør det, og også mange voksne katter.

Skrevet

Aha! Tusen takk for svar, faktisk ganske interessant :)

Skrevet

Min katt gjør også det. Jo bedre han liker maten, jo lenger "graver" han. Stakkars, får nesten vondt av han. :fnise:

Skrevet
Min katt gjør også det. Jo bedre han liker maten, jo lenger "graver" han. Stakkars, får nesten vondt av han. :fnise:

Katten vår pleier ikke å gjøre det, men en gang han fikk våtfôr (han vil egentlig bare ha tørrfôr) så rørte han ikke maten, men ble bare stående og skrape på golvet ved siden av skåla! Jeg oppfattet dette da som at maten bød ham i mot - for han spiste i alle fall ikke! :klø:

Katter er rare dyr... :fnise:

Gjest Silmarill
Skrevet
Katten vår pleier ikke å gjøre det, men en gang han fikk våtfôr (han vil egentlig bare ha tørrfôr) så rørte han ikke maten, men ble bare stående og skrape på golvet ved siden av skåla! Jeg oppfattet dette da som at maten bød ham i mot - for han spiste i alle fall ikke! :klø:

Katter er rare dyr... :fnise:

Det er sånn jeg også oppfatter skraping ved matskålen som, at katten ikke liker maten.

Det kan være begge deler så klart!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...