Gå til innhold

Middagen:)

Gjest Brud2008

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2008
Skrevet

Hva skal dere spise på bryllupsdagen?? 3-retters middag eller koldtbord?

Vi skal ha 3-retters middag, men har ikke helt bestemt oss for hva:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha treretters; gravlaks med dillstuede poteter og sennepssaus, reinsdyrstek, og karamellpudding.

Skrevet

Vi skal ha koldtbord, fordi i våre familier er vi vant med at koldtbord er bryllupsmat, og fordi da finner alle noe de liker. Som dessert skal vi ha bryllupskaken, som består av bringebærmousse.

Skrevet

Vi skal ha 3 retters middag- føler at det blir litt mer høytidelig og lettere å holde tidsrammen vi har satt.

Vi skal spise følgende rødvinsmarinerte melonkuler på seng av salat med assortert spekemat toppet med pinjekjerner og urtesaus.

kalvestek med sopp,løk spinat saute,smørdampede grønnsaker, rødvinssaus og valgfrie poteter

pasjonsfruktmousse med vaniljeis og blåbærsaus

Vi håper dette er en meny som faller i smak hos gjestene

Skrevet
pasjonsfruktmousse med vaniljeis og blåbærsaus

Vi håper dette er en meny som faller i smak hos gjestene

Mmmmmm pasjonsfrukt!!! :)

Skrevet

vi skal treretters med vri ;) til forrett skal vi ha min svigermors nydelige hjemmelagde soppsuppe, hovedrett blir reinsdyrstek fra cateringfirma, og til dessert skal vi ha dessert buffet med kjempemye godt! jeg klarer ikke å bestemme meg, vil ha ALT! så skal vi ha masse kaker og min mors fiskesuppe til nattmat ;)

Gjest Gjest_Thapara_*
Skrevet

Tre-retters er sikkert staselig og fint, men oddsen for at en eller ti av gjestene ikke kommer til å like maten er ganske stor..

(Selvfølgelig er det _deres_ bryllup,men det er jo koseligere for alle parter om gjestene slipper å sitte gjennom en tre timers middag med "vond" mat)

Men reinstek til hovedrett høres veldig godt ut! (til og med i mine krense ører.. ;) )

Skrevet

Vi hadde 7 retter (det ble aaaalt for mye mat) og satte frem kaken sammen med desserten (for vi hadde ikke noen fest etter middag og sluttet kl 23.00)

Skrevet

Vi skal ha viltkoldtbord med masse godt.

Har lyst til å ha en liten forrett, en liten munnbit og en skål til første talen :)

Skrevet

Vi skal ha koldtbord, med hjemmelaget karamellpudding til dessert.

Vi er ganske kresne i matveien selv, forloveden og jeg, så derfor har vi sympati med andre som er som oss, og har koldtbord. Om ikke annet kan jo den som ikke liker noe, sitte og spise loff med smør... :ler:

Gjest nextlife
Skrevet

Vi skal ha en slags mellomting mellom koldtbord, tapas og buffèt. Også i vår familie er koldtbord festmat, men jeg har (det er alltid jeg som lager maten i selskapene til familie og venner) utvidet "repertoaret" med varm småmat i tillegg til de kalde rettene.

På grunn alvorlig allergi hos meg selv og et barn blir det tryggest om jeg lager maten selv, vil ikke risikere å feire bryllup på sykehuset. Er bare spent på om jeg blir ferdig med maten slik at jeg kommer meg å kirka for å bli gift :jepp:

Sliter også med å velge hvilken dessert, så jeg tipper det blir dessertbord,ja,- med hjemmelaget karamellpudding, petit fours, multekrem, krumkaker med sjokoladekant, litt gelè til ungene og frisk frukt. Pisket krem med litt cognac i er forresten et nydelig følge til karamellpuddingen :lur:

Skrevet

Vi skal også ha dessertbord, forresten, greit å ha litt forskjellig :) Hjemmelaget karamellpudding blir nok "hoveddesserten" her også.

Skrevet

Hei..

Jeg bare lurer på en ting. :sjenert:

SKal dere ha stort dessertbord, og så kakebord etterpå?

Høres så mye ut, derfor jeg spør. :)

Gjest nextlife
Skrevet
Hei..

Jeg bare lurer på en ting. :sjenert:

SKal dere ha stort dessertbord, og så kakebord etterpå?

Høres så mye ut, derfor jeg spør. :)

Skal ha dessertbord, me ikke så stort, 4-5 desserter + frisk frukt, etterpå et moderat kakebord. Godt med søtsaker;-)

Skrevet

Vi skal ha dessert bord 5 - 7 desserter + stort kakebord. Men så er den en del av planen at det skal bli en god del igjen, fordi vi skal ha restefest med speidergruppen vi er veldig delaktige i dagen derpå....

Skrevet

Vi hadde 3retters, fordi vi synes det er mye mer elegant :)

Oksekjøtt er ganske trygt å velge, det samme er kalv.

Skrevet

Vi skal ha 3-retters, men aner ikke hva vi skal ha.

• 2 uker senere...
Skrevet

vi skal ha 3 eller 4 retters middag...

har ikke funnet ut hva enda da, men vi må snakke litt med cateringfirmaer og sånt først...

har bestemt meg for 1 ting hvertfall!! det blir ikke vilt kjøtt for det liker jeg ikke!! hehe! :fnise:

tenker på å ha valg mellom kjøtt eller fisk til hovedretten for gjestene også... mange som ikke liker kjøtt i min familie og motsatt i hans!

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Vi hadde tapas-buffet fra en restaurant vi har vært veldig fornøyde med når vi har vært der tidligere (Baku i Tønsberg). Familiene våre hadde aldri spist tapas før, men alle var strålende fornøyde!! Anbefales :o)

Skrevet

Vi skal ha en slags kombinasjon, hvor forrett og desert blir servert på tallerken og hovedretten er buffet. Temaet er Italiensk Antipasti inspiration og vi skal bl.a. ha:

Forrett: Laks med syltede grøntsaker, honningstekt and og vitello tonnato

Hovedrett: Sticks med tomatsalat, muslingrisotto, lasagne med to slags ost og sopp, grillet oksefillet og rødvinsmarinerte rødbeter.

Desert: Tiramisu, pana cotta med sensommerbær og limesorbet

Etter det blir det servert kaffe og te med småkaker. Vi dropper hele kakebordet, og prioriterer mere tid til fest. Bryllupskaken blir servert til resepsjonen umidlelbart etter vielsen. Kl. 1.30 er det nattmatt - stenovnsbakt pizza.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...