Gjest Gjest_Amles_* Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne deilige osten i nærheten av Oslo?
Gjest Gjest_Amles_* Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Det er en brunost. Den er sinnsykt god! Søt, smaker nesten som karamell. Tror den blir produsert i Trøndelag ett eller annet sted?? Har lett desperat etter den her på østlandet... Ingen som vet??
LilleBille Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 (endret) Hva slags ost er det? "Vår bestemor" kalte syltetøy for bestemorost Endret 27. august 2007 av LilleBille
LilleBille Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Det høres jo ut som om du beskriver det som kalles "Krydret brunost". Du får den i større dagligvareforretninger som Ultra/Meny el. Lysegul plast utenpå med barnetegninger - litt "Kardemommeaktig" Den er bare vannvittig god.
Gjest Gjest_Amles_* Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Det høres jo ut som om du beskriver det som kalles "Krydret brunost". Du får den i større dagligvareforretninger som Ultra/Meny el. Lysegul plast utenpå med barnetegninger - litt "Kardemommeaktig" Den er bare vannvittig god. Nei, det er ikke den krydrede.. Den er også veldig god! Denne smaker nesten som brunost med jordbærsyltetøy alene.. Den er veldig søt. Blå pakke. Vår bestemor" kalte syltetøy for bestemorost Kanskje den kalles bestemorost, fordi den er så søt... Ingen som vet om noen steder som har denne?
LilleBille Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Fant den hos Meny i dag - så nå skal jeg prøve
Rosenrød Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Er det Tine som har den? Noen som har en link?
Gjest Gjest_Amles_* Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 ica maxi har den! Da skaal jeg dit å se om de har den. Er det på lørenskog? Fant den hos Meny i dag - så nå skal jeg prøve Hva synes du? Er det Tine som har den? Noen som har en link? Ja, det er visst Tine, Folldal(?)
LilleBille Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Osten var god - enig i det. Det er Tine - Folldal - men det står ikke noe om den på Tines hjemmeside (det står heller ikke noe om Krydret brunost .. så det er opplagt dårlig oppdatering) Du kan jo ringe 62490200 som er Tine Meieri i Øst Folldal - og høre om hvor de selger osten
Gjest Pax Skrevet 29. august 2007 #12 Skrevet 29. august 2007 Heter det Bestemorost? For et makabert navn.
LilleBille Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Synes det var koselig jeg .. og så ser osten litt gammeldags ut i innpakningen. Litt sånn "besøke bestemor på kjøkkenet-stil".
mee mee Skrevet 29. august 2007 #14 Skrevet 29. august 2007 Da skaal jeg dit å se om de har den. Er det på lørenskog? Hva synes du? Ja, det er visst Tine, Folldal(?) ica maxi strømmen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå