Gjest Gjest_hhl_* Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 (endret) Kan noen hjelpe meg? Har prøvd mange måter å finne henne på, det virker ganske håpløst. Til sist må vi vel ha flaks? Vet at hun ønsker kontakt, hun heter BEATE, født X/X 72. Selv er jeg født i -70, jente. Please? Om du kjenner til dette så send meg en mail ell no? om noen kunne ønske å prate om dette så ta kontakt. Inlägget redigerat. Se reglerna. Det är inte lov att identifiera sig själv eller andra. Önskar du kontakt med din syster vill jag dessutom be dig att registrera en profil /Furstina (moderator) Endret 27. august 2007 av Furstina
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Hvordan vet du at hun ønsker kontakt hvis du ikke aner hvordan eller hvor hun kan finnes? Adopterte kan henvende seg til en offentlig instans (vet ikke navnet på denne) og få opplysninger om sin bakgrunn, tror det krever at biomor har gitt tillatelse til frigivelse av informasjonen men dette kan jeg ikke. Du kan jo finne ut hvor, kontakte dem og se om det er mulig å få lagt ditt navn og kontaktinformasjon i mappen hennes?
Gjest Gjest_Fiffi_* Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Frelsesarmeen hjelper kun i forhold til biologiske foreldre og adoptert barn. Jeg vet, for som trådstarter så er jeg på jakt etter min halvsøster som ble bortadoptert ved fødsel. Hun har rett til opplysninger fra det offentlige samt at hun kan få hjelp fra Frelsesarmeen. Jeg har ingen rettigheter og derfor ingen muligheter til å finne henne. Jeg må bare vente og håpe at hun tar kontakt. Jeg skulle inderlig ønske at hun gjorde det.
Gjest Frysepulver Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Mamma er adoptivbarn og hun og pappa brukte Frelsesarmeen for å finne familien hennes, ja. vi var heldige, men husk at det ikke alltid er rosenrøde skjebner man møter
Gjest Gjest_hhl_* Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Kan noen hjelpe meg? Har prøvd mange måter å finne henne på, det virker ganske håpløst. Til sist må vi vel ha flaks? Vet at hun ønsker kontakt, hun heter BEATE, født X/X 72. Selv er jeg født i -70, jente. Please? Om du kjenner til dette så send meg en mail ell no? om noen kunne ønske å prate om dette så ta kontakt. Inlägget redigerat. Se reglerna. Det är inte lov att identifiera sig själv eller andra. Önskar du kontakt med din syster vill jag dessutom be dig att registrera en profil /Furstina (moderator)
hhl Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Kan noen hjelpe meg? Har prøvd mange måter å finne henne på, det virker ganske håpløst. Til sist må vi vel ha flaks? Vet at hun ønsker kontakt, hun heter BEATE, født X/X 72. Selv er jeg født i -70, jente. Please? Om du kjenner til dette så send meg en mail ell no? om noen kunne ønske å prate om dette så ta kontakt. Inlägget redigerat. Se reglerna. Det är inte lov att identifiera sig själv eller andra. Önskar du kontakt med din syster vill jag dessutom be dig att registrera en profil /Furstina (moderator) Halo moderator, jeg har registrert meg etter beste evne(aner ikke hvorfor jeg står som Gjest). Og en fødselsdato kan vel knappest kalles å identifisere noen?Om det var så ville jeg kunne finne henne selv. Og til dere andre; ja, jeg vet at hun leter, men så lenge mor sier nei kan jeg intet gjøre. Det er alltid enkelt å sitte på gjerdet å peke. Ønsker andre med lignende i bagasjen lykke til og tusen takk for konstruktive meldinger. Når jeg sier at jeg har prøvd mange måter så mener jeg akkurat det! You name it: adopsjonsforum, frelsesarmeen osv. og igjen takk for hjelp.
Gjest =tentacle= Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Kanskje din mors følelser bør respekteres?
Gjest Frysepulver Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Kanskje din mors følelser bør respekteres? Kan være en idé å vente litt ja... Min mor søkte ikke etter sine biologiske foreldre før etter at adoptivforeldrene var døde - av respekt for deres følelser.
Minni-Mus Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Halo moderator, jeg har registrert meg etter beste evne(aner ikke hvorfor jeg står som Gjest). Og en fødselsdato kan vel knappest kalles å identifisere noen?Om det var så ville jeg kunne finne henne selv. Og til dere andre; ja, jeg vet at hun leter, men så lenge mor sier nei kan jeg intet gjøre. Det er alltid enkelt å sitte på gjerdet å peke. Ønsker andre med lignende i bagasjen lykke til og tusen takk for konstruktive meldinger. Når jeg sier at jeg har prøvd mange måter så mener jeg akkurat det! You name it: adopsjonsforum, frelsesarmeen osv. og igjen takk for hjelp. Har du snakket med moren din da om dette, vet hun hvordan du føler det og ser på det? Dette er jo et sårt og vanskelig tema, men du og søstern din er jo voksne nå, man skulel jo tro at det ville komme mye godt ut av å liksom få en ny venn/søster... Ikke alle, men mange som er adopterte lurer jo mye på hvor de kommer fra, hvem er den biologiske familien osv, og når de får treffe dem føler de ofte at ting faller mer på plass, de får svar på mye, selv om de likevel alltid vil ha sin adoptivfamilie som sin ordentlige familie liksom.... Nå vet jeg ikke hvorfor moren din valgte å adoptere bort søsteren din som kom 2 år etter deg, men klart at man bør respektere henn og hennes ønske, men samtidig synes jeg at søsteren din skal få valget om hun vil treffe deg/dere eller ikke. Så visst moren din har mulighet til å kunne hjelpe deg med å finne henne synes jeg faktisk at hun burde det. Så får det være opp til søstreen din om hun vil treffe dere/deg eller ikke....
hhl Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 Kanskje din mors følelser bør respekteres? kanskje du ikke vet hva du prater om?
Gjest =tentacle= Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 kanskje du ikke vet hva du prater om? At jeg ikke har oversikt over deres situasjon, kan jeg garantere. Men det finnes ikke noe som heter søskenrett. Det er selvsagt trist for alle om mor er en person med lite omtanke for andres ønsker enn sine egne, og at hun kan være ufortjent til omtanke fra dem som er hennes nærmeste. Slik er det likevel noen ganger, og kanskje hos dere, for det jeg vet.
Majabeth Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 kanskje du ikke vet hva du prater om? Vi kan jo ikke vite mer enn det du skriver her, kan vi vel?
Gjest Anne of Green Gables Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Og til dere andre; ja, jeg vet at hun leter, men så lenge mor sier nei kan jeg intet gjøre. Hvordan i alle dager vet du at en person du ikke en gang aner hvem er leter?
Gjest Gjest_hhl_* Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 Hvordan i alle dager vet du at en person du ikke en gang aner hvem er leter? Hvordan i alle dager kan du vite hva jeg vet? Det skuffer meg at enkelte blander seg heller enn å bry seg! Ganske riktig så er det ingen som hvet mer enn hva jeg forteller, det ligger ingen automatikk i å vise deg den tilliten selv om dette er et åpent forum.
Gjest Anne of Green Gables Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 Hvordan i alle dager kan du vite hva jeg vet? Jeg påstår da slett ikke at jeg "vet hva du vet". Jeg bare mener at dersom du vi en eller annen kanal har fått vite at din søster leter etter deg, så må det da være mulig å nå henne via denne kanalen. Uansett så må det nesten være opp til henne om hun vil finne deg. Og vil hun det så finner hun deg nok.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 Hei Har lest det du skriver og skjønner din vanskelige situasjon. Selv er ikke jeg eller mine søsken bortadopterte, men vi har likevel ikke hatt kontakt. Jeg har halvsøsken jeg aldri hatt sett, fordi min far har holdt dem borte fra meg. Han ville ikke "belemres" med fortiden. I voksen alder har vi endelig fått kontakt, og det viser seg at de har følt det samme som meg. Et savn etter søsken du vet finnes. Jeg fant mine søsken på nett, veldig enkelt egentlig. Det som er vanskelig er jo om du ikke vet din søsters fulle navn. Har du råd finnes det en del privatdektektiver her i landet som tar på seg slike oppdrag. Jeg hadde gitt blaffen i hva min mor følte, det er ikke hun som har mistet et søsken. Hvilket valg voksne tar bør ikke gå utover barna. Og nå mener jeg også at barn har rett til å kjenne sine søsken på lik linje som man evt. har rett til å kjenne sine foreldre, men det er min personlige mening. Ønsker deg all lykke til videre i jakten
hhl Skrevet 30. august 2007 #18 Skrevet 30. august 2007 Jeg påstår da slett ikke at jeg "vet hva du vet". Jeg bare mener at dersom du vi en eller annen kanal har fått vite at din søster leter etter deg, så må det da være mulig å nå henne via denne kanalen. Uansett så må det nesten være opp til henne om hun vil finne deg. Og vil hun det så finner hun deg nok. "via en eller annen kanal". Ja vel. Så dumt av meg, huff!!!! "så må det da være mulig"/ "nesten være opp til henne" Gud, det er deilig at du har svarene! Og innsikt, javisst, så godt at du har innsikt i hvordan det fungerer. Forstår at du har mye å øse av her. Jeg burde ikke være så hard mot deg/ dere, kan hende skriver dere for å lære eller for å prøve forstå. Her får vi gå hver til vårt, :søvn:
Amalie_85 Skrevet 30. august 2007 #19 Skrevet 30. august 2007 Frekkheter hjelper hvertfall ikke! Når du ikke skriver noe om hvordan du tidligere har prøvd å komme i kontakt kommer de jo bare med råd ut fra det de vet, altså ingen ting. Du kan jo ikke bli sur for det! Syns det er snilt av folk å svare jeg da Er jo bare å si at det har du prøvd før. Vet du hvor i landet hun befinner seg da? For man kan vel kanskje ringe kommunen og høre med de om de har sånne Tore-på-sporet sted. Og nei jeg har ikke peiling på slikt, men skjønner jo at du vil finne din søster
Gjest =tentacle= Skrevet 30. august 2007 #20 Skrevet 30. august 2007 "via en eller annen kanal". Ja vel. Så dumt av meg, huff!!!! "så må det da være mulig"/ "nesten være opp til henne" Gud, det er deilig at du har svarene! Og innsikt, javisst, så godt at du har innsikt i hvordan det fungerer. Forstår at du har mye å øse av her. Jeg burde ikke være så hard mot deg/ dere, kan hende skriver dere for å lære eller for å prøve forstå. Her får vi gå hver til vårt, :søvn: Er du virkelig 37 år?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå