Gå til innhold

blomkål, grønnsaker, skinke og ostesaus

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk servert det en gang i tida, og det var nydelig.

synes jeg husker det var en blomkål i midten, og at det var saus.. helte man den over? og grønnsakene? og skinke, hvis det i hele tatt var det da?

noen som har forslag til hvordan jeg fikser dette? vi blir 3 pers.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Kok blomkålen, lag en vanlig hvit saus (gjerne med litt av kokevannet fra blomkålen) og ha i revet ost etter smak.

- Legg blomkålen i en ildfast form (du kan evt. dele den opp i litt mindre biter først) og hell sausen over.

- Bittelitt revet ost på toppen og inn ovnen til det får en lys gylden farge.

Jeg synes stekt bacon og litt brød er veldig godt til dette, evt. også en salat.

Håper dette var til litt hjelp. :)

Skrevet

Vi pleier å ha kokt blomkål med hvit ostesaus til. Gjerne bacon/skinke og tomater også. Serveres bare sånn, uten å ha vært i ovnen først.

Skrevet (endret)

Jeg bruker å tilsette ett beger baconost i den hvite sausen. Serverer godt med bacon/ flesk til.

Endret av Titti73
Skrevet

takk for alle svar!

da prøver jeg meg på en miks av forslagene i dag.

... men jeg kan ikke huske at det ble gratinert i ovnen, selv om det høres veldig godt ut da..

Skrevet
... men jeg kan ikke huske at det ble gratinert i ovnen, selv om det høres veldig godt ut da..
Nei, det er selvsagt ikke nødvendig, men jeg synes det er godt, da. Og så synes jeg det gjør seg med litt farge, hvit saus på hvit blomkål blir litt blekt.;)
Skrevet
Nei, det er selvsagt ikke nødvendig, men jeg synes det er godt, da. Og så synes jeg det gjør seg med litt farge, hvit saus på hvit blomkål blir litt blekt.;)

ja, ikke sant, litt farge må en ha! :)

forresten var det sånn jeg hadde sett det for meg:

http://www.tine.no/page?id=28&key=8725&cat=698

men med andre grønnsaker osv. men her er jo mulighetene mange!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...