Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lager man slike salte småpoteter man får servert til tapas? Hele poteter med skall, som man liksom ser saltet utenpå...

Lurer på om de kun kokes i veldig salt vann?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg vet ikke om det er det samme men jeg lager ofte saltbakte poteter til middag. Da tar jeg slike små poteter og ruller de i olje, strør over havsalt, og steker de i ovnen på ca 200 grader i ca 45 min.

Skrevet

Jeg pleier å koke mandelpoteter i like mengder havsalt og vann. Blir kjempegodt :)

Skrevet

Jeg gjør det samme som Chica. Potetene blir salte og litt "skrumpete" i skallet, dekket med salt. Veldig godt. :jepp:

Skrevet

Takk for tilbakemelding!

Skal tro om det går bra og koke helt "fersk" nypotet slik?

Skallet løsner jo så lett når de nettopp er tatt opp av jorda.

Skal i potetåker'n til helga.

Skrevet

Hadde en ekstrajobb som servitør på en restaurant en liten stund. Der serverte vi slike salte småpoteter. Der tror jeg at de ble kokt på vanlig måte. Men de hadde seg en runde i en gryte isammen med olje og salt før servering. De var ihvertfall knallgode. Men de brukte slike dyre småpoteter som du finner i butikker med godt utvalg i frukt og grønt. Men du kan sannsynligvis bruke små norske nypoteter også. Men potetene bør være temmelig ferske. Ikke noe særlig appetittelig og spise skallet på poteter som har hatt groer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...