Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Britesmile,tenkte å bestille time på ellipseklinikken...men ville høre om noen hadde prøvd dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det fungerer veldig greit..men husk og bruke Britesmile tannkremen og den pennen i tiden etterpå :)

Prosessen i seg selv er mindre hyggelig. 3x20 minutter med pinsel :)

Skrevet

Jeg har brukt en annen type tannbleking; tannlegen støper former til deg, også gjør du det hjemme over tid...

Dette er ikke smertefullt, og er den minst skadelige formen for tannbleking. Anbefales :)

Ikke alle har sterke nok tenner til tannbleking, da kan tennene ta skade av det. Og selv om de er vite med en gang, så kan de ble ødelagte og flekkete etterhvert. Dette tror jeg ikke opplyses så veldig mye på slike Brite smile-klinikker, da det eneste de tenker på er: penger penger penger!

Mange tannleger støtter IKKE denne metoden, og når det er både negative og positive omtaler om en slik ting, så er det ofte de som er kritiske som har rett! Vær forsiktig!

Skrevet
Jeg har brukt en annen type tannbleking; tannlegen støper former til deg, også gjør du det hjemme over tid...

Dette er ikke smertefullt, og er den minst skadelige formen for tannbleking. Anbefales :)

Ikke alle har sterke nok tenner til tannbleking, da kan tennene ta skade av det. Og selv om de er vite med en gang, så kan de ble ødelagte og flekkete etterhvert. Dette tror jeg ikke opplyses så veldig mye på slike Brite smile-klinikker, da det eneste de tenker på er: penger penger penger!

Mange tannleger støtter IKKE denne metoden, og når det er både negative og positive omtaler om en slik ting, så er det ofte de som er kritiske som har rett! Vær forsiktig!

Jeg gjør begge deler, og jeg har så og si perfekte tenner. Men det varierer sikkert litt fra person til person hva man tåler..

Skrevet
Jeg gjør begge deler, og jeg har så og si perfekte tenner. Men det varierer sikkert litt fra person til person hva man tåler..

Ja det gjør det... Men en ting man kanskje kan huske på er at hvis man har tenner som lett får hull, så har man svake tenner...

Men man burde tenke seg om og sjekke hos tannlegen og sånn før man bruker tannbleking.. Man skal jo ha tennene så lenge som mulig! Det verste er vel å bestille bleking fra nett. Man har ingen garanti på hva man får.

Skrevet
Ja det gjør det... Men en ting man kanskje kan huske på er at hvis man har tenner som lett får hull, så har man svake tenner...

Men man burde tenke seg om og sjekke hos tannlegen og sånn før man bruker tannbleking.. Man skal jo ha tennene så lenge som mulig! Det verste er vel å bestille bleking fra nett. Man har ingen garanti på hva man får.

Ja, viktig og sjekke regelmessig for hull når man driver med bleking, og ellers også selvfølgelig. Det er ikke bra og bleke om man har hull, da bør man ta de først.

Skrevet

BriteSmile er akkurat samme type bleking som hjemmebleking eller klinikkbleking hos andre tannklinikker :)

Den største forskjellen er at det ofte er dyrere hos BriteSmile, og at de ofte bruker en blekelampe som er bevist at ikke gjør annet enn å varme opp blekemiddelet og tørke ut tennene så de ser hvitere ut med en gang :)

Hjemmebleking er helt riktig det mest skånsomme for tennene, da det brukes lavest konsentrasjon av blekemiddelet (hydrogenperoxid eller carbamidperoxid), men her risikerer du å svelge mer av preparatet enn ved klinikkbleking. Dette er derimot så små mengder at det ikke har noe å si. Du kan også beholde blekeskinnene i mange år, og derfor bare kjøpe nytt blekemiddel senere. Derfor blir dette billigere, men du risikerer også å "overbleke", eller bleke for ofte da du ikke trenger å bli kontrollert av en tannlege før du bleker på nytt.

Klinikkbleking blir stort sett alltid dyrere, men er under mer kontrollerte former og går mye fortere.

Om man velger klinikkbleking eller hjemmebleking er opp til hver enkelt, men jeg anbefaler stort sett hjemmebleking. Det skal sies at jeg er ganske restriktiv på hvem jeg velger å bleke tennene på, er ofte jeg sier Nei, beklager, om du vil bleke får du finne en annen tannlege enn meg, da jeg syns at mange ofte får plager med ising underveis/i etterkant.

Husk på at bleking ikke virker like godt på alle pasienter, og at man ennå ikke vet langtidseffektene ved repeterte blekinger over fler år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...