Gå til innhold

Lave brudesko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes egentlig høyhælte sko er finest, men siden samboeren min bare er 4 cm høyere enn meg og jeg nødig vil være høyere enn han på bryllupsdagen så må jeg ha noen sko med ingen/lav hæl (antar at finskoene hans gir ham 1-2 cm ekstra, så kan max ha 3-4 cm hæl).

Noen som har tips til sko med lav/ingen hæl? Har ikke funnet noen fine ennå...

Skrevet

Jeg synes ballerinasko er utrolig fine og søte, noe a la disse her

eller disse med snøring.

Skrevet
Jeg synes ballerinasko er utrolig fine og søte, noe a la disse her

eller disse med snøring.

Åh, de med snøring var skikkelig søte da:)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

De brudene jeg har sett har hatt så lange kjoler, at jeg ikke har hatt sjans til å se hva slags sko de har hatt. Så hvis du har en vanlig brudekjole, tror jeg knapt noen vil se hvor høye de er.

Skrevet

Jeg vet om en brud som hadde hvite sneakers-aktige sko, men det var ingen som merket det fordi hun hadde fotsid kjole.

Det hørtes egentlig ganske behagelig ut - og jeg er jo skikkelige joggeskojente - hmmm :fnise:

Skrevet
De brudene jeg har sett har hatt så lange kjoler, at jeg ikke har hatt sjans til å se hva slags sko de har hatt. Så hvis du har en vanlig brudekjole, tror jeg knapt noen vil se hvor høye de er.

Jeg har ikke valgt kjole enda, men den kommer nok til å bli fotsid ja, så sånn sett er det jo et poeng at skoene ikke er så viktige...men jeg føler de må se litt fin ut likevel jeg da :P

Skrevet
Jeg vet om en brud som hadde hvite sneakers-aktige sko, men det var ingen som merket det fordi hun hadde fotsid kjole.

Det hørtes egentlig ganske behagelig ut - og jeg er jo skikkelige joggeskojente - hmmm :fnise:

Hehe, orginalt og sikkert behagelig ja, jeg også liker joggesko, men liker samtidig å pynte meg, spesielt til festlige anledninger, og på bryllupsdagen har jeg virkelig sjans til å se ut som en prinsesse, vet ikke helt om jobbesko ville gitt den feelingen ;) men hørtes jo litt artig ut, hehe...

Skrevet
Her er noen, og her.

Takk for tips :) Hmm...tror det blir vanskelig å bestemme seg for noe før jeg har valgt kjole...men fine sko!

Skrevet

må bare si en liten ting her, jeg giftet meg for 2 måneder siden og det var kjempegodt å ha behaglige sko den dagen... man skal tross alt ha de på maaaaange timer, jeg hadde flere par som jeg byttet på, blant annet ballerinasko i sateng, søte men behaglige, og et par dansesko i sateng.. selv om det er greit å ikke ha for høy hel, både pga av mannen og lengden på dagen så gir høye heler en helt annen holdning, mener jeg har sett en del brudesko som ikke har veldig høy hel men som ikke er helt flate heller. slike får man vel tak i brudesalonger tror jeg....

Skrevet
Jeg synes egentlig høyhælte sko er finest, men siden samboeren min bare er 4 cm høyere enn meg og jeg nødig vil være høyere enn han på bryllupsdagen så må jeg ha noen sko med ingen/lav hæl (antar at finskoene hans gir ham 1-2 cm ekstra, så kan max ha 3-4 cm hæl).

Noen som har tips til sko med lav/ingen hæl? Har ikke funnet noen fine ennå...

Dra til ski brudesalong,dær har de det du vil ha! :jepp: :jepp: :jepp: :jepp:

Skrevet
må bare si en liten ting her, jeg giftet meg for 2 måneder siden og det var kjempegodt å ha behaglige sko den dagen... man skal tross alt ha de på maaaaange timer, jeg hadde flere par som jeg byttet på, blant annet ballerinasko i sateng, søte men behaglige, og et par dansesko i sateng.. selv om det er greit å ikke ha for høy hel, både pga av mannen og lengden på dagen så gir høye heler en helt annen holdning, mener jeg har sett en del brudesko som ikke har veldig høy hel men som ikke er helt flate heller. slike får man vel tak i brudesalonger tror jeg....

Ja, jeg synes jeg tar meg bedre ut i høyhælte sko egentlig, men både pga føttene mine og høyden så vil jeg droppe det...får se når jeg skal prøve kjole da, men har egentlig tenkt å vente en stund til...

Skrevet
Dra til ski brudesalong,dær har de det du vil ha! :jepp: :jepp: :jepp: :jepp:

Takk for tips, men jeg bor i Bergen, så blir litt vanskelig å dra så langt...får satse på at noen her i Bergen har litt utvalg og...har jo god tid...

Gjest Gjest_nygift_*
Skrevet

Jeg giftet meg nå på lørdag og hadde helt lave, hvite silkesko (uten tå). Jeg fant de på salg (til 25 kr!!!!) på Kvadrat i Sandnes. En av disse vanlige kjede-skobutikkene.

De var faktisk veldig behagelige. Og at de var ekstremt billige var bare greit, for etter fotografering ute i det fri og diverse trasking rundt omkring kunne jeg ikke brukt de om igjen uansett. Så mitt tips er: Ikke bruk mye penger på brudesko

Skrevet

Jeg skal gifte meg til neste helg, og har fått litt panikk. Hadde prøvetime hos frisør på tirsdag, og da pratet vi om sko og strømper. Sko har jeg faktisk tenkt på, men ikke stømper. For all del, ikke sorte eller solbrune, var beskjeden jeg fikk. Det er greit det. Strømper skal jeg nå få fatt i.

Men så begynte tvilen. Hadde tenkt å bruke noen sorte sko som jeg har i skapet hjemme (kjolen er syrinlilla!!). Egentlig mest for å slippe å kjøpe nye da.................

Men er det riktig å bruke sorte sko denne dagen?????

Tror egentlig det hadde vært finere med sko i champagne farget, sammen med en strømpebukse også i duse farger...........

Får ta meg en tur til Haugesund på lørdag for å se hva de har der.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har omtrent akkurat samme problemstillingen som _lene_ så jeg tar opp igjen denne tråden i håp om å få noen gode tips. Vil ha sko med maks 3 cm hæl. Synes egentlig Rainbow Club - Gaby er fine, men disse har gått ut av produksjon og er ikke å få tak i (jeg har prøvd goddess.no, men internettsiden stemmer ikke med det de har i virkligheten).

For å være litt ekstra vanskelig så vil jeg helst ikke ha superspiss tupp, men hvis skoen er perfekt ellers så er jo ikke det så farlig. Det viktigste er at skoen er god å gå i og sitter godt på foten.

(Skoen må forresten kunne farges fordi brudekjolen er lys champagne...)

Tips anyone?

Skrevet

Sko er vanskelig ja... selv står jeg mellom to kjoler, den ene med perler som tilbehør, og den andre med strass.. nå trenger jeg heldigvis ikke å tenke på dette med høyde..

hvis jeg skal ha strass står jeg mellom disse:

sko

eller disse:

sko

Har en link til en engelsk side med perle sko, men finner ikke den nå...

men de har noen lave sko på kreativt bryllup!

kreativt bryllup

Skrevet

Sko er vanskelig ja... selv står jeg mellom to kjoler, den ene med perler som tilbehør, og den andre med strass.. nå trenger jeg heldigvis ikke å tenke på dette med høyde..

hvis jeg skal ha strass står jeg mellom disse:

sko

Syns også de "Tango too" skoene er veldig fine, og de ser stødige og gode ut på foten.

Hvis du søker på tango too på google får du opp mange utenlanske nettsider som selger dem mye billiger. I norge koster de over 1000 kr, men finner de ned i 65 dollar (355,- NOK) på de nettsidene. Selv med moms og frakt blir det en god del billigere :)

Gjest snazaroo
Skrevet

Her er et bilde av de som jeg skal ha. De er middels lav hel sa de, men jeg synes 6,5 cm er ganske mye jeg? Uansett, jeg må ha så høye for jeg er så lav selv og kjolen er perfekt lenge med disse skoene. Prøvde kjole og sko samtidig.

De er helt nydelige å gå i, jeg kjøpte den brede typen, for jeg har brede men korte og små føtter. I tillegg fikk jeg med sånne gele-puter til å ha inni skoene. Disse kan man ta ut etterhvert når føttene hovner opp om kvelden.

Har jo ikke prøvd dem i timesvis enda da, men stoler på selgeren som hadde hatt dem selv i sitt bryllup.

Dessuten er det jo flere her som skryter av dem.

Tenkte ikke over i det hele tatt å kjøpe på nett. Dumme meg.

Skoene kan også farges.

Tango too

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...