Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til utrolig billige julegaver. Har dårlig råd.

Og hva kan man gi til: foreldre, søsken, nieser, nevøer, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og venner?

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i fjor lagde jeg julekurver med kaker,hjemmelaget godteri,en julepynt (juletrekuler med navnene deres e.l) og en julestjerneblomst. Trur det ble ca 100 kr på hver(ikke mer ihvertfall). Høres kanskje kjipt ut,men med pene sløyfer og sånn,så så det kjempe pent ut. Og jeg fikk mye skryt :) Gav dette til tanter/onkler,svigerforeldre og besteforeldre. Til søsken og tantebarn kan man jo kjøpe klær? På Ellos er det en del rabattkoder (jeg har flere,om det er interessant) og da blir det ikke så dyrt. Ellers kan du jo lage smykker o.l.,finns billige sett på Panduro bla.a (panduro.no,bestilte katalogen deres derfra). Masse flott,som ikke koster mye :)

Skrevet

Samboer og jeg er fattige studenter, og har familie på begge sider å kjøpe gaver til.

I fjor gjorde vi det derfor slik at vi ga en samlegave til alle voksne på begge sider - en vannpumpe fra Kirkens Nødhjelp. Det ble billig (når man legger sammen alle vi ellers skulle kjøpt gave til) og vi gjorde en stor tjeneste til noen som virkelig trenger det.

Gjest Vampyra
Skrevet

Mitt best tips er å kutte ut alle du ikke trenger å kjøpe gave til! Jeg har hele tiden kjøpt gaver til mine venninners barn, men det har blitt ganske mange med tiden. Nå får kun fadderbarna mine julegaver. Barna får jo så masse at de ikke legger merke til at de ikke får noe fra meg til jul.

Andre tips er å følge med. Jeg kjøper julegaver fra september og utover. Kaster meg over tilbud som dukker opp. Men pass på å kjøpe ting du vet folk har lyst på slik at det ikke blir enda en ting å kaste... Og jo mer du kan lage, dess billigere blir det :)

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt litt julegaver på nettauksjon, f.eks. vinholder og beautyboks. Da kan man være heldig og få fine ting til en rimelig penge.

Noen på KG tipset om nettstedet helti100.no. De har gaver til barn for under 100-lappen. Til barn kan man også finne billige bøker på tilbudstorg hos Notabene. Når ungene begynner å bli store, kan kanskje løsningen være en boks AfterEight el.l. sammen med en 100-lapp?

Besteforeldre som stort sett har det de trenger, setter kanskje pris på en kartong kaffe eller en kurv med noen gode oster og en flaske vin? Mine setter også stor pris på bilder; små album med bilder fra felles opplevelser f.eks. Trenger ikke å koste allverden.

Et år strikket jeg skjerf til mamma og søsteren min. Brukte litt spesielt garn med fin effekt. Ble ikke dyrt, men veldig personlig.

Endret av Kayli
Skrevet (endret)

Akkurat i disse dager er det sjokksalg på www.bokklubben.no

Utvalgte bøker, dvd'er og lydbøker til 79 kroner stk. Jeg har bestilt noen bøker som skal være julegaver, og er veldig godt fornøyd.

Andre billige, men bra gaver kan være god te og god kaffe, gjerne med en liten sjokolade. Pakk inn i cellofan og du har en gave som de fleste vil sette pris på (såfremt de liker kaffe og te da).

Strikke sjerf, f.eks i hvitt mykt garn. Pynt med silkebånd og en blonde på enden - kjempefint.

Lage smykker selv - enten lintrådsmykker eller charmsarmbånd f.eks. På nettet kan du kjøpe billige og fine perler + tilbehør.

Begynn tidlig og fordel utgiftene litt utover når du skal handle gaver til jul.

Endret av Gulltopp
Skrevet

Man kan ofte finne råbillige dvd'er på CDON, DVDStrax og Platekompaniet. På f.eks. Ebay kan man få tak i nydelige smykker med glassanheng.

Skrevet

Hvis du har tid er det jo mye du kan lage - julekaker, konfekt, annet godteri, eller håndarbeide om du føler for det. Et par fine sokker... Ellers synes jeg det er veldig greit å kjøpe noen fine kurver, og putte diverse småtteri oppi disse. Det finnes jo små flasker/tuber/krukker av endel kosmetikk også, som blir fine gaver i en slik kurv. Man kan lage gjennomtenkte gaver uten å bruke så mye penger. Besteforeldre trenger ofte ingenting, så til dem kjøper vi gjerne et fint lys (tre kongers lys), konfekt og/eller vin, eller evt noe hjemmelagd. Barn er litt vanskeligere, men dvd-er synes jeg er ok, og til små barn finnes det jo utrolig mye fine klær. Men jeg har sluttet å kjøpe julegaver til venners barn, stort sett, det blir for mye å holde styr på, og mer penger, jo flere unger det blir :)

Skrevet

Gavekort på kino. Det kan alle ha glede av.

Eventuelt kan du invitere tanter og onkler på middag en dag i januar. Lag et fint kort som invitasjon. Eventuelt fest kortet på en blomst eller liten sjokolade, så ser det litt mer ut som en gave.

Gi en aketur til barna, eventuelt annen aktivitet (svømmehall eller bibliotek) Det er en fin gave til både barna og foreldrene.

Skrevet

Jeg gav håndlagede såper jeg! De ble en knallsuksess !Nå forventer alle å få nye såper til jul. Billigere enn de uendelige parfymesettene!

Såpene kjøper jeg på saape oslo city, eller i byportens såpebutikk.

Og jeg fører LISTE! Hver julaften, hva jeg får av hvem! Og hva jeg gav til dem, slik glemmer jeg ikke noen, re-gifter feil, eller tar med ubetydlige folk!

Skrevet
Og jeg fører LISTE! Hver julaften, hva jeg får av hvem! Og hva jeg gav til dem, slik glemmer jeg ikke noen, re-gifter feil, eller tar med ubetydlige folk!

Dette er nok kjempelurt!! Jeg har bare ført liste over hva jeg skal gi, men er dessverre så dårlig på å oppdatere dem

Skrevet

Et kost pledd trenger ikke være så dyrt.

Som nevnt er det mye fine lys å få tak i.

Jernia har mye bra tilbud på kjekke saker (kjøkkenting o.l.).

Skrevet

Du kan strikke!

Votter, ullsokker, lue, eller kanskje en kjærestevott til et kjærestepar. Billig, og veldig hyggelig å få. :)

Skrevet
Du kan strikke!

Votter, ullsokker, lue, eller kanskje en kjærestevott til et kjærestepar. Billig, og veldig hyggelig å få. :)

Nå er jeg helt elendig på å strikke, så det er ikke en god mulighet. Men kanskje jeg klarer å strikke et skjerf.

Skrevet

Egenprodusert kalender med bilder.

Plukk dine beste bilder med motiver som passer.

Kalender finnes rimelig på bl.a. Nille.

Skrevet

det ble nevnt at noen lagde kurver og fylte disse...

hvordan lager man kurver? for dette er generelt dyrt å kjøpe...

• 3 uker senere...
Skrevet
det ble nevnt at noen lagde kurver og fylte disse...

hvordan lager man kurver? for dette er generelt dyrt å kjøpe...

Jeg ga bort endel kurver i i fjor.

Velværekurv: såpe (både fast og flytende), vaskeklut, sjampo, luktelys, hudkrem, bodylotion.

Gourmetkurv: oljer, krydder.

Bare fantasien setter grenser!

Søk på kurver her inne på juleforumet, så er det kanskje noen tips.

Skrevet

Jeg hadde en genial ide, og kjøpte vegetabilske glyserinsåper!

Dette er såper som ikke tørker ut huden og som er transparente og skinner når du bruker dem. Samt fjerner møkk og bakterier da

så klart.

Og alle ble henrykt!

Man har ofte mye besøk under juletider, fresh såpe er lekkert på

badet, og i 2 år nå maser alle på å få såper!

Kjempe flotte gaver.

Saape http://www.saape.no/butikker.html

Kreativ Saape, litt dyrt men... http://www.saape.no/kreativsape/

Ha det på badet http://www.hadetpåbadet.no/omoss.php

Skrevet

Innrammede bilder av deg/dere til foreldre og besteforeldre er vel alltid kjærkommen presang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...