Gå til innhold

Regnvotter og vintervotter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til bra regnvotter og vintervotter til mindre barn?

1,5 år er "mellomste", mens "største" er 3 år.

Vottene må være "formet", altså forskjell mellom høyre- og venstrevott.

De må heller ikke være for lange for fingrene (som de aller fleste jeg har sett er)

At de har litt lengde oppover armen er positivt, synes jeg.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt regnvotter til min 3-åring på KappAhl (brukt i hvert fall en sesong allerede). De er nesten som en lang pose, men det er egen plass til tommelen. De går langt oppover underarmen og har strikk øverst. "Utvendig" strikk midt på til å snurre rundt. Tynt regnstoff, men det er plass til en vante e.l. under. Tror de kostet 150,-.

Mener jeg har sett noe lignende i Bamse-serien til Lindex.

Vi kjøpte noen bra vintervotter i en "fritidsbutikk", men jeg husker ikke navnet. Tror det lignet på Alfi. De har glidelås på oversiden slik at de er lettere å ta på.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Kjøpte Reflex sine her om dagen, fordi butikken hadde 50% på en mengde varer pga en kampanje. Har ikke testet dem ennå, men de ser i alle fall bra ut!

Skrevet (endret)
Kjøpte Reflex sine her om dagen, fordi butikken hadde 50% på en mengde varer pga en kampanje. Har ikke testet dem ennå, men de ser i alle fall bra ut!

Hvilken butikk var det? Babyshop? Pris?

Endret av Smørblomsten
Skrevet

Jeg har hatt reima votter med gildelås til min sønn. Og jeg var veldig fornøyd med disse. Trenger sikkert ikke være Reima men at de har glidelåsen. Sitter veldig godt på en liten hånd.

Skrevet
Hvilken butikk var det? Babyshop? Pris?

En lokal butikk som hadde salg i helga pga ett arr. i byen her.

Prisen husker jeg ikke helt, mener det var 69 eller 79 kr. Tror jeg... Eller var det for sydvesten?!?

Gjest Mayamor
Skrevet

Kjøpte Reklex sine regnvotter med litt for i til min 4 åring. De virker ok, og kostet 99,- på en Reflex butikk. Har ellers hatt H&M sine, de var ikke foret, men dugde helt ok.

Skrevet
Vi kjøpte noen bra vintervotter i en "fritidsbutikk", men jeg husker ikke navnet. Tror det lignet på Alfi. De har glidelås på oversiden slik at de er lettere å ta på.

Hilsen Lille meg

Jeg husket navnet helt feil. Riktig navn er Hestra. De er tykke og varme (duntype) med "skinn" i gripeflaten og altså glidelås oppå.

Hilsen Lille meg

Skrevet

"Votter er teit, det trenger du ikke kjøpe"

Hilsen lille M, 14 måneder

Skrevet
"Votter er teit, det trenger du ikke kjøpe"

Hilsen lille M, 14 måneder

Og lille snupp på 8 mnd signerer.... :fnise:

men mamma skal likevel absolutt ha de på!!!

• 2 år senere...
Gjest Smaragd
Skrevet

Eldegammel tråd, men jeg måtte bare svare ;)

Jeg jobber i barnehage, og min erfaring er at de uten fõr er best!

Da har man bare en tynn ullvott under.

(janus sine er tynne, men veldig varme og gode. Og så sitter de godt!)

De med fõr klumper seg stort sett bare, spesiellt inni tommelen. De er ofte vanskelige å få på og de er trege å tørke om de skulle bli våte inni.

Men en ting jeg har lagt merke til, er at størrelsene på slike votter er heeeelt på jordet!

Str 3/4 år får jeg på MIN hånd!

Så str 1 år kan man ha til de rett og slett er for små. Ikke se på størrelsene! ;)

Skrevet

ReimaTe med glidelås... Finnes ingen bedre til små barn.. jobber i barnehage og har prøvd det meste av votter... Finnes både en tynn og en tykkere utgave, begge er enestående..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...