Gjest Jentekos Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jeg er "sammen" med en franskmann, men vi kan ikke snakke sammen uten ei venninne som tolk. Det er en underlig situasjon... Men vi trives godt i hverandres selskap, og kliner ofte. Saken er at han ikke kan engelsk, og vi snakker ingen felles språk.
Gjest Jentekos Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Litt tekniske problemer i Windows her. Vi møttes for 2 måneder siden, så det er seriøst. Men tror dere dette har en framtid?
Gjest Tweek Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Jeg vil ikke si det er seriøst etter 2 mnd, og syntes det var veldig rart at han ikke kan engelsk ettersom alle i frankrike lærer engelsk, og at dem legger mye vekt på skole..
Gjest StockDama Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Heh, nå skal jeg si det jeg ble fortalt tidligere på forumet da jeg var litt bastant: Må du ikke ta for gitt at alle kan engelsk.
Gjest Eir Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Jeg vil ikke si det er seriøst etter 2 mnd, og syntes det var veldig rart at han ikke kan engelsk ettersom alle i frankrike lærer engelsk, og at dem legger mye vekt på skole.. Det er da veldig mange franskmenn som ikke snakker engelsk. Jeg har mange franskmenn som gjester på jobben, og flertallet snakker ikke engelsk i det hele tatt. I tillegg er de ofte lite velvillige på å forstå noe annet enn fransk, så jeg kan godt forstå at trådstarter sliter med kommunikasjonen. Hvis det er noe fremtid i dette forholdet så bør vel begge forsøke å lære seg den andres språk, siden det blir tungvindt å bruke tolk på lang sikt. Se det som en mulighet til å lære deg fransk, feks.
Gjest _Leela_ Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Jeg har møtt franskmenn i 20 årene som har hatt tysk som første fremmedspråk på skolen så er ikke en nødvendighet at de kan engelsk nei, dessuten tror jeg mange franskmenn føler at de greier seg med fransk. Til TS må jeg bare si at dere bør begynne på språkkurs hvis dere mener dette seriøst. Tror det er mye du ikke lærer om han når du ikke får kommunisert direkte med han, kanskje ikke alt som er like greit gjennom tolk og itillegg så må dere da miste mye privatliv. Og at dere kliner mye er ikke nødvendigvis et tegn på hvor seriøst forholdet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå