Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Er hvite blomster kjedelige? Synes fort den kan bli mye jente-farger og tenkte derfor å kun bruke hvite blomster.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Hei. Synes ikke hvite blomster er kjedelige. Har selv bestilt hvite martha liljer som brudebukett (men jeg har ikke hvit kjole, denne er syrinlilla, så det blir ikke veldig mye hvitt) Brudepiken skal ha hvit kjole, så til henne har jeg bestilt syrinlilla blomster............ Synes du skal ha de blomstene du selv liker best, uavhengig av farge. Det blir nok fint uansett............
*Emma* Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Det blir jo smak og behag da... Min personlige mening er at hvitt blir kjedelig. Jeg valgte selv fargesprakende rosa blomster, men skulle jeg hatt noe mindre "jentete" ville jeg feks valgt blått. Har sett blå buketter...kan finne bilde....som er helt nydelige!
LilleSolstråle Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Jeg er uenig i at hvite blomster blir kjedelig.. Smak og behag selvfølgelig,men det blir jo uansett noe grønt innimellom. Og pynter man med bånd og/eller perler også,så kan det bli skikkelig nydelig (har planer om hvit bukett selv) :rødme:
*Emma* Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Her var det bilde av den blå jeg syns var så fin Bare sånn for å vise at man må ikke ha rosa liksom....men som sagt, mange har hvit og. Det blir en smakssak.
~Minni~ Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Da jeg prøvde brudekjoler sa hun som solgte dem at hvit brudebukett gikk fint hvis man hadde litt mørk farge på håret. Hun syntes at hvis man var blond ble det hele litt for blast. Men det er som sagt smak og behag. Hvis du har lyst på det synes jeg du skal ha det. Selv synes jeg det er fint med litt farger, men ikke nødvendigvis rosa eller rødt. Blå bomster som *Emma* foreslår er kjempefint
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 en helt hvit brudebukett kan være kjempenydelig, men er vel enig med hun som skrev at man måtte være litt mørk i håret. Jeg synes dessuten det er fint dersom man er litt brun. men skal man ha et vinterbryllup feks er det jo kjempekult med alt i hvit og sølv. har laget fler hvite brudebuketter og synes at detaljene kommer mye bedre frem når det ikke er veldig mye farge, synes dessuten at litt romantiske buketter er de som passer best til det hvite.....
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Jeg syns hvite blomster er kjempefint. Har planer om å ha det selv i buketten og resten av blomstene. Ikke nødvendigvis kritthvitt, men muligens flere nyanser av "hvitfarger". Jeg er ikke spesielt mørk i håret, men jeg slår nok til med hvite blomster likevel. Jeg vil ha det enkelt og klassisk. Og jeg syns at mye rosa i pynten på bordet osv. blir veldig jentete, med tanke på at man er en mann og en dame som gifter seg. Det er min mening, men vet at mange vil være uenig med meg der. (Selv om jeg også vet at man kan ha andre farger enn rosa, altså, men syns mange velger nettopp den fargen). Syns forresten også at hvitt er fint i en bukett, fordi den da ikke tar så mye oppmerksomhet bort fra kjolen. Syns det fort kan bli litt rotere med sterke farger eller veldig stor bukett, særlig hvis man har en del detaljer i kjolen.
*Emma* Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Her er eksempel på en hvit og i utgangspunktet helt nydelig bukett m orkideer forsvinner helt i den store og hvite kjolen... Bilde
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Her er eksempel på en hvit og i utgangspunktet helt nydelig bukett m orkideer forsvinner helt i den store og hvite kjolen... Bilde Men det blir det egentlig bare et spørsmål om hva som er viktigst - å fokusere på kjolen eller buketten.
Stine66 Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Men det blir det egentlig bare et spørsmål om hva som er viktigst - å fokusere på kjolen eller buketten. Det er vel ikke noen som ønsker å fokusere enten på buketten eller på kjolen, vi ønsker vel alle å skape en harmoni, en likevekt der kjole og bukett passer sammen og skaper en helhet?
*Emma* Skrevet 29. august 2007 #12 Skrevet 29. august 2007 (endret) Men det blir det egentlig bare et spørsmål om hva som er viktigst - å fokusere på kjolen eller buketten. Nja..vet ikke om jeg er helt enig. Om man ikke ønsker at buketten skal ta fokus fra kjolen så ville jeg tro man går for en enkel, liten og kanskje rimelig løsning. Og jeg vet at damen på bildet var ekstremt opptatt av buketten sin (at den skulle være fabulous) og at hun også styrte fælt m kjolen...hun er amerikansk Endret 29. august 2007 av *Emma*
MaryLou Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Jeg skal ha hvite roser, sammen med limegrønt, og litt blått, ettersom jeg skal ha lys lavendelblå kjole selv.... også har jeg bestemt at buketten skal være liten og søt.
optimera Skrevet 29. august 2007 #14 Skrevet 29. august 2007 Jeg har bestilt bukett med kun hvite orkideer. Buketten skal være med "slep" på ca 30-40 cm. Begynner å lure på om det kanskje blir litt tamt. Kanskje jeg skal ringe å be dem putte inn litt grønne strå. Kunne det vært fint..?! Synes i utgangspunket at buketten ikke skal være for "voldsom". Jeg liker det enkelt...
Gjest Vampyra Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 jeg synes som oftest at de med mest hvitt, eller helt hvite er finest. De er som regel mer elegante synes jeg.
øyenstikker Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 Jeg skal ha hvite roser og grønt i mon bukett. Og masse glassperler. men må si tanken har streifet meg, om det faktisk blir finere med mest grønt og litt hvitt rundt feks. Tenker at den da vil skille seg litt mer ut mot kjolen som er helt hvit.......får se litt på det. Men noen annen farge enn hvit og grønt kommer ikke inn i min bukett..liker det enkelt og elegant.
Gjest ts Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Godt poeng dette med hårfarge og brudebukett. Jeg har veldig lyst hår og er temmelig lys i huden... Så det kan nok kanskje bli litt blast. Skal bruke peoner, hadde tenkt å bruke hvite peoner og mye mørke grønt slik at den ikke skal bli blass. Har ikke lyst på rosa. Blått er en god ide, men det er ikke så pent til huden min eller bunaden hans:) Ikke lett....
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Godt poeng dette med hårfarge og brudebukett. Jeg har veldig lyst hår og er temmelig lys i huden... Så det kan nok kanskje bli litt blast. Skal bruke peoner, hadde tenkt å bruke hvite peoner og mye mørke grønt slik at den ikke skal bli blass. Har ikke lyst på rosa. Blått er en god ide, men det er ikke så pent til huden min eller bunaden hans:) Ikke lett.... Jeg vil bare fortelle en liten ting: da jeg gikk på blomsterdekoratørskole hadde vi den daværende norgesmesteren på besøk, han fortalte at veldig mange bruder gjerne hadde en idee om hvordan brudebuketten skulle se ut og den hadde de hatt i maaaange år( med litt erfaring måtte jeg si meg veldig enig) hans triks var å kommentere hvor fint de var kledd, fargen på genseren osv. de fleste vet veldig godt hva som kler dem av farger, men velger av en eller annen grunn ikke dette i brudebuketten. Ved å kommentere slike ting fikk han ofte bruden til å se hva hun burde bruke.... er en grunn til at han er superdyktig.... poenget er at man har en idee om hva som vil bli kjempefint sammen, men man glemmer å ta seg selv med i det bildet, man tenker ofte hva passer til kjolen tema osv... det man burde tenke er jo hva kler meg. Kjolen har man jo valgt fordi den kler en. hvis du ikke ville brukt kun hvit til vanlig er det ingen grunn til å bruke det på denne dagen, brudebuketten som alt annet skal gjøre deg enda vakrere denne dagen, alt du har på deg er jo der for å fremheve de fineste sidene ved deg. Flere vil da si at jeg brukte bare yndlingsfargen min jeg, og tenkte ikke på hva jeg kledde... Hvis man tenker etter er jo ofte yndlingsfargen den som kler en best.... slik er det i alle fall med de fleste jeg kjenner , inkudert meg selv.... så hvis du virkelig sliter med å bestemme fargen på buketten synes jeg du skal tenke etter hvilken farge er det du har fått mest kommplimenter når du har brukt, og sjekk kleskapet rett og slett, hva har du mest av og føler du deg vel i det..... når du vet det vet du mest sannsynlig også hvilken farge brudebuketten skal ha.....
Gjest ts Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 Jeg vil bare fortelle en liten ting: da jeg gikk på blomsterdekoratørskole hadde vi den daværende norgesmesteren på besøk, han fortalte at veldig mange bruder gjerne hadde en idee om hvordan brudebuketten skulle se ut og den hadde de hatt i maaaange år( med litt erfaring måtte jeg si meg veldig enig) hans triks var å kommentere hvor fint de var kledd, fargen på genseren osv. de fleste vet veldig godt hva som kler dem av farger, men velger av en eller annen grunn ikke dette i brudebuketten. Ved å kommentere slike ting fikk han ofte bruden til å se hva hun burde bruke.... er en grunn til at han er superdyktig.... poenget er at man har en idee om hva som vil bli kjempefint sammen, men man glemmer å ta seg selv med i det bildet, man tenker ofte hva passer til kjolen tema osv... det man burde tenke er jo hva kler meg. Kjolen har man jo valgt fordi den kler en. hvis du ikke ville brukt kun hvit til vanlig er det ingen grunn til å bruke det på denne dagen, brudebuketten som alt annet skal gjøre deg enda vakrere denne dagen, alt du har på deg er jo der for å fremheve de fineste sidene ved deg. Flere vil da si at jeg brukte bare yndlingsfargen min jeg, og tenkte ikke på hva jeg kledde... Hvis man tenker etter er jo ofte yndlingsfargen den som kler en best.... slik er det i alle fall med de fleste jeg kjenner , inkudert meg selv.... så hvis du virkelig sliter med å bestemme fargen på buketten synes jeg du skal tenke etter hvilken farge er det du har fått mest kommplimenter når du har brukt, og sjekk kleskapet rett og slett, hva har du mest av og føler du deg vel i det..... når du vet det vet du mest sannsynlig også hvilken farge brudebuketten skal ha..... Takk for tips. Grønt er favoritt fargen min, så da har jeg kanskje valgt riktig da Brudgommen bestemmer hvordan den skal se ut, jeg bare velger farger samt at det er peoner siden vi skal pynte med dem.
pinkybride Skrevet 25. oktober 2007 #20 Skrevet 25. oktober 2007 mange smrte tips her. selv synes jeg hvitt ,grønt og litt lys rosa er pent. kanskje litt perler eller sølv også. synd man bare kan velge en gang for det er så mange nydelige kombinasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå