Gjest Sunn Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Kosthold er alltid et hot tema for tiden! Dette gjelder også i min vennegjeng. I dag spiste jeg en halv avocado for kos, og en venninne uttalte at avocado var kjempeusunt og hadde masse fett i seg! Er jeg helt på bærtur når jeg mener at dette er litt drøyt? Avocado er vel som de fleste andre grønsaker god for kroppen på flere måter? Jeg blir så frustrert av at man ikke kan spise en hasselnøtt en gang før ordet "usunt" dukker opp. Hvorfor kan ikke folk lære at sunt handler om mer enn magert? Og endamer provoserende: Jeg bruker lettmelk i kaffen. (Æsj så usunt)
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 (endret) Avocado er jo anbefalt for å få i seg sunne fettsyrer, så tror nok kanskje det var venninna di som var litt på bærtur akkurat der. Personlig synes jeg det er altfor mye fokus på fett vs ikke-fett. Kroppen er nå en gang skapt sånn at den trenger både fett, proteiner og karbohydrater (jada, trenger det også til tross for alle low-carb diettene). Selvfølgelig skal det sies at man skal passe på at man ikke får for mye av noen av disse, men tror nok du kan kose deg med avocadoen din i fred jeg Endret 28. august 2007 av Wolfmoon
aline Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Både avokado og nøtter er jo i aller høyeste grad sundt, selv om det ikke er slankende. så er enig med deg, det har blitt slik etterhvert at sunt liksom er det samme som slankende, og det er jo slett ikke riktig!
Lalique Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Må si jeg er fulkomment lei av all fokus på sunt/usunt. For min egen del som har hatt spiseforstyrrelser fra tidlig i tenårene (er over 30 nå) er det mye sunnhet i å spise sjokoladepudding og vaniljesaus til dessert på en ren og skjær mandag. (eksempel). Mat skal være godt for kroppen og hodet og det er mye sunnhet i å spise en sjokolade innimellom. Jeg tror at hvis man lærer å lytte til kroppens og hodets behov får man en kropp i balanse, som gjør at man får en sunn kropp uansett størrelse
Gjest Nedfall Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Sitte fast i sofaen er ihvertfall usunt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå