Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen der ute som har kommet hjem fra kraftprøven i helgen kanskje?

Hvor lenge trente dere før dere syklet Birken første gang?

Jeg er en typisk mosjonist, jogger et par ganger i uka, og er litt for glad i :popcorn: Men kan tenke meg å legge meg i hardtrening til neste år. Noen andre som har lyst?

Hadde vært fint med noen som kunne holde motivasjonen oppe.

Trenger litt :rope:

Ellers hadde vært gøy om dere briefer litt med tidene deres, dere som har syklet før!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syklet ikke i år, men jeg har syklet fire ganger før.

Jeg har alltid hatt som mål at jeg må ha minst 100 mil på sykkel for å delta. Hvis du følger det, kommer du ikke til å sykle på "supertid", men du vil ha nok trening til å kunne fullføre.

Første gang jeg syklet Birken, hadde jeg masse trening innabords. Da syklet jeg på 4:39 (kortere løype). Da klarte jeg merket, noe jeg også gjorde året etter.

Sist gang jeg syklet hadde jeg trent alt for lite, og syklet da på 5:12 (den løypa som er nå). Neste år planlegger jeg å ha minst 200 mil på sykkel + trene ski og spinning gjennom vinteren. Håper på en sluttid på ca. 4:30.

Birken er en fantastisk opplevelse, men også et blodslit. Det er ille mens det står på, men den følelsen du får når du er på toppen ved Sjusjøen, og vet at du kommer til å komme i mål, er helt fantastisk.

Skrevet

Jeg syklet Birkebeinerrittet på lørdag, for første gang.

Jeg har hatt en lang periode (flere år) uten trening og var helt i sofa-form i mars 2007. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle sykle Birken iår. Jeg hadde heller ikke syklet noe særlig de siste 20 åra.

Jeg meldte meg inn på et treningssenter, kjøpte sykkel og begynte å trene. Jeg har trent jevnt og trutt i hele sommer, ca 3-4 dager i uken. Jeg valgte å trene ganske variert, sykling ute, spinning, div. aerobic og styrketrening.

Jeg klarte å gjennomføre Birken uten å slite meg helt ut, men tiden min var ikke så mye å skryte av. Rittet var tøffere enn jeg hadde forestilt meg på forhånd, de 6,5 første milene går stort sett bare i oppoverbakker. Det var en ganske utrolig følelse å komme i mål, jeg satte meg et mål i våres og nå var det fullført....

--

Tiger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...