Maja_83 Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Pusen vår på 13 uker skraper på gulvet ved mat og vann skålen. Den gjør det gjerne et par ganger og så går han videre... Noen som vet hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Pusen vår på 13 uker skraper på gulvet ved mat og vann skålen. Den gjør det gjerne et par ganger og så går han videre... Noen som vet hvorfor? Det er et instinkt som ligger i dem, ute i naturen "graver de over maten" for å lagre den, og skjule den for andre. Veldig vanlig at kattunger gjør det, og også mange voksne katter.
Maja_83 Skrevet 28. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2007 Aha! Tusen takk for svar, faktisk ganske interessant
la Flaca Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Min katt gjør også det. Jo bedre han liker maten, jo lenger "graver" han. Stakkars, får nesten vondt av han.
Væren Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Min katt gjør også det. Jo bedre han liker maten, jo lenger "graver" han. Stakkars, får nesten vondt av han. Katten vår pleier ikke å gjøre det, men en gang han fikk våtfôr (han vil egentlig bare ha tørrfôr) så rørte han ikke maten, men ble bare stående og skrape på golvet ved siden av skåla! Jeg oppfattet dette da som at maten bød ham i mot - for han spiste i alle fall ikke! :klø: Katter er rare dyr...
Gjest Silmarill Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Katten vår pleier ikke å gjøre det, men en gang han fikk våtfôr (han vil egentlig bare ha tørrfôr) så rørte han ikke maten, men ble bare stående og skrape på golvet ved siden av skåla! Jeg oppfattet dette da som at maten bød ham i mot - for han spiste i alle fall ikke! :klø: Katter er rare dyr... Det er sånn jeg også oppfatter skraping ved matskålen som, at katten ikke liker maten. Det kan være begge deler så klart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå