Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr nå...som jeg er småforelsket i :rødme:

men som jeg absolutt ikke her tenkt å presentere for sønnen min (5) ennå. Hvordan si dette til han jeg dater, uten å støte han vekk? Vi har datet i 3 mndr, men vi snakker ikke så mye om at jeg har barn, egentlig han som tar det opp når det kommer opp. Tror han er veldig usikker, bor i kollektiv på rotete rom og er litt cool.... Så tenkte kanskje det ville roe han ned, men jeg vil ikke risikere at han tenker at jeg ikke er seriøs heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

bare si du vil ta det rolig?

å hoppe inn og ut av forhold som småbarnsmor er vel ikke så lurt, og det skjønner han sikkert.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Når du "dater" og er "småforelsket", bør ingen forvente at gutten skal bli involvert enda.

Skrevet

Jeg har ikke barn selv enda. Men jeg skulle vært temmelig sikker på at dette var en mann for fremtiden før jeg presenterte han for barnet mitt. Det er sikkert vanskelig for barnet å forholde seg til en ny menn hele tiden. Barnet knytter jo bånd til eventuell kjæreste. Ved brudd vil jo barnet få en sorg vil jeg tro, derfor er det best å vente med å presentere kjæresten til forholdet er stabilt.

Skrevet

Har selv vært der. Nå er vi samboere på 8. året.

Når det gjelder deg så tror jeg du gjør lurt i å vente til dere har blitt enige om hva dere vil videre med forholdet deres.

Samtidig må du jo også la denne kjæresten din få bli kjent med barnet ditt før han kan ta stilling til om han virkelig vil ha en fremtid med deg - for den fremtiden betyr jo at han skal leve med barnet ditt.

Introduser dem litt forsiktig. Kanskje i forbindelse med at det er andre tilstede. Og ikke oppfør dere så veldig som kjærester med kyssing og klemming og sånt. La sønnen din bare bli kjent med en som du presenterer som en venn, en kompis. Også tar du tiden til hjelp og viser kjæreste-siden etterhvert som disse to mennene i livet ditt blir kjent med hverandre og du vet at kjæresten din vil ha deg og hele pakken!

Det siste du skal gjøre er vel å la sønnen din plutselig møte en halvnaken mann på badet en morgen - eller i din seng!

Ønsker deg i hvertfall lykke til!!!

Gjest *nurket*
Skrevet

Har selv små barn, og kjæreste. Og han møtte barna raskt etter at vi ble sammen (hadde ingen dateperiode egentlig)... en mnd var det vel.. Og det gikk over all forventning, da var eldste jenta 4 år. Men nå har kjæresten min egne barn, og var forberedt på bli reservepappa for flere når vi møttes.

Er nok helt annerledes med en som ikke har barn selv. Vanskelig å vite hva han går til... Introduser han for barnet ditt, hvis han selv ønsker.. Men ta det forsiktig, oppfør dere som venner i starten. Og la det utvikle seg derfra :)

Lykke til :)

Skrevet

...fikk jo ingen svar på det jeg spurte om: Hvordan "berolige" han jeg dater om at jeg ikke har tenkt å introduser han til sønnen min, uten å virke useriøs...

Skrevet
...fikk jo ingen svar på det jeg spurte om: Hvordan "berolige" han jeg dater om at jeg ikke har tenkt å introduser han til sønnen min, uten å virke useriøs...

Du sier i startinnlegget ditt at du absolutt ikke har tenkt å introdusere ham ennå. Det betyr for meg at du en eller annen gang har tenkt å introdusere de for hverandre - og rådene du har fått her går jo på hvordan du da kan gå frem.

Jeg tror du må gå litt i deg selv her og sette deg i hans situasjon. Hadde det vært meg og jeg ikke fikk treffe den som var den viktigste personen i livet til han jeg var forelsket i så vet jeg ikke helt om det hadde vært det beste i det lange løp. Dere har datet i 3 måneder og du er småforelsket. Da er det kanskje på tide å ta forholdet litt lenger om du føler at dette er en mann du vil gå videre med. Hvis ikke du vil mer enn dating og kos og holder denne mannen utenfor privatlivet ditt med barn så risikerer du å miste ham - hvis det er så at han er seriøs.

Ta en prat om hvor dere vil med forholdet deres - og i den samtalen vil det med sønnen din vel komme som en naturlig ting, uten at du virker useriøs. Fortell gjerne om at du er usikker på dette. Og vær ærlig når det gjelder følelsene dine - det er seriøst.

Jeg tror ikke en 5-åring tar skade av å møte en kompis av mamma - på kafe, i parken el.l. Som sagt du trenger ikke fremstille ham som mammas nye kjæreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...