Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg har en del pigmentflekker i ansiktet, dels pga. sol (?), dels pga. svangerskap. I hvertfall fikk jeg dem i løpet av siste svangerskap. Er det noen som har tips til hvordan disse kan blekes? Det er ikke veldig skjemmende, men likevel. Det finnes vel kremer for sånt også? Takknemlig for tips?
Fresi Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Noen mener de kan blekes med diverse kremer fra helsekost/parfymeri, men det har ikke hjulpet meg. Hvis de er markante, er den beste behandlingen en krem (Aberela), gjerne blandet med litt blekemiddel. Fås på resept av lege.
Umuriel Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Jeg fikk en for noen år siden på grunn av p-pillebruk, og det som hjalp var å smøre sunblock på selve flekken, så forsvant den av seg selv i løpet av en sommer eller to. Nå har den selvsagt kommet tilbake på grunn av svangerskapet, og har tatt med seg et par kompiser, men jeg har holdt det noenlunde ved like ved å bruke høy faktor og unngå direkte sol så langt det lar seg gjøre. Forøvrig er jeg også interessert i effektive tips for å fjerne uhumskhetene.
mustapippuri Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Gå til hudlegen og få den aberela blandet med litt bleikemiddel. Funker fint, men regn med at huden skaller av og at du må bruke høy solfaktor, selv på denne tiden av året.
Metis Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Også laserbehandlinger skal visstnok ha god effekt for å få fjernet pigmentflekker.
Fresi Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 ... og peeling. Men ville nok prøvd med den kremen først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå