Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i jobben min og jeg liker de fleste av kollegaene mine veldig godt. Men i det siste har jeg begynt å tvile på om jeg kan stole på de. Alle baksnakker hverandre, alle klager på ditt og datt. De sier forskjellige ting til forskjellige folk, og ingen tør være ærlige. Det virker som om alle har en baktanke med alt de gjør. Alle virker så misfornøyde! :gråte: :kjefte:

Det verste med dette er at jeg dermed føler at jeg ikke kan stole på kollegaene mine. Jeg stoler ikke på sjefen heller, så jeg tør ikke ta problemet opp med henne. Jeg velger derimot å stole på to kvinnelige kollegaer, men det er jammen meg ikke sikkert jeg kan stole på disse to heller.

Jeg blir virkelig sliten av dette! Jeg vet at folk kan stole på meg i hvertfall, men det er jo fælt å gå rundt å tenke negativt om sine kollegaer hele tiden.

Har dere opplevd noe av det samme? Hva i all verden bør jeg gjøre? Det er ikke aktuelt å slutte i jobben min, fordi den liker jeg. (Jeg jobber forøvrig i en stor bedrift, så det er vel naturlig at det oppstår slike problemer, antar jeg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ikke bry deg så mye om hva andre sier.

Så lenge du kan stå for alt du gjør og sier burde det være det viktigste for deg.

Det vil alltid være snakking på en arbeidsplass, men det trenger ikke bety det alltid er deg de prater om.

Og hvis de går og prater uten å ta det opp med den det gjelder er det vel ikke noe reelt ønske om å forbedre situasjonen heller...

Så da er det bare å stå på som før til du eventuelt får en konkret tilbakemelding om noe annet :Nikke:

Skrevet

Tja, da jeg var lita og uskyldig trodde jeg at "baksnakking, erting og mobbing" var noe som var forbeholdt barna på barneskolen, men den gang ei..

Det snakkes vel om andre på de fleste arbeidsplasser, og kanskje særlig der hvor kvinnekjønnet er overrepresentert?;) Vi kvinner er jo ofte flinke i baksnakking o.l... Trist, men sant..

Jeg vet ikke om de snakker om meg der jeg jobber, men utelukker det ikke... Vet jo at enkelte snakker om A når de sitter sammen med B, og så om B når de sitter med A... Men det er vel bare sånn det er.

Jeg prøver å yte mitt beste, arbeidsinnsatsen skal de hvertfall ikke ha noe å si på!! Og så prøver jeg selvfølgelig å værre så grei og hyggelig som mulig..:)

Tror ikke de har noe å "ta meg på" enda!;)

Gjest Medarbeideren
Skrevet
Jeg er veldig glad i jobben min og jeg liker de fleste av kollegaene mine veldig godt. Men i det siste har jeg begynt å tvile på om jeg kan stole på de. Alle baksnakker hverandre, alle klager på ditt og datt. De sier forskjellige ting til forskjellige folk, og ingen tør være ærlige. Det virker som om alle har en baktanke med alt de gjør. Alle virker så misfornøyde! :gråte: :kjefte:

Det verste med dette er at jeg dermed føler at jeg ikke kan stole på kollegaene mine. Jeg stoler ikke på sjefen heller, så jeg tør ikke ta problemet opp med henne. Jeg velger derimot å stole på to kvinnelige kollegaer, men det er jammen meg ikke sikkert jeg kan stole på disse to heller.

Jeg blir virkelig sliten av dette! Jeg vet at folk kan stole på meg i hvertfall, men det er jo fælt å gå rundt å tenke negativt om sine kollegaer hele tiden.

Har dere opplevd noe av det samme? Hva i all verden bør jeg gjøre? Det er ikke aktuelt å slutte i jobben min, fordi den liker jeg. (Jeg jobber forøvrig i en stor bedrift, så det er vel naturlig at det oppstår slike problemer, antar jeg...)

Dette er AKKURAT som om jeg skulle skrevet det selv!! Eneste forskjellen er at jeg jobber i en liten bedrift, så det hele blir egentlig bare enda mer påtrengende.

Jeg gjør det på den måten at jeg ALDRI sier noe jeg ikke kan stå inne for, samtidig som jeg ikke betror meg til noen bortsett fra som deg, to kvinnelige kollegaer. Sjefen er koselig, men skifter mening etter vinden, og de som fremstår som dine "bestevenner" på ett tidspunkt baksnakker deg i neste (nå er jeg egentlig ikke den som blir mest baksnakket det jeg vet, men det er MYE baksnakking her!!)

Så lenge du trives i jobben din må du vel bare legge det opp etter at du ikke stoler på noen, sier bare ting du kan stå inne for og smiler og gjør det beste ut av det.

Skrevet

Jobber på ett sånt sted selv, hvor alle slenger dritt om alle, og jeg ikke ser noen grunn til at jeg skulle slippe unna. Min løsning er å ikke bli så veldig personlig selv, og aldri viderefortelle sladder.

Skrevet

Kjenner til dette her ja, og det er best å ikke involvere seg for mye med noen, for man kan jo ikke regne med å slippe unna baksnakkingen selv heller.

Skrevet

Jøss, jeg visste ikke at så mange kjenner seg igjen i det jeg skriver! Egentlig synes jeg at baksnakking på en arbeidsplass er et ledelsesproblem. Men hvis ledelsen også baksnakker blir det jo vanskelig, for da ser de ikke selv hva problemet er. Og jenter er aller verst, det vet vi jo... :nei:

Skrevet
Jøss, jeg visste ikke at så mange kjenner seg igjen i det jeg skriver! Egentlig synes jeg at baksnakking på en arbeidsplass er et ledelsesproblem. Men hvis ledelsen også baksnakker blir det jo vanskelig, for da ser de ikke selv hva problemet er. Og jenter er aller verst, det vet vi jo... :nei:

Tror dette kan fort bli et problem i jobber der hvor jenter/kvinner er mest utbredt. Kvinner liker å snakke om andre, enten det er bra eller dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...