Gjest Gjest akkurat nå Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Saken er den at jeg akkurat har flyttet med kjæresten til en ny by for å studere, og alt har gått bra. Vi har vært sammen i over 2 år og har det veldig fint sammen, men jeg har ofte følt at jeg harforhastet meg litt. Jeg føler meg fortsatt så ung.. og tanken på at jeg kanskje (og mest sannsynlig) har møtt en jeg kan dele resten av livet sammen med skremmer meg. Så klarer jeg å falle fullstendig for en av guttene i klassen. Har helt siden vi begynte på skolen følt at det har vært noen merkelige "vibber" mellom oss, men tenkte at det sikkert bare var jeg som innbilte meg ting (noen jeg ofte gjør). Han har også kjæreste, så jeg prøvde å ikke tenke noe mer på det. Håpet det bare skulle gå over, siden jeg lett blir betatt.. Men på fredag var vi på en fest sammen, og det utenkelige skjedde. Det var ikke bare noe jeg innbilte meg. Han spurte først om jeg ville danse, og jeg klarte jo selvfølgelig ikke å si nei. Så vi danset.. lenge. Etterpå tok han meg hardt i hånda og ville ha med meg ut. Vi satt oss ned, han tok hånda mi igjen, så meg rett inn i øynene og sa "******* jeg liker deg".. det ble helt stille. "Men jeg har samboer.. det.." Så klarte han ikke å si noe mer. "Jeg har samboer jeg også.." sa jeg, dette går ikke. Jeg ble sittende med hodet i hendene og følte meg råtten. Hvordan kunne dette skje tenkte jeg. Når jeg ser opp igjen gråter han, ikke mye, men han har tårer i øynene. Jeg ser på ham og sier at han må gå hjem til dama si. Han sier ingenting. Jeg reiser meg opp for å gå. Har gått noen meter da han plutselig roper stopp, men jeg bare fortsetter å løpe... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke nok med at vi går i samme klasse, men vi er i samme studiegruppe også. Jeg kan jo ikke bare unngå ham.. selv om det nok hadde vært det beste. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Føler meg som en fjortis igjen. Dere sier sikkert hold deg til kjæresten din, og ja, jeg har ikke tenke til å gå fra ham, men denne tanken plager meg virkelig, og det ble ikke akkurat noe bedre etter at gutten i klassen fortalte hva han føler for meg.. Klarer ikke å tenke på noe annet. Lost.
Gjest s0l Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg ville bare si at gresset sjelden er grønnere på den andre siden av gjerdet... Vet ikke om det er til noen trøst men.. Vel, du har visst allerede tatt valget å bli hos kjæresten din, og det holder jeg med deg i. Alle opplever vel å bli betatt av andre enn kjæresten før eller siden, men det er nok ikke noe annet å gjøre enn å prøve å komme seg over det. Skal man gi etter for alle blaff av interesse for noen av det motsatte kjønn gjennom et langt liv, vel, da må man nok skifte partner veldig ofte.. Hva om du prøver å fokusere på alt det negative med denne nye klassevennen din? For han har sikkert en hel del negative sider han som alle andre. Og kos deg sammen med kjæresten! Jeg tipper at dette kommer til å gå over ganske fort når du får tenkt deg om.. Er det ikke mulig å bytte gruppe da..? Om du skulle velge denne klassevennen foran kjæresten din... Vel.. Du ser jo nå hva han gjør mot den nåværende kjæresten din (prøver seg på en annen), og da kan han jo tenkes å gjøre det samme mot deg i et eventuelt forhold. Jeg hørte en gang et ordtak som jeg mener kan stemme ganske bra.. Noe om at den måten du fikk kjæresten din på skal du også miste ham... Og det lover ikke særlig godt i ditt tilfelle da.. Med den nye gutten.. Endret 27. august 2007 av s0l
Gjest TS Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 TS igjen. Takk for kloke ord sOl. Har tenkt de samme tankene som det selv. Vet at gresset skjelden er grønnere på den andre siden. Har også tenkt på dette med at han faktisk prøver seg på meg når han er sammen med en annen, og tenkte først at han kanskje er en som "roter rundt", selv om jeg ikke fikk meg helt til å tro det. Vet det er mange jenter som liker ham, han er sjarmerende, morsom, hyggelig og alt det der.. men likevel, har hatt en følelse av at han er til å stole på. Pratet med ham idag og han fortalte at han og dama har vært sammen i 7 år, 7 år. Altså, han må være en arlight fyr, og for det andre, noe som er enda mer skremmende, ha ment det han sa til meg. Ble ikke akkurat så mye klokere av den samtalen.. Og jeg klarte (dum som jeg er) og si at jeg er betatt av ham også... Til spørsmålet. Ja, kan jo bytte gruppe, men vet ikke om det hjelper så mye... ser ham jo hver dag uansett... Bah.
Nabodama Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 At han sier at han har følelser for deg behøver ikke å bety at han normalt sett ikke er til å stole på. Kan hende det er første gang på 7 år han blir betatt/forelsket i en annen, det vet vi ingenting om. Nå sier du at du har det fint sammen med samboeren din, men at du også av og til føler deg for ung til å binde deg. Det er vanskelig å vite hva som er rett å gjøre i en slik situasjon, når du har fått følelser for en annen. Det letteste er jo å skyve disse til side, og bli der en er.....men kanskje du passer bedre sammen med den nye mannen, eller kanskje du burde være singel en stund....? Jeg ville tatt et steg tilbake, dvs tatt meg tid til å tenke meg om. Vært litt åpen til sinns, og vurdert hva som ville være best for meg. Ikke bare akkurat nå, men også kanskje 5 år fram i tid. Du er jo ung, uten barn, og har mange muligheter.
caso Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Vet ikke hvor kvalitetssikret du er på at han er allright med å få vite han har vært sammen med henne i 7 år... ? Du kan jo være nr. 35 i rekken av jenter han har forført for alt du vet, og at du bare er enkel morro for han? Er du usikker, så får du overbevise deg om det jeg skrev over Det hjelper har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå