Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg den eneste som blir frastøtt av menn som banner støtt og stadig i dagligtalen? Ble presentert for en i går som hadde en sånn språkbruk at jeg nesten ikke orket å høre på han. Hans favorittord var j*vlig, kanskje ikke regnet som det styggeste, men han brukte det helt seriøst 1-2 ganger i hver eneste setning. Alt var j*vlig bra, j*vlig dårlig etc etc etc. Etterpå hadde han spurt en felles venn av oss om jeg likte han, og jeg svarte som sant var at jeg ble litt satt ut av språkbruken. Noe han visstnok ikke skjønte noe som helst av. Han var overhode ikke klar over hvordan han snakker! :fnise:

En av fjortistrendene nå er jo å si dr*t om alt, dr*t-bra, dr*t-dårlig, ja til og med dr*it-jævlig. Er det fler enn meg som får lyst til å be dem vaske munnen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke akkurat noe sjarmerende trekk nei...

Skrevet

Det trekker i negativ retning, for å si det sånn.

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Jeg er så vant til det at jeg legger ikke merke til det lenger. Ser absolutt ikke noe negativt med det .. synes alle menn banner, jeg .. Bor med menn og jobber med menn .. de banner alle sammen - i større eller mindre grad ...

Skrevet

Damer banner også. *opplyser*

Skrevet

Jeg får spader av ordet "jævla", ellers tenker jeg ikke så mye over det hvis det ikke er veldig ofte. Hender jeg tar en glose jeg også, gitt.

Gjest Thelma :-)
Skrevet
Damer banner også. *opplyser*

Det er sant - men mye sjeldnere og mer forsiktig enn menn. Det er ihvertfall min erfaring av kvinner flest.. banner jeg og - men ikke så ofte.

Gjest Nedfall
Skrevet

Faen ? Dere er vel ikke fra bibelbeltet vel ? :sjarmor:

Skrevet

Har dere hørt Karsten Isacsen når han snakker om banning? Ikke?

Han er prest og da han gikk på menighetsfakultetet, ver det to uttrykk som var lov når man hadde behov for å slippe ut damp. Det var FY og FY VELDIG.

Så fortalte han om den gangen han skulle stå på ski ned en bakke, med tung ryggsekk på ryggen. Høyt tyngdepunkt, stor fart og løs snø var en dårlig kombinasjon, og han gikk selfølgelig ettertrykkelig på trynet. Han fortalte da at han syntes FY VELDIG ikke var noe dekkende uttrykk å bruke. Uttrykket ble oppfattet som ganske utilstrekkelig.

Som prest kunne han for øvrig opplyse at banning ikke var å betrakte som synd. Han betraktet det i sine værste konsekvenser som verbal forurensning. :ler:

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Hadde gått i non-stop: "det driter jeg i, faen ass, jævlig ass, drit kult ass", så hadde jeg så klart reagert, men jeg banner selv innimellom. Sikkert hver dag, og da bruker jeg ofte ordet 'jævlig'.

Jeg kan til og med bruke ordet drit kult. Fy meg. :nei:

Skrevet

Jeg lærte av noen at banning er tegn på dårlig ordforråd. Kanskje det hadde hjulpet å gitt noen ei fremmedord-bok så kunne de lært noe annet enn banneord..

Jeg banner når jeg er veldig sinna eller ivrig.. :lur:

Skrevet
Faen ? Dere er vel ikke fra bibelbeltet vel ? :sjarmor:

Jo.

Gjest milkyway
Skrevet

Tvert imot, jeg er glad jeg har funnet en som banner like mye som en sjømann - som meg!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg tenker at de som banner veldig mye enten har dårlig ordforråd eller er ofte sinte (traff nylig på en som bannet mye, og han var veldig opprørt over samfunnets utvikling, derav den stadige banningen). Det er ikke akkurat noe som trekker opp om jeg skal vurdere hvor attraktiv en mann er, men det ville nok ikke satt en stopper for min interesse heller. Det kommer an på helheten.

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg aldri banner. Det hender hvis jeg blir skikkelig sint, men det er det sjelden jeg er.

Jeg bannet mye for noen år tilbake. Jeg hadde en jobb hvor folk bannet hele tiden.

Egentlig synes jeg det er vulgært å banne og det har ingen ting med at jeg er kristen å gjøre.

En mann, eller kvinne for den saks skyld som banner for annet hvert ord er ikke lekkert.

Heldigvis banner aldri mannen min, og det har heller ikke noe med relgion å gjøre.

Skrevet

Synest det er veldig dumt å høre noen si "jævla" eller noe i den dur hver gang dem skal si en setning. "åhh..jeg er så jævla trøtt"

"nei, nå skal jeg sette meg i den jævla bilen å kjøre på den jævla jobben!"

Det er unødvendig å måtte banne uten å "mene" det.

Jeg kan banne, en sjelden gang, om jeg har gjort noe galt, slår meg, glemmer noe kjempeviktig eller er kjempesint! Men det foregår helst i stillhet. I tilfelle barna er i nærheten.

Jeg er ikke kristen eller noe sånt, jeg synest bare at det å banne er dumt å høre på rett og slett.

Skrevet

Hvis noe irriterer meg så må det i så fall være bruken av "liksom". Det ER jævlig.

Tenker ellers fint lite over hvordan folk prater, så lenge jeg forstår hva de sier. Hver sin stil, sier ingenting om personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...