Gjest Corto Maltese Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 jeg er faktisk ganske lei av gjestene nå. Store deler av dem gjør ikke annet en å slenge dritt. Det er merkelig at de får bli. Det burde bli vanskeligere for gjester å skrive her inne. Forby dem det er min mening. Uansett hva jeg skriver så skriver de dritt tilbake til meg. Jeg synes det burde gjøres slik at man kan ignorere gjestene slik at man kan slippe å lese det idiotiske tulle de skriver. hvorfor slipper man de inn hit egentlig det er jo de som står for meste parten av den mobbing for å si det slik som er her. Gjester burde sperres ute. Eller om det hadde gått an gjort at det gikk an å ignorere dem.
milla-mor Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 jeg er veldig, veldig enig... dessuten skjønner jeg ikke helt argumentasjoner som at "jeg er gjest, fordi jeg vil være anonym"... jeg er da søren meg anonym, jeg òg. det står ikke milla-mor på postkassen min, liksom. de fleste andre forum jeg har vært på tillater kun innlegg fra registrerte brukere, og det er myyye mindre dritt-slenging, og tulle-innlegg, på de forumene.
Gjest StockDama Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Når gjestene er her klages det på det. Når de ikke er her klages det på det også.
emi Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Ikke alle gjester slenger dritt. Jeg er glad for at man kan skrive som gjest her på kvinneguiden
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Jeg er også gjest og slenger ikke dritt. Er veldig glad jeg kan være gjest her.
Altena Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg vil ikke si at alle gjestene slenger dritt, langt derfra. Mange av dem jeg har lest innlegg av har virket veldig sympatiske og greie og takk og pris for det. Det som derimot virker som en trend er at de fleste som slenger dritt er de som kaller seg nettopp Gjest, sannsynligvis fordi det skaper en slags trygghet å gjemme seg bak et nick som også brukes av flere andre. Da kan det liksom være hvem som helst som står bak, en mulighet som helt klart begrenses så til de grader dersom det er et registrert navn det er snakk om. Ofte litt lettere å spre edder og galle bak det anonyme Gjest for så og stikke av, i og med at så mange her bruker dette er det stort sett vanskeligere å vite om det er den samme personen som postet i den og den tråden eller ikke. Forøvrig er jeg enig med milla-mor: Altena er ikke mitt ekte navn og selv om jeg bruker det på andre forum også er sjansen for at folk utenfor nettets grenser vil vite hvem jeg er(med mindre jeg kjenner dem personlig og de vet hva som er nicket mitt) minimal og ikke noe jeg gidder å gå rundt og bekymre meg for. Har også lagt ut epost adresse og alt i profilen min, men jeg regner da meg ikke som mindre anonym av den grunn. Jeg har tross alt ikke oppgitt fullt navn, adresse og fullt fødsels- og personnummer. Jeg er selv både administrator og moderator på en del forum og på alle disse er det registreringsplikt for de som ønsker å ta del i posting av tråder og svar. På disse forumene er det også mindre takhøyde for useriøs posting og drittslenging nettopp fordi registrerte medlemmer er lettere å ta tak i og utestenge fra siden. Uansett synes jeg det er helt greit og opp til hver enkelt hva de vil kalle seg og hvis det å kalle seg Gjest får dem til å føle seg mer anonym og trygg må de da endelig bare gjøre det for meg. Det jeg derimot synes er usmakelig er å bruke sin anonymitet som gjest til å slenge dritt. Har du en mening får du stå for den, selv om den kanskje ikke faller i smak hos alle andre. Noe annet er rett og slett intet annet enn feigt. Endret 27. august 2007 av Altena
Brunhilde Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Når gjestene er her klages det på det. Når de ikke er her klages det på det også. Til lags åt alle, vet du! Med fare for å gjenta meg selv; jeg foretrekker KG med gjester.
Gjest Elastica Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Problemet er at det er forskjell på "gjest" og "gjest". Men det er ingen tvil om at det er "gjest" som står for brorparten av de mindre hyggelige innleggene. Beklager"gjest", for at du også ble dratt inn i dette....
emi Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Elastica Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Det er likevel en kjensgjerning at det på andre fora ikke er mulig å poste som gjest, samtidig som det er mindre drittslenging. Og hvis registrerte brukere logger seg ut for å slenge med leppa, eh...fingrene, unngår man jo dette ved å utestenge gjester. Jeg tviler på at de fortsetter like friskt med nick, siden de tar seg bryet med å logge ut når de skal være frekke. Når dette er sagt, er jeg hverken for det ene eller andre. Jeg ser bare at det finnes argumenter både den ene og den andre veien.
Gjest *Mim* Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Jeg har ikke noe imot gjester. Noen troll, men det er det jo blant de registrerte også. Men synes det var en god ide Corto kom med - går det ikke an å ignorere gjester?
Altena Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 (endret) Er flere registrerte brukere som poster drittslenging som gjest, det har de bl.a. bekreftet selv. Jeg synes denne antigjesteklaginga snart kan ta slutt. Tåler ikke folk å være her så får de finne på noe annet. Nå har ikke jeg vært medlem her så lenge, men etter det jeg har registrert er tendensene til drittslenging høyest blant gjestene. Om dette er mennesker som ikke har nick her inne eller registrerte medlemmer som ikke logger seg inn er selvfølgelig ikke greit å vite. Som sagt så har jeg også truffet på masse hyggelige gjester og jeg har aldri ment mitt innlegg som en "antigjesteklaging" heller. Jeg klager ikke på gjestene generelt sett og har ingen verdens ting i mot at de er her, men synes det er lite koselig at mange av dem gjemmer seg bak "gjestens" anonymitet for å spre edder og galle. Dersom en registrert bruker slenger dritt har en i det minste et nick å forholde seg til og da "vet" en i høyere grad hvem man snakker til. Dessuten vil det som sagt være lettere å luke ut registrerte medlemmer som slenger dritt enn gjester. Å si at "tåler ikke folk å være her får de gjøre noe annet" synes jeg faller på sin egen urimelighet. Det blir litt som å si at "tåler ikke du at andre klager på gjestene kan du la være å lese tråden/poste i den". Alle må få ha sine meninger selv om andre ikke er enige. Endret 28. august 2007 av Altena
¤flicka¤ Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes iallefall det er greit at vi har muligheten til å skrive innlegg som gjest når det gjelder følsomme tema
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Gjester er for det meste bra, men jeg mistenker at et fåtall personer står bak en stor del av de kvalme innleggene fra gjestegruppen. Er det ikke mulig å fjerne de verste uten å utestenge gjester som oppfører seg?
Tabris Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 Jeg hadde også foretrukket om man ikke kunne skrive som gjest - evt. i noen få, sensitive forum for de som ønsket det.
Gjest datastudent Skrevet 28. august 2007 #17 Skrevet 28. august 2007 jeg er veldig, veldig enig... dessuten skjønner jeg ikke helt argumentasjoner som at "jeg er gjest, fordi jeg vil være anonym"... jeg er da søren meg anonym, jeg òg. det står ikke milla-mor på postkassen min, liksom. de fleste andre forum jeg har vært på tillater kun innlegg fra registrerte brukere, og det er myyye mindre dritt-slenging, og tulle-innlegg, på de forumene. Grunnen til at man føler seg mer anonym som gjest er at ingen kan legge sammen alle inleggene man har skrevet og på den måten finne ut mer info om en enn en egentlig vil. Det virker som det er utrolig mange naive faste brukere... Selv om du i et innlegg ikke skriver så veldig mye som kan identifisere deg, så vil summen av alle innleggene dine faktisk si ganske mye til sammen. Jeg hadde et eksperiment her på kg. Jeg tok en bruker, fikk denne brukerens samtykke, og så hvor mye info jeg klarte grave opp om denne brukeren, for å bevise til denne at hun ikke var så anonym som hun trodde. I noen innlegg hadde hun nevnt hva hun jobbet med, i andre i hvilekn by hun bodde, at hun bodde i enebolig, i atter andre hvor gammel hun var, osv. Nok detaljer til at jeg fant ut hvor hun jobbet, og deretter hadde en liste av åtte navn hvorav jeg visste ett av dem var hennes, men ikke nøyaktig hvilket. Videre snakket hun en del om barna sine. Blant annet hvilken idrett de drev med. Ikke noe problem å finne ut hvilken klubb de trente i, siden jeg visste hvilket område de bodde i og det ikke var så mange klubber å velge mellom der. Klubben hadde hjemmeside, og dermed fant jeg også ut hvilke tidspunkter de trente på, og hvor. De hadde lagt ut resultatlister fra stevner, med navn, hvorav to av barna, av samme kjønn som barna til brukeren og i samme aldersgruppe, hadde samme etternavn som ett av navnene på listen min. Så nå vet jeg hva hun heter, hvor hun bor, hvor hun jobber, hvor mannen jobber, hva ungene heter, hvilken skole de går på, og når jeg kan finne dem alene langs veien på vei til trening i en navngitt klubb. Ja, det tok litt tid og søking for å finne det, men vanskelig var det ikke. Selv om man "lyger" litt her og der i innlegg, så vil summen av linnleggene likevel ofte avsløre disse små løgnene, og det er ikke alltid en bruker er konsistent i løgnene sine. Så dette er en grunn til at jeg ikke har lyst til å registrere meg. Mange bekker små blir en stor å, eller noe sånt Jeg har ikke for vant å trolle. Jeg synes det er omtrent like mange registrerte brukere som bare slenger dritt som det er gjester som gjør det. Og det er ikke til å komme ifra at aktiviteten var adskillig mindre på dette forumet da det var stengt for gjester...
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #18 Skrevet 28. august 2007 Grunnen til at man føler seg mer anonym som gjest er at ingen kan legge sammen alle inleggene man har skrevet og på den måten finne ut mer info om en enn en egentlig vil. Det virker som det er utrolig mange naive faste brukere... Selv om du i et innlegg ikke skriver så veldig mye som kan identifisere deg, så vil summen av alle innleggene dine faktisk si ganske mye til sammen. Helt enig. Jeg har identifisert en rekke faste brukere på tross av at jeg er inne på KG sjelden. Dersom det blir stengt for gjester forsvinner jeg, hvis jeg vil diskutere når jeg kan indentifieres så finnes det en rekke andre og bedre sider på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #19 Skrevet 28. august 2007 Gjester er for det meste bra, men jeg mistenker at et fåtall personer står bak en stor del av de kvalme innleggene fra gjestegruppen. Er det ikke mulig å fjerne de verste uten å utestenge gjester som oppfører seg? Det finnes et par meget ubehaglige brukere og de får holde på med sitt.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #20 Skrevet 28. august 2007 synest det er bra man kan skrive som gjest her jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå