Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg har komfyr med keramisk topp, og tørr ikke annet enn å tørke over den med en klut med vann. Jeg vet den ikke skal vaskes med alle mulige midler, men i mylderet av alle bruksanvisningene i dette huset (flyttet inn for en uke siden og har masse anvisninger her og der) så har den til komfyren forsvunnet. Nå ser det ut som det har kommet noen slags merker på komfyren, som ikke går bort med vann. Og jeg har litt panikk. Hvitevarene følger med huset vi leier, og nå ser tre av kokeplatene litt stygge ut. Den fjerde er helt fin, for den har vi aldri brukt... Er vel forskjell på hvilke midler som skal brukes til disse ovnene også, eller? Folk sier disse platene er så lette å gjøre rene... Jeg tørr såvidt å være borti de med en klut med vann. Liker de gode gamle kokeplatene jeg! De kunne man gnukke og gni på med diverse vaskemidler uten at de tok skade av det...
Majka Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg pleide å bruke en skrape som fulgte med den keramiske toppen min. Med den var det lett å få bort alle flekker. Etterpå vasket jeg over med et eget middel for keramiske topper, kjøpt på daglivarebutikk. Mr.Muscle tror jeg...
Twinkle Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Har hatt det i mange år. De er utrolig slitesterke, Når jeg har hatt noe skikkelig fastbrent så synes jeg faktisk ovnsrensen til MrMuscle (den skumpsprayen) fungerer veldig bra. Kan også bruke ei skrape som ligner på en slik man fjerner maling fra vinduene med. Har nå ennå ikke ei eneste ripe på min topp
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Skrape? :hår: Blir helt shaky når jeg tenker på å bruke det. Men mr.muscle skal jeg nok få tak i... Og så må jeg være flinkere til å ta flekkene med en gang, før de tørker. Takk for raske svar!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Hei! Det finnes en topprens til keramiske platetopper. Den får du kjøpt i dagligvarebutikker. Fungerer som bare det!
Gjest Madeline Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Vi bruker også Mr Muscle + skrape. Er det fastbrente matflekker, tar jeg på litt vann og Mr Muscle og lar det virke litt før jeg bruker skrapa. Komfyren blir ren og pen. Trådstarer, ikke vær redd for å bruke en skrape som er beregnet for keramiske topper.
Gjest joje Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 En ting som er viktig å huske på når man har keramisk topp, er at du ikke bruker skrapa på ovnen mens den fortsatt er varm. Da kan det bli stygge hakk og riper i den.
Bokormen Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Vi bruker også Mr Muscle + skrape. Er det fastbrente matflekker, tar jeg på litt vann og Mr Muscle og lar det virke litt før jeg bruker skrapa. Komfyren blir ren og pen. Trådstarer, ikke vær redd for å bruke en skrape som er beregnet for keramiske topper. Støtter denne! Virker flott, selv på godt fastbrente flekker. Vi er skikkelig sløve til å ta flekkene mens de fortsatt er "ferske", mens MrMuscle rens for kjeramiske topper + skrapa funker uansett (Og når du nevner at du er redd for riper, jeg har til og med brukt denne skrapa på PARKETTEN vår for å fjerne stearin jeg sølte, og om man bruker den med lett hånd, og i rett vinkel, lager den ikke riper )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå