Gå til innhold

Hva er hobbyen din ?

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg lurer på hvilke hobbyer folk har jeg, om de er uvanlige eller ikke, om noen har det eller ikke. Om jeg selv får ideer til en hobby av dere, hadde vært fint :)

Begynte litt med å tråkle bilder, hva heter det egentlig igjen ? Med bilder som er trykket på og så syr man korssting etterpå. Det var moro, men har blitt lagt på hyllen litt, håper jeg får gjennomført det en gang.

Har også prøvd å lage gips figurer, men har ikke fått det helt til. Men er kjempe gøy å male de.

Strikke er gøy, men kan bare strikke skjerf, sånn rett, har lyst å lære å lage gensere.

En gang lærte jeg å lage blomster av ståltråd og strømpebukser. Ble ganske fint det :)Lagde små buketter så surret vi sånn grønt, klistrende greie til slutt...

Skulle gjerne hatt egen dreiebenk til å lage potter og slikt. Er så moro med keramikk. Men egentlig hadde jeg ikke behøvd å steke de, bare lage nye og nye krukker hele tiden i leire.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi se :

- Brodering (men har ikke begynt heeelt ennå da :ler: ) Skal bli et flott

Sørlandsmotiv med brygge, båthus, måker, fyr og sjø : - )

- Male på glass. Har heller ikke begynt ennå (hmf...)

Men har planer om å gjøre det. Får bare ikke roen over meg så ofte, til å

gjøre dette.

- Lage smykker og prøve meg på å lage tiaraer. DET er morro og litt

puslearbeid. Har masse perler, strass og tråder i både kopper, sølv og

nylon.

- Litt fotografering,- mest med sambo`s proffe kamera :)

- Pleide å danse før, og har planer om å drive med det igjen. Har tidligere

gått i korps og både spilt og vært drilljente. Savner det og. Skulle

egentlig vært med på noen sportsdrillkonkurranser, men jeg er uten

øvingslokaler og stua er ikke stor nok :ler:

Diva :D

Skrevet

Forslag til hobby? Tja.

Selv har jeg som hobby å kjøpe gamle biler og sette de i så bra stand at de blir fine å se på og å kjøre. Nyttig og fin hobby.. Prøv den.

Men nå må jeg utvide hobbyen til å bygge garasje og reparere hus og bygge naust og reparere båt. Men det er gøy å lage mat også. Men sy det er jeg ikke flink til men jeg har sydd gardiner. Favoritthobbyen er IT og data nettverk og sånn . Også politikk da men det er så vanskelig. Hmm skal vi se... sport og sånn liker jeg ikke. Ja ja det var vel det.... :P

Jo og hester og hunder er topp. Men det har jeg ikke hatt så mye tid til i det siste.

Skrevet

Jeg vil nå si at KG er en av hobbyene mine jeg da.... :ler:

En som opptar meg ganske mye også faktisk.... :roll:

Ellers liker jeg å lese

Er veldig opptatt av interiør

Strikker litt, men er kjempe dårlig og blir aldri ferdig med det

Lager ullbilder ( de er kjempe fine... :Nikke: )

Tegner litt

Fotball ( spiller ikke lenger da , sluttet etter ti år, men jeg ser på og er ofte på kamp )

Fisking... av alle ting :ler:

Vennene mine

skriving

Reising

Kunst

Vel, jeg kommer ikke på flere jeg..... :ler:

Skrevet

Hobby. Hm. Det er det jeg gjør når jeg rekreerer - leser bøker, skriver, maler, går tur med hunden jeg har lånt, fotograferer, tar en ridetur på naboens litt trinne matvrak av en gamp - lager mat - selv om dette må anses som en nødvendighet også - men alle mine "hobbyer" er ganske nødvendige for meg.

Har tenkt litt på å ta kjøkkenmaskinen (den blir ødelagt, bladene blir slitte) og lage papir (av makulerte papirstrimler) i forskjellige strukturer - med farger som jeg fletter inn som jeg vil. Blir fine bilder. Kan også blande inn krydder, strå osv. Men så var det om jeg vil ofre Kenwooden da...

Så er det laksefiske som snart står for døra - hvis jeg gidder myggplagen i år igjen. Pleier smøre hvitløksavtrekk på huden (hvitløk som har ligget i vann), men må gjøre det hver halv - hele time for å hindre myggen fra å finne meg attraktiv. Og da lukter jeg helt heerlig, skal jeg si. :wink:

Skrevet

Mine hobbyer er: Interiør, spiller golf, fotball, spinning, være sammen med venner, lese.

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei :D

Mine hobbier : Lese bøker,brodere bilder,male på glass og kjæramikk,strikke ( har strikket en Shetlandsgenser til gubben),hekle og strikke duker,male og pusse opp i leoligheta,sy gardiner og patchwork.Akkurat nå strikker jeg baby tøy til mitt kommende barnebarn.

Noe annet en familie og gubbe har jeg ikke tid til opp i alt dette. :)

hilsen

Skrevet

Tja, går ofte i rykk og napp disse hobbyene da. Men akkurat nå broderer jeg et bilde, et sånn babybilde med navn på som jeg skal ha på jenta mi sitt lekerom.

Ellers har jeg ganske nylig prøvd serviett-decoupage. Det var kjempegøy og utrolig enkelt.

Innimellom lager jeg en trolldeig-figur eller to, men det tar så grusommelig lang tid å forme finurlig, male finurlig osv at det blir heller sjelden.

Jeg leser en del. Kjempeglad i bøker. For tida holder jeg på med Lord og the Rings. Er en av dem som ble inspirert av filmen.

En hobby som tar masse tid om dagen er web-design. Driver og knoter med html for å lage hjemmeside. Ferdig med sida for noen uker siden, så nå går det også en del i produksjon av innhold. Kjempemoro hobby - selv om jeg til tider river meg febrilsk i håret :ler:

Ellers, tja, jeg har et par brevvenninner. Eller e-mail-veninner om man vil. Synes det er kjempeinteressant å bli kjent med mennesker fra andre kulturer.

Jepp, det var vel status i min hobbyverden.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg elsker å lese... men gjør det nesten ikke mere. Da jeg bodde hjemme og gikk på vgs, så var jeg innom biblioteket et par ganger i uka, jeg leste 2-3 bøker i uka, flere om det var sånne tynne (ja, dette biblioteket tok inn "kioskliteratur" nemlig, sånne serier som kommer nye en gang i måneden. De leste jeg selvsagt ut på en dag eller så, tidvis to på en dag, for de er så tynne) Men så flytta jeg hjemmefra, ble student, fikk tv med ørten kanaler og pc med fri tingang til internett, og lesinga tok slutt... Jeg bor ikke lengre på hybel, tv'n har bare 4 kanaler, om man regner med nrk2, som ikke er helt klart alle dager. Men internett har vi nå fortsatt, selv om vi betaler for det nå da (men bredbånd da) Så lesinga er stort sett henvist til ferier dessverre....

Som lita broderte jeg en god del også. Jeg har et fint bilde liggende som jeg "holder på med". Jeg har nok "holdt på med" det i 4 år nå, og enda kan man ikke se hva motivet skal bli... Jeg hr brodert noen mindre julemotiver for min mor i mellomtiden da, når jeg var hjemme på sommerferie. (Jada, julemotiver om sommeren, det var gevinster til revmatikerforeningas loddsalg da)

Ellers er nok KG blitt en hobby ja, sammen med andre ting jeg kan bruke pc'n til (spill og sånn) Sambo prøver å få meg fotointeressert. vi har et bra digitalt kamera, stativ til sånne bilder der man trenger at kameraet er HELT stille også, og HAN tar i alle fall mange bilder... Han vil gjerne ha meg interessert i/flink til å "manipulere" dem etterpå også. Jeg jobber med saken, det er spennende, men jeg er ikke så flink. (Hittil begrenser det seg til å justere lys og fargestyrken egentlig, legge til litt tekst og sånn da, og klippe av kanter. Men dette med å kombinere to eller flere bilder til ett, der er jeg ikke helt dreven enda) Og så går jeg på en del fotballkamper egentlig. Nei, jeg liker ikke fotball, men jeg liker nå egentlig Brann da, så det går jo helt fint. Trur jeg nok skal få være med på min føste bortekamp nå til sesongstart i år (egentlig fordi det passer bedre med påskeferien da, som likevel skal tilbringes på østlandet. Da er det jo dumt at han drar på bortekamp, kommer tilbake hit, og vi drar tilbake....)

Hmm, det var vel mine "hobbyer", hvor KG er den mest aktive for tiden...

Da var vel tida moden for å pusse tenner, pakke sammen matpakka og tusle avsted til bussen. Jobb i dag også....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hobbyer, mener du bortsett fra å praktisere sånne kjæresteting.. :ler: ?

I så fall:

Hagearbeid om redskaper som brukes til sånne kjæresteting... :o )

Svømming er en helårsaktivitet, sunt og godt!

Båtliv er mer sommerbetont...

Bridge er toppidrett vinterstid

Friluft - fjellstøvler, ryggsekk og fiskestang! Deilig avkobling!

MUSIKK!!! Konserter, levende lyd... - må ha det, bare må ha det...

Skrevet

Akvarellmaling- når jeg får tid!!!! :roll:

Synge- har en liten pause nå, men kommer tilbake for fullt snart!! 8)

Trening- er godt å holde meg i form, så da jogger jeg, spiller squash, går på ski om vinteren og spiller litt fotball.

Skrevet

Jeg elsker å "pludre" med en eller annen form for hobby. Her er noen:

PERLESMYKKER

PATCHWORK (drømmen er å lage sengeteppe)

LESE BØKER (elsker å lese)

SCRAPBOOKING (klippe og lime er moro)

BRODERING.

Er nettopp ferdig med disse to som skal rammes inn: http://www.lanarte.com/Gfx/Designs/200/34561_200.jpg

http://www.lanarte.com/Gfx/Designs/200/34720_200.jpg

Skal straks begynne på dette http://www.lanarte.com/Gfx/Designs/200/34758_200.jpg

Må bare bli ferdig med to julekalendere først, som jeg broderer for "venner av venners bekjente".

Gjest Mzfire
Skrevet

Livets datter : de bildene var bare helt nydelige. Sånne bilder liker jeg da. Jeg har også lyst til å lage lappeteppe. Er så fint og koselig. Det må jeg finne ut mer av, hvordan en lager det. Prøve å finne masse fint stoff :)

Skrevet
Livets datter : de bildene var bare helt nydelige. Sånne bilder liker jeg da. Jeg har også lyst til å lage lappeteppe. Er så fint og koselig. Det må jeg finne ut mer av' date= hvordan en lager det. Prøve å finne masse fint stoff

Kanskje denne boken kan være en god start? http://www.quilteposten.com/modernelapper/omtaler.htm

...ellers så er det mye inspirasjon her: ]http://www.quilte.net/Webdesk/netblast/pag...ex.html

Skrevet

JEg strikker. Gjerne tre ting på en gang, så det er sjelden noe blir helt ferdig. Jeg strikker bare barneklær, for jeg gidder aldri å gjøre det ferdig hvis jeg strikker til meg selv.

Gjest Mzfire
Skrevet

Tusen takk Livets datter :) Nå skal jeg gå inn på sidene og se om jeg får noen ideer.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg maler av og til. Og så driver jeg med musikk på ganske høyt nivå :roll:

Gjest indiangranny
Skrevet
Jeg elsker å "pludre" med en eller annen form for hobby. Her er noen:

PERLESMYKKER

PATCHWORK (drømmen er å lage sengeteppe)

LESE BØKER (elsker å lese)

SCRAPBOOKING (klippe og lime er moro)

BRODERING.  

Er nettopp ferdig med disse to som skal rammes inn: http://www.lanarte.com/Gfx/Designs/200/34561_200.jpg

http://www.lanarte.com/Gfx/Designs/200/34720_200.jpg

Skal straks begynne på dette http://www.lanarte.com/Gfx/Designs/200/34758_200.jpg

Må bare bli ferdig med to julekalendere først, som jeg broderer for "venner av venners bekjente".

Hei Livets datter :D

Dette var flotte bilder du hadde brodert,Lanarte har mange fine bilder.

Har du kjøpt disse via nett eller i ordinære håndarbeidsforettninger.Artlier Margrethe har mye fine ting.

hilsen

Skrevet

har magne hobbyer, men alt for liten tid til å praktisere...

Er alene med to små som tar ganske mye tid og energi... :roll:

MEN, om jeg har tid så pludrer jeg med dette:

maling/ tegning

brodering

trening

INTERNETT...

lese

venner

snakke med venner på telefonen da jeg bor veldig langt unna de... :( og så liker jeg å pusle med å dekorere div. ting, lage kort og så videre

Skrevet

-Har kjøpt utstyr til glassfusing, - smelting av glass ved høy temperatur- men har ikke fått meg verksted ennå. :sur:

- Leser mye. :o

- Svømmer flere gg i uken. :ler:

- Akvarell-maling. :lol:

- Fotografering. :blunke:

- Reising. :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...