Gå til innhold

Vaske gardinene ved flytting fra leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte fra leiligheten jeg leier om et par uker. Har bodd her 9 måneder. På soverommet fulgte det med gardiner. Disse ser fortsett pene, rene og fine ut. Er det nødvendig å vaske og stryke disse før jeg flytter?

Hvis de må ordnes på, er det en enklere måte enn å stappe alt i vaskemaskinen og deretter stryke?

Håper noen kan svare meg, for jeg er ikke så flink til husarbeid :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vasket. Puttet i vaskemaskin og etterpå strøket dem. Stryk foran tv'en så blir det bittelitt mindre drepende kjedelig.

Enklere metode: Lever på renseri.

Skrevet (endret)

Vask dem på et program med sentrifugering og heng dem opp på gardinstangen våte. Da tørker de pent over natten.

Endret av Idril
Skrevet

jeg for min del hadde nok aldri kommet til å vaske de ;) jeg vasker ikke mine gardiner heller for å si d sånn.. de kunne jo kanskje fått en omgang med støvsugeren?

Skrevet

Vi flyttet i sommer ut av en leilighet som vi hadde leid i 13 mdr. Vasket ikke gardinene der, men de fikk en runde med støvsugeren som nevnt over her :)

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg ville ha forlatt leiligheten i samme stand som da jeg flyttet inn. Gardinene ville jeg derfor ha vasket. Henger du opp gardiene mens de enda er våte, er det ikke sikkert at de trenger å strykes.

Skrevet
Jeg ville ha forlatt leiligheten i samme stand som da jeg flyttet inn. Gardinene ville jeg derfor ha vasket. Henger du opp gardiene mens de enda er våte, er det ikke sikkert at de trenger å strykes.

Metoden anbefales. Har gjort det med mine egne i årevis og medmindre det er lettkrøllede bomulls- eller lingardiner så funker det som bare fy. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...