Gå til innhold

holde barneselskap 1,5 mnd etter bursdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, tittelen sier sitt. sønnen min hadde bursdag(5 år) på begynnelsen av august, altså i sommerferien. dagen ble feiret med stor familie, noe han syntes var stor stas.

jeg hadde planer om å holde selskap for han med noen unger fra barnehagen, men har altså ikke gjort det. har litt dårlig samvittighet pga det. han har ikke spurt noe om det, men det tror jeg skyldes dårlig språk.

hva synes dere? blir det dumt å holde selskap nå så lenge etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Helt ok, slik blir det jo med sommerbarn.

Skrevet

Vet om mange som har sommerbarn som har bursdagen tidlig på høsten ved barnehage/skole start.

Gjest Gjest_høst_*
Skrevet

Det er aberet med å ha sommerbarn, dårlig planlagt. :ler:

Nei da, i klassen til mitt barn er det flere sommerbarn som venter til skolestart med å ha bursdag, eller de tar det før sommerferien setter inn. Blir like hyggelig det, ungene bryr seg ikke om når selskapet blir, bare at det blir.

Skrevet

Det har jag aldrig hört om, att man väntar så länge med att fira födelsedagen. Jag tycker det låter konstigt men det är nog mest för att jag aldrig hört om det tidigare.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe. Ikke så sjeldent at bursdager blir feiret en stund etterpå - det kan være på grunn av sykdom, at man skal feire sammen med noen eller rett og slett at det passer bedre. Er barnet happy med det, synes jeg det er helt greit.

Skrevet (endret)

Når barnet har bursdag i juli og alle vennene er på ferie er det klart at man lager til barnebursdags-selskap etter at ferien er over.

Man kan jo tenke seg i en søskenflokk: De andre har bursdag utenom ferien og får alltid selskap med vennene. Mens den som tilfeldigvis har bursdag midt i fellesferien ikke skal få noen selskap fordi noen synes det blir for dumt å feire en måned etterpå...? Det er for dumt å la være mener jeg, og jeg er mamma til juli-barn som alltid feirer med kompisene i slutten av august.

Endret av Lizzee
Skrevet

det er mange sommerbarn som velger å feire bursdagen sin utover høsten. Ikke alle kan ha selskap første uka etter ferien heller?

Inviter når det passer deg...

Skrevet

Jeg har en datter som er født tre dager før julaften. Vi har alltid barneselskap på nyåret, og det synes alle parter, også bursdagsbarnet, er helt greit.

Skrevet

Lille Ida ble 4 år i starten av juli, hun skal ha selskap i september. Hvorfor? Fordi vi, og alle andre, var borte i juli og i august flyttet vi til nytt hus. Men barnehagebursdagen og barnebursdagen kommer på samme dag, fordi hun ikke skal tro at hun har bursdag hele året. Familiebursdagen var sist helg pga svigerforeldre som skal tilbake til Spania. Denne bursdagen ble feiret med stedatter som også har bursdag i juli.

Men i september, skal hun ha en hel dag som bare er hennes.

Skrevet

Sønnen min har bursdag 29. juni, vi hadde da barnebursdag før skolen sluttet. Det er litt vanskelig å vite om folk skal på ferie eller ikke rett etter skoleslutt, derfor valgte vi å feire dagen før han hadde bursdag.

Jeg synes også det er helt greit å feire på etterskudd.

Skrevet

Det blir sikkert koselig å ha det nå - kanskje har det begynt noen nye i barnehagen etter sommeren også som det er greit å bli bedre kjent med.

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å utsette barnebursdagen til sommerbarna. Vi har gjort det for vår 5-åring, vi. Og vi kommer garantert til å gjøre det når hun begynner på skolen. Hun har bursdag midt i juli, når alle er borte.

Skrevet

Jeg har sommerbarn, så bursdagen legges til enten rett før ferien eller rett etter.

Før hun begynte på skolen så prøvde jeg å holde selskap på bursdagen hennes.

Det var nesten ingen som kunne komme, så det gjør jeg ikke flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...