Stine66 Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Til dere som har tenkt å ha koldtbord, hvordan har dere tenkt det med taler? Kjipt å stå og forsyne seg når det plinges i glassene og noen skal holde tale, men kan jo ikke vente til det ikke er noen som er ute heller. Og noen taler må man jo forvente at det blir. Er det noen smart måte å gjøre det på??
Gjest Frysepulver Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 En god toastmaster bør sørge for at dette går mest mulig smertefritt
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 En god toastmaster bør sørge for at dette går mest mulig smertefritt Det var vel ikke akkurat spørsmålet. Toastmaster kan f.eks dele opp forsyningen i flere bolker, slik at gjesen forsyner seg- spiser- taler, gjentatte ganger.
MaryLou Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Hmm, godt spørsmål. Vi skal ikke ha toastmaster heller. Og ikke sanger, så jeg regner med at de taletrengte (om det er noen) plinger på glasset når han/hun ser at det ikke er noen og forsyner seg??? Veit jammen ikke jeg.
Kykkelikokos Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 I forrige bryllupet vi var i var det to forsyningsrunder, hvor toastmaster opplyste om hvilken del av bordet som skulle begynne å forsyne seg. Om dere ikke har toastmaster kan kanskje brudens far eller noen andre bare ta på seg oppgaven å opplyse om dette helt i starten? Det skal vel uansett ønskes velkommen? Man bør i hvert fall ikke gå og forsyne seg i tide og utide selv om det er koldtbord, mener nå jeg. Men det kommer vel litt an på hvordan dere vil ha det hos dere.
Stine66 Skrevet 28. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2007 (endret) Vi skal ha toastmaster, men jeg må jo liksom tenke på det selv også Ja, kanskje det var en god ide å la folk gå i puljer og forsyne seg? Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, tenkte at folk kunne gå som de ville jeg... Takk for gode innspill! Endret 28. august 2007 av Stine66
Gjest nextlife Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Vi skal ha både koldtbord og dessertbord. Vår toastmaster er heldigvis MEGET strukturert, og har allerede planen klar for dette : Bordet deles inn i puljer som forsyner seg, mellom disse rundene skal det fylles opp i glass så tales, og dette vil gjestene få beskjed om når de blir ønsket velkommen. (Har et indelig håp om færrest mulig taler)
Stine66 Skrevet 28. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2007 Det høres jo veldig bra ut, Nextlife. Blir nok slik vi må gjøre det vi også
Gjest nextlife Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Det høres jo veldig bra ut, Nextlife. Blir nok slik vi må gjøre det vi også Vår toastmaster mente også det var lurt å legge inn en "organisert" røykepause, slik at man unngår at folk stikker ut for å røyke i hytt og pine
Gjest =tentacle= Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Toastmaster forteller rekkefølgen for når hvilke bord/grupper kan forsyne seg første gang, siden går folk når de vil og ser at det ikke er overbefolket ved buffeten. Toastmaster sier også fra når h*n ønsker velkommen til bords at taler annonseres ca 5 minutter før de starter, slik at det er tid til å finne seg litt mer/finne plassen sin igjen før talen starter. Da er folk rolige under talen. Slik var det i forrige bryllup jeg var i, og det var veldig vellykket. Det var også lagt opp til at gjestene skulle hamstre drikkevarer på bordene
naley Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Vi hadde koldt bord, og det gikk kjempe greit- Ingen var ute under selve maten så vidt jeg vet. Toastmaster introduserte hver taler så da satte folk seg vist de sto med koldtbordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå