Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Har sendt klage til inkassoklagenemda. Fikk et brev en stund etter, men skjønte ikke noe av det. Så det gikk i søpla. Nå har jeg fått et til som det så fint står: ....Innklagede ved avd. flm. "en eller annen mann", har i e-post til sekretariatet for inkassoklagenemda bekreftet at saken blir avsluttet uten inkassoomkostninger, grunnet at fordringshaver ikke har fremlagt kopi eller annen dokumentasjon for inkassovarselet innen rimelig tid. Innbetalt inkassosalær vil bli tilbakebetalt.... Hva betyr dette? får jeg tilbake pengene jeg har betalt? Hvem er denne personen som de så fint kaller fordringshaver? Og hva er inkassosalær?
Gjest celine Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Fordringshaver er den du skylder penger - dvs. den du fikk regning av i utgangspunktet. Inkassosalær er omkostningene du har betalt til inkassoselskapet (dvs. ikke selve hovedkravet - kun ekstrakostnadene) Slik jeg skjønner dette, får du tilbake alt du har betalt bortsett fra det opprinnelige fakturabeløpet.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Takk for svar:) Men skal jeg gjøre noe? eller kommer de bare inn på kontoen min?
bella domina Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Du trenger ikke gjøre noe. Men slutt for guds skyld å kaste ting du ikke skjønner - be om hjelp med en gang. Hadde saken vært dømt annerledes kunne du vært skyldig enda mer penger nå.
Gjest lillebøll Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Kaste ting du ikke forstår? Oj, skummelt. Tenk om den hadde doblet seg i stedet for?
Gjest celine Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Takk for svar:) Men skal jeg gjøre noe? eller kommer de bare inn på kontoen min?Aner ikke hvordan prosedyrene er på sånt, dessverre. Hvis det ikke står noe i brevet, ville jeg nok tatt en telefon og spurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå