Gå til innhold

Teak utemøbler, hvordan få de fint grå og "værbitt"?

Regine.

Anbefalte innlegg

Har en terassegruppe i teak. Denne har blitt slipt og oljet, slik den skal gjennom årene og vært varm og fin i fargen.

Nå har vi flyttet og her vi bor nå, ville det være mye finere å få den "ubehandlet" dvs at den ser nesten skifergrå ut.

En måte er jo å ikke gjøre noe som helst, da tar det en del år før den har oppnådd rette looken. Det er vel forsåvidt det vi gjør nå, da vi ikke har pusset og oljet i år, bare latt den stå ubeskyttet ute.

Nå ser den jo bare "sånn ikke helt morsom ut"... Hmm, bør jeg pusse den ned og la den stå ute i vinter ubeskyttet eller finnes det andre måter? Dessuten har den fått noen sorte prikker, hva er det? sopp? Hva gjør jeg med det?

Jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha det. Har sett det i ett blad og det er nettopp den "værbitte, grå, ubehandla teak looken" jeg er ute etter. Dvs at forslag om å male den grå er feil...

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Handy Manny

Tja, hvis du vil gjøre prosessen litt raskere så kan du jo bruke en treoljefjerner. Sopp-prikkene ville jeg vasket evt. slipt bort. Og kanskje dessinfisert dem med sopp og algefjerner, evt. klorin.

Så er det vel bare å vente........... hm, kjedelig:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Regine._*

Takk takk.

Jeg får evt prøve med masse tolmodighet, ta ett glass rødvin i ny og ne og sitte å se på at de sakte, men sikkert blir slik jeg vil gjennom årene :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...