Gjest bryllupsgjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 som gjest så klart:) har ikke vært i så mange, kunn et faktisk så hva skal man ha på seg,,, har en svart lang kjole uten ermer som jeg tenkter å ha et sjal til. blir det for svart i et bryllup i september*?
Gjest Elfrida Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Det er helt ok, men jeg ville forsøkt å ta inn litt farger i sjal og tilbehør.
gizmoo Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Etter gamle tradisjoner så skal man ikke bruke svart (symboliserer sorg), rødt (djevelens farge) eller hvitt, hvittoner (eller en farge som er veldig nær brudekjolen) når man er gjest i et bryllup... Men har vært i en del bryllup de siste årene, og det virker ikke som folk følger dette lenger. Det viktigste er vel at man ikke overstråler bruden. Ville selv aldri gått for hvitt, kremhvitt, sølv e.l.
Gjest bryllupsgjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 hvit lang kjole, ville jeg sett på som svært upassende:) hvilket farge på sjalet da? noen som vet om noen som har noen fine sjal inne? hvilket tilbehør da? noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 kom akkurat på at min datter skal ha hvit lang kjole på seg.... er det dumt?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 kom akkurat på at min datter skal ha hvit lang kjole på seg.... er det dumt? Tror ikke folk er like nøye på det lenger, men hvis den på noen måte kan minne om en brudekjole ville jeg nok valgt en annen kjole. Grunnen til at man ikke skal bruke hvit er jo fordi det ikke skal være noe tvil om hvem bruden er... også for de som ikke kjenner bruden..
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 som gjest så klart:) har ikke vært i så mange, kunn et faktisk så hva skal man ha på seg,,, har en svart lang kjole uten ermer som jeg tenkter å ha et sjal til. blir det for svart i et bryllup i september*? hadde hørt med noen andre som skal i det bryllupet jeg, en del anser svart for å være upassende i et bryllup, men tror det ofte er de over 50 som tenker sånn... Hvis de fleste gjestene er over 50 hadde jeg nok brukt noe annet, men hvis ikke hadde jeg brukt den svarte kjolen, og funnet sjal, veske, og smykker i en annen farge. Det spørs jo hvilken farger du kler, men hadde nok valgt noe som er litt høst hvis du kler det men ikke for mørkt. hvis ikke går jo det aller meste til svart da, men hadde nok latt være å bruke hvit, synes det er veldig sorg....
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Tror ikke folk er like nøye på det lenger, men hvis den på noen måte kan minne om en brudekjole ville jeg nok valgt en annen kjole. Grunnen til at man ikke skal bruke hvit er jo fordi det ikke skal være noe tvil om hvem bruden er... også for de som ikke kjenner bruden.. glemte kansje å si at dattern min er snart 4. fremdeles upassende?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 glemte kansje å si at dattern min er snart 4. fremdeles upassende? Nei, men hun kan kanskje likne på en brudepike - men vet ikke hvor mye det gjør, egentlig? Hun kan jo ha en jakke e.l i en fin farge til.
Kitsune Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Møt opp i hva du vil da, hvis du bare kom inn hit for å få bekreftet at du kan møte opp i hva du vil.. Lang, svart kjole på dagtid hadde i allefall ikke jeg valgt. Heller ikke å kledd jentungen som en brudepike. Da ville jeg i verste fall gått for pen bukse med "classy" tilbehør. Men det kommer også litt an på om du skal videre i middag eller kaffe.. Beklager hvis jeg virker negativ, men mener at man i allefall kan prøve å kle seg etter anledningen.
Gjest bryllupsgjest Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 jeg skrev inn her for det eneste jeg har som er aktuelt er en lang svart kjole....... å siden jeg har vært i et bryllup før så vet jeg rett å slett ikke hva man har på seg i bryllup.. er det så rart at jeg ber om råd da?
Branna Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 jeg skrev inn her for det eneste jeg har som er aktuelt er en lang svart kjole....... å siden jeg har vært i et bryllup før så vet jeg rett å slett ikke hva man har på seg i bryllup.. er det så rart at jeg ber om råd da? Det kan hende det lønner seg å kjøpe seg en ny selskapskjole, hvis den eneste du har er sort. Da har du til andre anledninger også. Hvis dette ikke er mulig, synes jeg du burde piffe opp den sorte kjolen med et farget sjal, sko, veske o.l., og kle jenta i noe annet enn hvitt. Så er du sikker på hvordan folk reagerer.
Gjest nextlife Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 Hmm, bare plutselig kom på noe, er det noe med bare skuldre og kirke? Tildekkes?
Majabeth Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Hmm, bare plutselig kom på noe, er det noe med bare skuldre og kirke? Tildekkes? Jeg spurte presten om det da vi gifta oss, for kjolen min hadde bare skuldre. Ingen problem sa han. Det er visstnok mest i katolske kirker man dekker til skuldrene.
Kitsune Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 Nei, nå tildags kan man visst gå i hva som helst Men det sees litt annerledes på om man er brura eller en vanlig gjest. De som ikke har noe kirketradisjon tenderer mot å ikke bry seg hva de har på seg. Mens vi som har følelser for kirkerommet og respekt for dem som har disse følelsene, prøver å kle oss litt ordentlig: Ikke skjørtet veldig langt over kneet, samt dekke til skuldrene.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 glemte kansje å si at dattern min er snart 4. fremdeles upassende? he he!! er nok ikke det spesielt siden hun på ingen måte vil minne om en brud
Kykkelikokos Skrevet 28. august 2007 #17 Skrevet 28. august 2007 Jeg kommer til å dekke til skuldrene mine i bryllypet jeg skal i, i september. Det begynner jo å bli ganske kjølig ute nå også, så jeg synes er greit å ha et sjal over skuldrene uansett.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #18 Skrevet 28. august 2007 Jeg spurte presten om det da vi gifta oss, for kjolen min hadde bare skuldre. Ingen problem sa han. Det er visstnok mest i katolske kirker man dekker til skuldrene. slik jeg har forstått det kan bruden nesten gjøre det hun vil, mens det er ganske normalt å dekke til skuldrene i kirka dersom man er gjest, noe med respekt å gjøre..... er jo ikke værre en et sjal å slenge over mens man er i kirka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå