Gjest karikari Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg har store problemer med å steke kjøtt til middag. Noen som har en "lynoppskrift" på hvordan dette skal gjøres? Hos meg blir det enten brent eller rått kjøtt inni. Det gjelder både biff, og særlig kyllingfileter. Takknemling for svar.
Idril_M Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 På generelt grunnlag så må du ikke ha på så mye varme. På ovnen min er det passe å ha plata på 4 når det høyeste er 6. Når du steker ting som f.eks. koteletter er det lurt å steke begge sider til det får en lekker farge (ca. 2-3 min) og så skru ned varmen og sette et lokk over i rundt 10-15 min. Husk at det er lov å ta kjøttet ut av panna og skjære i det for å sjekke at det blir gjennomstekt/stekt slikt du liker.
*Enigma* Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Jeg har store problemer med å steke kjøtt til middag. Noen som har en "lynoppskrift" på hvordan dette skal gjøres? Hos meg blir det enten brent eller rått kjøtt inni. Det gjelder både biff, og særlig kyllingfileter. Takknemling for svar. Enkleste måten å få kyllingfileten gjennomstekt på uten at den blir tørr er å pakke den i aluminiumsfolie og steke den i ovnen først i ca 20 min, jeg steker den på 200 C, deretter tar jeg den litt i panna for å få stekeskorpen. Da kan man gjøre andre ting i mellomtiden, f.eks skjære opp grønnsaker osv, uten at man må stå og passe på kjøttet så det ikke blir brent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå