Gå til innhold

Gi gave når man serverer gratis i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I helga serverte jeg i bryllupet til min fetter. Jobben besto i å bære maten (tre retter) til bordet, skjenke drikke og passe på at alle hadde det de trengte, rydde av bordene, og vaske opp og rydde på kjøkkenet. Vi som serverte fikk ikke betalt for å gjøre det, men vi fikk ei flaske vin som en slags påskjønnelse. Jeg synes det er greit å stille opp for familiemedlemmer på denne måten, og jeg vet at de ville stilt opp for meg hvis jeg skulle ha behov for det.

Jeg har aldri hatt noe særlig kontakt med denne fetteren pga alderforskjell og pga at han alltid har bodd på en helt annen kant av landet. Jeg ville antagelig ikke blitt invitert i bryllupet som vanlig gjest, og det var det forresten ingen av de andre søskenbarna hans som var heller. Serveringsjobben var over etter at vi hadde laget kaffe og satt fram kakene. Etter det deltok vi som serverte på festen.

Jeg lurer nå på om det var frekt av meg å ikke ha med gave? Som sagt ville jeg antagelig ikke blitt bedt i bryllupet, og jeg jobbet gratis for dem nesten hele kvelden. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en liten oppmerksomhet, men jeg glemte det helt. :sjenert:

Ville dere forventet å få gave av familiemedlemmer som hjalp til på den måten? Eller er det greit at jeg ikke kjøpte noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Det må vel være mer enn nok gave at du serverte en hel kveld uten å få betaling!? De sparte masse penger på det, og de synes helt sikkert det var den beste gaven de kunne få. Jeg ville iallefall ALDRI forventet å få noe hvis det var mitt bryllup, men jeg tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å la noen jobbe uten betaling heller.... Snill var du iallefall! :)

T

Hei!

I helga serverte jeg i bryllupet til min fetter. Jobben besto i å bære maten (tre retter) til bordet, skjenke drikke og passe på at alle hadde det de trengte, rydde av bordene, og vaske opp og rydde på kjøkkenet. Vi som serverte fikk ikke betalt for å gjøre det, men vi fikk ei flaske vin som en slags påskjønnelse. Jeg synes det er greit å stille opp for familiemedlemmer på denne måten, og jeg vet at de ville stilt opp for meg hvis jeg skulle ha behov for det.

Jeg har aldri hatt noe særlig kontakt med denne fetteren pga alderforskjell og pga at han alltid har bodd på en helt annen kant av landet. Jeg ville antagelig ikke blitt invitert i bryllupet som vanlig gjest, og det var det forresten ingen av de andre søskenbarna hans som var heller. Serveringsjobben var over etter at vi hadde laget kaffe og satt fram kakene. Etter det deltok vi som serverte på festen.

Jeg lurer nå på om det var frekt av meg å ikke ha med gave? Som sagt ville jeg antagelig ikke blitt bedt i bryllupet, og jeg jobbet gratis for dem nesten hele kvelden. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en liten oppmerksomhet, men jeg glemte det helt. :sjenert:

Ville dere forventet å få gave av familiemedlemmer som hjalp til på den måten? Eller er det greit at jeg ikke kjøpte noe?

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg ville nok gjort det du hadde tenkt: kjøpt en liten oppmerksomhet og hatt med i bryllupet. Mest for høflighets skyld. Hvis jeg hadde glemt det vekk ville jeg nok latt være å gjøre det i etterkant. Det ville blitt litt rart å komme med en gave nå. Nå kjenner ikke jeg dine slektninger (tror jeg, da :) ), men jeg tror ikke at de ville ventet seg noen gave sålenge du jobbet tilnærmet gratis for dem og attpåtil ikke har særlig mye kontakt.

Skrevet

Jeg synes det var rart at ikke dufikk mer av de, jeg.

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg hadde hatt med en liten gave, eller i det minste et kort.

Skrevet

Jeg tror nok at jeg ville hatt med gave, men det er mer fordi jeg synes det er litt ekkelt å komme uten.

Men synes absolutt at det var den beste gaven du kunne gi de, å servere gratis!

Skrevet

Jeg ville ikke hatt med gave.

Hadde det vært i mitt bryllup, så hadde jeg regnet det at du gjorde en jobb tilnærmet gratis som gaven.

(Sendte takkekort til de vi betalte for jobben vi, siden det var delvis familie.)

Skrevet

Jeg ser at de fleste tenker som meg, at jeg kanskje burde hatt med en liten gave, men at det ikke er helt forferdelig av meg at jeg ikke hadde det heller.

Det var helt greit for meg å stille opp gratis. Det er slikt vi gjør i vår familie, og de ville helt sikkert gjort det samme for meg. :)

Skrevet

Jeg ville tatt med en gave spesielt fordi det er vanlig for dere i deres familie å stille opp gratis. Tanken som teller så du hadde ikke trengt å ta men noen dyr gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...