Gå til innhold

overmadrass forskyver seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ny seng - av den moderne typen, uten noe som holder madrassen på plass. Hver morgen ser sengen ut som om den er "bombet". Madrassen forskyver seg, overmadrassen lever sitt eget liv, og lakenet holder seg sammen med overmadrassen.

Er nesten fristet til å bytte til en gammeldags seng, med gavler både ved hodeenden og ved fotenden. Da holder ihvertfall ting seg på plass.

Noen andre som sliter med det samme? Eller, enda bedre; noen som har fått sin overmadrass til å holde seg på plass i samme type seng (uten gavler)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Hvordan har dere organisert lakenene? Vi har et laken på den store madrassen, og ett på overmadrassen. Da syns jeg overmadrassen blir liggende sånn nogenlunde i ro, for da blir ikke selve madrassen så glatt liksom. Og så går det mye kjappere å skifte laken, for lakenet på madrassen under byttes ikke så ofte.

Skrevet

Hva med borrelås? Eventuelt sy på lange strikk som du fester under selve madrassen? Min erfaring er at det hjelper med tykkere overmadrass, og store nok stretchlaken som når rundt hele madrassen :)

Skrevet

Det finnes sånn antiskli man kan legge under gulvtepper for at de ikke skal forskyve seg. Funker sikkert på overmadrassen og.

Skrevet

Vi har laken som er tilpasset madrassen (med stretch i kantene) så det går ned litt under hovedmadrassen, og dekker sidene av begge madrassene. Litt vanskelig forklare, aner ikke hva sånne laken heter. Selve lakenet er ikke stretch, men vanlig bomull.

Skrevet
Det finnes sånn antiskli man kan legge under gulvtepper for at de ikke skal forskyve seg. Funker sikkert på overmadrassen og.

Det funker!!

Skrevet

Antiskli var lurt! At jeg ikke har tenkt det selv. Har massevis liggende i kjellerboden.

Skrevet

Vi har ets stort laken som går rundt hovedmadrassen og et som går rundt bare overmadrassen - ikke noe skliproblemer der. IKEA sitt dette og der er det laget slik at dte skal være to laken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...