Gå til innhold

Sår "der nede" av sykling.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Jeg er en herremann på 26 som veldig gjerne vil hjelpe kæresten min med et lite problem hun har. Hun blir ofte veldig sår på musa (klitoris/leppene) når vi er ute på sykkeltur..

Vi liker godt å sykle og har gjerne turer på 3-4mil, men 1-2 mil er mere enn nok til at det blir sårt. Hun har en god sykkelshorts og bruker ikke truse under. Sykkelshorts egner seg etter hva jeg har hørt best uten noe under.

Har dere noen sårt trengte tips for å unngå dette, eller for å bli raskere bra igjen?

Det finst jo så mange sykkelglade jenter der ute at noen må jo ha erfaring med dette.

Ser fram til å høre fra dere:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Har shortsen padding/er foret? Evt. kunne hun kanskje teste et setetrekk i gele, som du får på sportsforretninger til en billig penge.

Skrevet

Er hun tørr? Lurer på om glidemiddel eller merkeskifte eller stopp i bruk av eventuell hormonell prevensjon kan hjelpe?

Skrevet

Glidemiddel i sykkeshortsen? :klø:

Tror som nevnt over av en annen her, at det kanskje kan hjelpe med sånn padding på sete og på sykkelshorts.

Skrevet
Glidemiddel i sykkeshortsen? :klø:

Tror som nevnt over av en annen her, at det kanskje kan hjelpe med sånn padding på sete og på sykkelshorts.

:ler:

Nei, en ørliten klatt ved de indre kjønnleppene. Kom bare til å tenke på at jeg kjenner godt forskjell om jeg er p-pilletørr eller normal ellers, så hvorfor ikke under sykling?

Gjest Thelma :-)
Skrevet
Er hun tørr? Lurer på om glidemiddel eller merkeskifte eller stopp i bruk av eventuell hormonell prevensjon kan hjelpe?

:hoho: Glidemiddel, ja ..

Polstret sykkelshorts og geletrekk til setet burde være nok .. men jeg foretrekker å bruke truse under sykkelbuksen min .. Da slipper man å vaske den så ofte ..

Skrevet

Takk for mange svar:)

Tror vi kan oppsummere i at hun kan prøve:

- Sykkelshorts med padding (det har hun allerede)

- Gelpad til sykkelsetet

- Sykkelsete tilpasset jenter

- En liten klatt glidemiddel mellom leppene. (Har faktisk litt troen på dette. Ser for meg at et silikonbasert glidemiddel vil egne seg best da det varer lenger)

Skrevet
Takk for mange svar:)

- En liten klatt glidemiddel mellom leppene. (Har faktisk litt troen på dette. Ser for meg at et silikonbasert glidemiddel vil egne seg best da det varer lenger)

Ja, det var iverfall ikke ment som fleip fra min side. Vet fra min far at enkelte menn bruker vaselin både her og der under matatonløp, så hvorfor ikke på kvinner? Men mineralolje og underliv er en mix som får det til å vrenge seg i meg, så jeg hadde nok satset på glidemiddel.

Men si gjerne i fra hvordan det fungerer i praksis :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Silikonbasert glidemiddel fungerer veldig bra, har prøvd! :-) Vel og merke om sykkelbuksa er av god kvalitet og passer. Jeg har ennå tilgode å finne en som er helt maks, det nærmeste jeg har kommet ideelt er en triatlonbukse, altså med liten polstring, men dette er individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...