Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #1 Skrevet 24. mars 2003 noen som vet hvoprdan postbestilling fra henens og mauritz katalogen egentlig fungerer? jeg har tenkt meg å bestille noen klær men vet ikke helt hvordan de passer direkte på meg, alt ser jo så flott ut på bildet men det kan jo vise seg å bli noe helt annet på min kropp! betaler man først eller kommer den samtidig som klærne? kan man sende tilbake klær dersom de ikke faller i smak'? håper noen vet..
Silfen Skrevet 24. mars 2003 #2 Skrevet 24. mars 2003 Når jeg bestiller får jeg pakken på postkontoret, henter den uten å betale. Prøver klær på meg og barn og sender tilbake det vi ikke vil ha. Det følger med en liste du krysser av på for tilbakesendte klær. Så, etter en stund, detter det ned regning i postkassen. Da kan du velge å betale et minstebeløp, eller så kan du selvsagt betale et større eller hele beløpet på en gang.
Madison Skrevet 24. mars 2003 #3 Skrevet 24. mars 2003 Men pokker å lang tid det tar før klærne kommer. Har kommet 2 ganger da..og venter fortsatt på de siste 3 plaggene :-?
Jinx Skrevet 24. mars 2003 #4 Skrevet 24. mars 2003 Er det ikke slik at man får klærne fortere levert om man bestiller på nett ? (Gjør jo arbeidet selv da...)
Madison Skrevet 24. mars 2003 #5 Skrevet 24. mars 2003 Kan jeg ikke si jeg syns (bestilte altså på nett)
Silfen Skrevet 24. mars 2003 #6 Skrevet 24. mars 2003 Når man bestiller på nett, så får man opp leveringstid. De fleste plaggene er det tre ukers leveringstid på, når jeg har bestilt. Enkelte plagg er både 4, 5 og 6 ukers leveringstid på. Du kan velge om du vil ha alle plaggene på en gang, eller om du vil ha de etter hvert som de kommer inn. Det billigste alternativet er selvsagt å få hele pakken på en gang.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2003 #7 Skrevet 24. mars 2003 Jeg bestiller ofte klær via nettstedet til HM, og jeg syns ikke det tar så lang tid...man vet jo i allefall når man kan forvente klærne... Liker veldig godt å bestille fra HM, jeg. Er jo veldig enkelt å sende tilbake det man ikke liker / det som ikke passer. Er så behagelig å kunne prøve hjemme i fred og ro, prøve forskjellige antrekk ved å kombinere med ting jeg har fra før osv... Bestilte mye med skjemaet i katalogen tidligere, men etter at jeg fikk pc og internett er det kun via dette jeg bestiller!
Skusla Skrevet 24. mars 2003 #8 Skrevet 24. mars 2003 Jeg bestilte på nettet i februar, og får ikke klærne før ETTER jeg har kommet hjem fra syden, altså i Mai.. Syntes dette er LENGE jeg....
Gjest Starya Skrevet 24. mars 2003 #9 Skrevet 24. mars 2003 Sist jeg bestilte ei bukse på nett hadde jeg den uka etter, jeg.. Når det tar lenger tid skyldes det vel at de ikke har på lager e.l.? Jeg har konto, så jeg betaler ingenting når jeg henter buksa. Dersom man ikke har valgt månedsregning, så kommer vel regninga med i pakken? Jeg bestiller ganske hyppig fra H&M, men trenger å bremse litt.. Klesskapet til ungen truer med å kaste opp..
Gjest Virvel Skrevet 25. mars 2003 #10 Skrevet 25. mars 2003 Du kan også betale kontant når du henter pakken, men da kommer det et gebyr i tillegg (35 kr eller deromkring?). Uansett betalingsmåte kan du alltid sende tilbake det du ikke vil ha. (Har du betalt på postkontoret, kan du få pengene tilbake på kontoen din.)
Ruby Skrevet 25. mars 2003 #11 Skrevet 25. mars 2003 Jeg synes H&M Rowells har kjempebra ordninger. Jeg pleier å ringe inn jeg, for da sier de ifra hva de har, evt. om det er ventetid på noe, så kan du jo selv velge om du vil vente eller ikke. Har ikke noe negativ erfaring med dette. Samtidig har jeg konto der, og betaler litt hver måned i stedet for alt på en gang hvis det ikke passer seg akkurat der og da, og det er jo veldig greit. Samtidig som du får prøvd, og er det noe du ikke passer så sender du det tilbake, det følger med en sånn "portolapp" også, sånn så du slipper å legge ut masse penger på det. De tar vel en liten avgift på det, som de bare setter på neste faktura. Har faktisk aldri trengt å sende tilbake noe.....
Gjest Hulderjenta Skrevet 26. mars 2003 #12 Skrevet 26. mars 2003 Etter lenge å ha vært skeptisk til postordrehandling, tok jeg for et par måneder siden sjansen og bestilte fra H&M på nettet. Og det ble vellykket! Uansett kan alt returneres/byttes. Nå sist kjøpte jeg to topper som var for trange, så de sendte jeg tilbake med et returskjema som kom sammen med pakken. Enkelt og greit. Venter fremdeles på å få nye topper da, men det er bare gått en ukes tid. Har handlet på såkalt månedsregning, da kommer regningen måneden etter. Grådig greit! Er fornøyd jeg! :kgsmil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå