Gjest Gjest_meg_* Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 heisann. jeg er gravid i 8. uke og har egentlig tenkt å beholde det. jeg ble gravid, med prevensjon pga et ONS. Jeg er 26 år, har fast jobb, og ting er i orden sånn sett, men jeg er selvfølgelig usikker på om jeg vil beholde dette barnet siden faren omtrent nekter meg å beholde det. Jeg har tatt abort 3 ganger før. den siste var jævlig. jeg hadde gått gravid for lenge, og måtte søke flere ganger om å få abort. til slutt fikk jeg medhold. jeg måtte da føde et fire mnd gammelt barn og måtte enten begrave eller kremere det. det var helt jævlig og jeg har slitt litt psykisk etter det. jeg orker egentlig ikke en abort til og har i bunn og grunn bestemt meg for å beholde dette. nok med aborter nå, sant? så nekter denne faren. det driter jeg i. jeg har sagt at jeg ikke vil ha noe m han å gjør og at jeg skal sette ukjent som far. han drar så til min bestevenninne for å få henne til å overtale meg. hun som har støtter meg HELE TIDEN i å beholde dette barnet. hun gledet seg så på mine vegne, men så oppsøkte mitt ONS henne, som også er en kamerat av hennes kjære. han hadde visstnok grått og tryglet henne og meg om å få til en abort. hvordan kan venninnen min gjøre dette mot meg? å ta guttenes parti, for å drite i meg, som er hennes bestevenninne. ja hun er veldig forelsket i hans kamerat, men betyr han mer enn meg og mitt ufødte barn? skal jeg ta abort pga hun? han som er faren driter jeg som sagt i, men venninnen min viser seg å være så illojal og ta deres side. for så å presse meg til abort. jeg ble veldig lei meg. hva hadde dere gjort i en slik situasjon? jeg skal til en lege og snakke mer om dette. jeg er ganske sikker på at jeg vil beholde det. ville ikke dere og? etter en 4. abort? hva skal jeg si til venninnen min egentlig? jeg er så såret over oppførselen hennes.
-Alvildebrud- Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Vil du beholde barnet fordi du ikke vil ta en 4. abort, eller ønsker du å beholde barnet fordi du vil bli mamma og har bestemt deg for at dette skal gå bra? Gleder det deg at du er gravid, eller gruer du deg til en evnt abort?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 har du virkelig blitt gravid 4 ganger med prevansjon
Gjest ¤bella¤ Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 har du virkelig blitt gravid 4 ganger med prevansjon Moren til venninnen min ble gravid tre ganger med prevansjon, som resulterte i min venninne og hennes to søsken.
Ephemera Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Vil du beholde barnet fordi du ikke vil ta en 4. abort, eller ønsker du å beholde barnet fordi du vil bli mamma og har bestemt deg for at dette skal gå bra? Gleder det deg at du er gravid, eller gruer du deg til en evnt abort? Dette som står her er det viktig at du tenker grundig over. Hvis det er sånn at du virkelig ønsker dette barnet og vil være alenemamma for det, så synes jeg du skal gjøre det. Du sier jo at du ikke bryr deg om pappan til barnet, men jeg skjønner at det er fryktelig sårt at bestevenninna di nå vender deg ryggen. Jeg synes du skal snakke ordentlig ut med henne om dette. Jeg har (heldigvis) aldri vært i noen lignende situasjon, men det kan kanskje hjelpe deg å snakke med Amathea? http://www.amathea.no/index.aspx?id=1013&mid=1145
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Vet du, det er ikke din feil at du har blitt gravid, og du har ikke ansvar for å gjennomgå enda en abort for å spare andre for konsekvensene av sexen. En ons kan være en flott person og alt det der, men uansett er ikke en person som kun har vært i sengen min for en natt, på noen som helst måte så viktig i mitt liv at jeg lar ham bestemme mine viktigste livsvalg mot min vilje. Kjære, DU er viktigst i ditt liv, og hvis du ønsker og evner å ta imot dette barnet så er det din fulle rett! Til venninnen ville jeg sagt det som det er, at du er såret over at hun forsøker å overtale deg til noe i en så viktig sak ut fra en utenforståendes ønsker, og ikke med respekt for hvem du er og hva du vil. Videre ville jeg sagt at det er tøft for meg å høre på, og at jeg ikke vil ha noe mer press mot abort, og at hun enten må slutte å snakke om det, eller så må vi ha en pause fra hverandre en stund. Ps: du trenger nok en annen prevensjon. Husk å ta opp med legen om det finnes noe som er sikrere som du kan bruke.
Gjest s0l Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Du skal ikke få et barn "bare" fordi du ikke vil ta en fjerde abort. Barnet skal du få bare om du virkelig ønsker det. I 8. uke har det ikke blitt til et barn enda heller, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Det blir noe helt annet enn senabort i 4. mnd.
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Jeg ville ikke ha tatt abort!! Du må ikke høre på venninna di! Om du vil beholde den og vet det og føler det slik, så ikke la noen andre overtale deg til det motsaTTE! Det er tross alt et liv selv om du er bare 8 uker på vei.. så er det ett lite menneske. Når du har tatt abort så mange ganger så kan du ødelegge sjansene for å bli gravid igjen har jeg hørt..vet ikke om det er hold i det, men jeg ville tenkt meg nøye om før jeg tok en 4 abort.
~white lady~ Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 hvordan kan venninnen min gjøre dette mot meg? å ta guttenes parti, for å drite i meg, som er hennes bestevenninne. ja hun er veldig forelsket i hans kamerat, men betyr han mer enn meg og mitt ufødte barn? skal jeg ta abort pga hun? Nei,selvfølgelig skal du ikke ta abort pga av henne. Dette er kun ditt eget valg. Og hvis du ser på det du skriver, så har du jo bestemt deg allerede...? hva hadde dere gjort i en slik situasjon? jeg skal til en lege og snakke mer om dette. jeg er ganske sikker på at jeg vil beholde det. ville ikke dere og? etter en 4. abort? Hva ville jeg gjort...vel, jeg har aldri vært gjennom en abort, men det var nære på. Nå sitter jeg her høygravid og gleder meg over det lille vesenet som bor i magen min. Den lille sparker ivrig, hikker, og lever sitt eget lille liv der inne. Jeg elsker barnet mitt allerede, før det er født. Når jeg tenker på hva jeg vurderte for et par måneder tilbake, så er jeg sjeleglad for at jeg ikke gjennomførte det. Så der har du vel svaret mitt... hva skal jeg si til venninnen min egentlig? jeg er så såret over oppførselen hennes. Jeg synes ikke du skal anstrenge deg så veldig med hva du skal si og ikke si til venninnen din. Jeg forstå godt at du er såret over henne, og det har du all mulig rett til. Bare ikke la henne overtale deg til noe du egentlig ikke vil, for det vil du garantert angre på etterpå, og det vil også ødelegge vennskapet deres. Akkurat nå bør du først og fremst tenke på deg selv
Wildy Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Du skal ta det valget som er riktig for deg. Ikke hva som er best for alle andre!
milla-mor Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 kjære, kjære deg... det skal sannelig ikke være lett, alt det her. utifra dèt du skriver, synes jeg allerede du har tatt et valg, og det må du stå for. ja, jeg skjønner at det er lite kult å bli far mot sin vilje, men du la jo ikke akkurat opp til det... han bør søren meg være klar over at dette er tøft for deg òg! og venninnen din er virkelig helt ubrukelig dersom hun finner på å ta hans parti. en bestevenninne støtter deg selv når hun er uenig i valgene dine. om hun ikke er en positiv del av livet ditt for tiden, bør hun ikke være der i det hele tatt. la henne komme til deg når hun har kommet på bedre tanker. ikke la henne ødelegge for deg, og gi deg dårlig samvittighet på barnefarens vegne. lykke til, og ta kontakt med amathea
Tinge_Ling Skrevet 29. august 2007 #12 Skrevet 29. august 2007 Hei! Jeg tok abort en gang fordi han jeg bodde sammen med da omtrent tvang meg til det.. Det har jeg slitt med leenge etterpå.. Å kommer aaaldri til å gjøre det igjen. Skjønner deg utrolig mye.. Men du tar ikke en abort fordi din venninne sier det eller han som skal bli far nekter deg å få barnet! Ønsker du selv å beholde og fullføre svangerskapet så gjør du det. Klart det er tøft å være alene mor allerede under svangerskapet. Men jeg tror du helt sikkert kommer til å klare deg fint:) Tenk gjennom hva DU føler, og hva DU vil! Ikke la andre tvinge deg til noe du ikke vil selv! Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Egoistiske kvinnfolk. Hva med barnet? Hva med faren? Dette er ikke er barn, det er forstadie til barn. Tror dere et barn har det godt av å leve opp og føle seg som en uønsket lausunge? Hva med faren, skal han bli pint hele livet fordi han hadde uforpliktende sex en gang? Det kreves TO til å lage et barn og det betyr at det er BEGGE sitt ansvar. Med mindre du ble voldtatt så antar jeg dere frivillig pulte ivei. Uten forpliktelser. Nå trer du en forpliktelse ned ørene på denne stakkers mannen og lager et miserabelt liv for et barn som ikke får vite hvem faren er. Stakkers. Føler helt klart med deg at det er et helvette å ta abort. Jeg mener du ikke dreper et barn, men et embryo uten tanker og følelser. Det kunne like gjerne vært et egg i eggstokkene dine eller sperm. Det er ikke et menneske enda. Håper du vet hvordan det er å ha barn. For barnet kommer til å ta all din tid og frihet for minst 10 år framover. Og alenemødre er heller ikke særlig ettertraktet på markedet. Sad but true.
Tinge_Ling Skrevet 29. august 2007 #14 Skrevet 29. august 2007 Egoistiske kvinnfolk. Hva med barnet? Hva med faren? Dette er ikke er barn, det er forstadie til barn. Tror dere et barn har det godt av å leve opp og føle seg som en uønsket lausunge? Hva med faren, skal han bli pint hele livet fordi han hadde uforpliktende sex en gang? Det kreves TO til å lage et barn og det betyr at det er BEGGE sitt ansvar. Med mindre du ble voldtatt så antar jeg dere frivillig pulte ivei. Uten forpliktelser. Nå trer du en forpliktelse ned ørene på denne stakkers mannen og lager et miserabelt liv for et barn som ikke får vite hvem faren er. Stakkers. Føler helt klart med deg at det er et helvette å ta abort. Jeg mener du ikke dreper et barn, men et embryo uten tanker og følelser. Det kunne like gjerne vært et egg i eggstokkene dine eller sperm. Det er ikke et menneske enda. Håper du vet hvordan det er å ha barn. For barnet kommer til å ta all din tid og frihet for minst 10 år framover. Og alenemødre er heller ikke særlig ettertraktet på markedet. Sad but true. Det er faktisk HENNES kropp! Å Ja det tar to til for å lage ett barn! Å da BØR jo han som har vært med på å gjøre henne gravid ta ansvar for det.. Ett barn som kommer til verden med kun en forelder kan ha det like fint som en med to!! At alene mødre ikke er ettertraktet på markede er rent tull.. har da ingenting med det å gjøre dette her!! Å bare for å ha det sagt så kjenner jeg MANGE alene mødre som har fått seg kjærster... deriblandt meg selv... Som får seg kjærster lettere enn de som er single... Kjenner jeg ble litt irritert nå.. Ikke meningen å fokusere på andre ting nå... Som sagt: Gjør det som du mener er til det beste for deg selv og for "barnet" du har i maven. Ikke tenk på hva alle andre mener og sier og tror.. Lytt til deg selv!
Nabodama Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 Egoistiske kvinnfolk. Hva med barnet? Hva med faren? Dette er ikke er barn, det er forstadie til barn. Tror dere et barn har det godt av å leve opp og føle seg som en uønsket lausunge? Hva med faren, skal han bli pint hele livet fordi han hadde uforpliktende sex en gang? Det kreves TO til å lage et barn og det betyr at det er BEGGE sitt ansvar. Med mindre du ble voldtatt så antar jeg dere frivillig pulte ivei. Uten forpliktelser. Nå trer du en forpliktelse ned ørene på denne stakkers mannen og lager et miserabelt liv for et barn som ikke får vite hvem faren er. Stakkers. Føler helt klart med deg at det er et helvette å ta abort. Jeg mener du ikke dreper et barn, men et embryo uten tanker og følelser. Det kunne like gjerne vært et egg i eggstokkene dine eller sperm. Det er ikke et menneske enda. Håper du vet hvordan det er å ha barn. For barnet kommer til å ta all din tid og frihet for minst 10 år framover. Og alenemødre er heller ikke særlig ettertraktet på markedet. Sad but true. Hvis en vil være sikker på å ikke få barn, sikrer en seg ved å bruke kondom. Det vet vel alle? Også menn?
Tinge_Ling Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 Hvis en vil være sikker på å ikke få barn, sikrer en seg ved å bruke kondom. Det vet vel alle? Også menn? Eller total avholdenhet.. ingen prevansjon er 100% sikkert!
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 Egoistiske kvinnfolk. Hva med barnet? Hva med faren? Dette er ikke er barn, det er forstadie til barn. Tror dere et barn har det godt av å leve opp og føle seg som en uønsket lausunge? Hva med faren, skal han bli pint hele livet fordi han hadde uforpliktende sex en gang? Det kreves TO til å lage et barn og det betyr at det er BEGGE sitt ansvar. Med mindre du ble voldtatt så antar jeg dere frivillig pulte ivei. Uten forpliktelser. Nå trer du en forpliktelse ned ørene på denne stakkers mannen og lager et miserabelt liv for et barn som ikke får vite hvem faren er. Stakkers. Føler helt klart med deg at det er et helvette å ta abort. Jeg mener du ikke dreper et barn, men et embryo uten tanker og følelser. Det kunne like gjerne vært et egg i eggstokkene dine eller sperm. Det er ikke et menneske enda. Håper du vet hvordan det er å ha barn. For barnet kommer til å ta all din tid og frihet for minst 10 år framover. Og alenemødre er heller ikke særlig ettertraktet på markedet. Sad but true. Dette er det mest idiotiske jeg har hørt! Så når menn har sex så fritar det dem ansvar uansett kondombruk eller ikke????? Voksne menn med vett mellom øra vet at har du sex så kan dama bli gravid om du vil eller ikke! Og har det først skjedd så bør han stille opp uansett om kvinnen bærer det frem eller ikke! Det er tross alt ikke hans kropp, men hennes! Selvsagt mener jeg at barnefaren skal bli hørt, men til syvende og sist er det hennes valg og hennes kropp. Alenemødre er dessuten veldig ettertraktet. Det er både jeg og flere med meg et levende bevis på! Og dessuten så er et embro liv det også! Slike utsagn som du kommer med bare viser det faktum at dessverre så finnes det menn som ikke er villige til å stå for det de har gjort ..Drittsekker..
Gjest =tentacle= Skrevet 29. august 2007 #18 Skrevet 29. august 2007 Med mindre du ble voldtatt så antar jeg dere frivillig pulte ivei. Uten forpliktelser. Uten forpliktelser, ja. Kvinnen har ingen forpliktelse til abort. Lev med det, eller tre på gummi.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #19 Skrevet 30. august 2007 Er sannelig det mest idiotiske jeg har hørt også. Har ikke sagt at man menn er fritatt for ansvar. Det finner du på selv. Er jo fordi mannen TAR ansvar at han vil ha bort embryoet. Hadde han gitt faen så hadde han ikke gitt lyd fra seg. Sex med kondom eller ikke - ingen prevensjonsmidler er 100% sikker. Ingen. Og det vet begge to. Og du tar feil, ja det er hennes KROPP men IKKE hennes embryo. Det inneholder deler av en sædcelle som tilhører mannen. Så hvorfor skal kvinnen bestemme over hans gener? Stjel? Maken til egoistisk tankegang. Barn får man når de er ønsket. Knulle rundt på byen og få lausunger gir ødelagte barn, psykisk. Men det skjønner faktisk ikke enkelte kvinner. Og det er skremmende. Faktisk håper jeg virkelig det kommer et prevensjonsmiddel for men som demobiliserer sædceller. Er det noen som IKKE tar ansvar så er det alle kvinnfolk som vil ha barn med alt fra uteliggere til bikkjer, jeg har hørt mye syke historier og at egoistiske kvinnfolk ikke tar ansvar og fjerner uønskede barn fordi de er redd for et medisinsk inngrep er bare helt latterlig. Hørte en historie om en jente som pulte en tilfeldig mann i en park i oslo. Og hun ble gravid og ville ha barnet. Dette viser bare hvor begrenset og psykisk tilbakestående enkelte jenter er. Det er skremmende. Nei alenemødre er ikke særlig ettertraktet. Jeg er mann og observerer kjente og andre hva de vektlegger. Du får iallfall ingen fordel av å ha barn. Bevis gjerne det motsatte. Innlegg som dine viser bare hvor tette i hue enkelte kvinnfolk er, nok en grunn til å passe på kondomet ekstra godt ved ONS. "Drittsekk"... ja la oss dra debatten ned på et lavere nivå og kalle hverandre stygge ting. Da vinner du garantert. Herregud..... Dr. Larsen Dette er det mest idiotiske jeg har hørt! Så når menn har sex så fritar det dem ansvar uansett kondombruk eller ikke????? Voksne menn med vett mellom øra vet at har du sex så kan dama bli gravid om du vil eller ikke! Og har det først skjedd så bør han stille opp uansett om kvinnen bærer det frem eller ikke! Det er tross alt ikke hans kropp, men hennes! Selvsagt mener jeg at barnefaren skal bli hørt, men til syvende og sist er det hennes valg og hennes kropp. Alenemødre er dessuten veldig ettertraktet. Det er både jeg og flere med meg et levende bevis på! Og dessuten så er et embro liv det også! Slike utsagn som du kommer med bare viser det faktum at dessverre så finnes det menn som ikke er villige til å stå for det de har gjort ..Drittsekker..
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #20 Skrevet 30. august 2007 Hva hvis gummi ER på da og det sprekker? Skal man være så frekk og egoistisk å tre et farskap ned over hue på et mennesket? FREKT! Er ikke forpliktelse nei, men er faen så uansvarlig å bringe fram et uønsket barn. Dr. Larsen Uten forpliktelser, ja. Kvinnen har ingen forpliktelse til abort. Lev med det, eller tre på gummi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå