Gjest Taxi Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jeg har akkurat ringt hun dama med collien vi har på prøve og sagt at vi kommer og leverer han tilbake. Etter jeg hadde lagt på ble jeg kjempetrist, og begynte å tenke på collien. når han kom hit var han tynn og ustelt, halen hang og han ville ikke spise. jeg har hatt han hos dyrlegen og fjernet store mengder tannstein, han hadde urinveisinfeksjon da han kom fant dyrlegen ut, han fikk antibiotika og ble bra. Han fikk en makeover på hundesalong hvor frisøren gredde av han sinnsyke mengder død underull, gredde ut floker, badet han og klipte klør. han fikk flåtthalsbånd. han ble satt på et nytt fôr, han fikk nytt halsbånd, egen matskål og en seng. 1 mnd har gått. på den tiden har han forandret seg, blitt kjempeglad! halen er opp, han logrer! han kommer løpende på innkalling og er kjempeglad! han har lært å sitte, og blir kjempeglad når han får det til! han spiser masse og har lagt på seg. pelsen er glansfull, han har begynt å ligge på ryggen og lage koselyder og er kjempefornøyd. han er veldig glad i oss, kontaktsøkende til tusen og kjempeglad når han får oppmerksomhet. nå må stakkars collie tilbake dit han kom fra, annonseres på nytt og finne seg en ny familie jeg føler meg ikke noe bra... Jeg har en hund fra før av som jeg elsker over alt. Tanken var at collie skulle bli en kompis for henne, at de skulle kose seg, aktivisere hverandre, være ute i hundehagen og leke. Kanskje var jeg naiv når jeg håpte det skulle bli sånn. men jenta mi er jo så glad i andre hunder og leker så fint med andre hunder vi har på besøk. Men denne mnd har det vært null kontakt mellom hundene. de ligger med rompa til hverandre og er ikke venner i det hele tatt. Hunden min har invitert til lek et par ganger i begynnelsen, men ble avvist. da hun fortsatte å snuse på han og ville leke mer har han snappet etter henne. Hun har da gått frustrert og ult i flere minutter etterpå. Hun har sluttet å invitere han til lek nå. Jeg synes at hunden min virker litt puslete nå. Collie kom inn her som sjef fra dag 1, og hunden min er som regel alltid sjef så det var rart å se. Hvis hun ligger et sted og collie kommer, så flytter hun seg. Hvis hun skal ned trappa og collie står i bunnen av trappa, så vil hun ikke gå ned, men presser seg inntil meg. Jeg tror ikke hun liker situasjonen i det hele tatt. I helga var vi på hyttetur med 4 hunder, 2 tisper og 2 hanner. Collie var sjef over alle hundene, men den eldre hannen som er hunden til hun som eier hytta godtok ikke det og de 2 begynte å sloss etter det måtte vi passe på de som hauker og holde de adskilt. Det kom en unghund på besøk ut på hytta, en golden på 1 år. det første Collie gjorde var å fly på han selv om han la seg på rygg og hylte. etter det måtte vi holde alle hundene adskilt. de andre mente at Collie var veldig dominerende, og at det virket som ingen av hundene klarte å slappe ordentlig av. ingen ville gå forbi collie dersom han lå i veien, og ingen av hundene ville leke! det er det rareste. de pleier jo vanligvis å leke! men ingen ville leke hele helga det var en RAR stemning! Når venninna mi også kommenterte at hunden min virket ikke helt tilpass eller glad var valget enkelt. Hunden min kommer først såklart, men jeg ville gi collie tid og håpte det skulle bli bedre... Collie er jo en hannhund. og dette er vel kanskje typisk hannhunder også? å gå dårlig overens med andre hanner? jeg er litt uvant med hannhunder, alltid hatt tispe jeg. Konklusjonen min er i hvert fall at dersom min hund kunne velge om hun ville at collie skulle reise så hadde hun valgt det. kanskje blir 1 mnd for kort tid, men jeg klarer ikke å se jenta mi ikke så glad som hun pleier. og alt det styret som ble på hytteturen. jeg hadde aldri forestilt meg sånne problemer :$$$$ Nå ligger Collie og sover midt på gulvet. han er sliten etter å ha vært myye ute i frisk luft i helga. jeg både gruer og gleder meg til å levere han. hadde han bare vært litt mottakelig for jenta mi så ville jeg prøvd å ha han lenger. men når det er NADA etter 1 mnd, så må det bare bli sånn... TRIST!! (((((( Vi har bestemt oss for at vi skal kjøpe en ny valp i steden. tror det er lurest med tanke på hunden jeg har fra før og det å få muligheten til å forme valpen og være med fra begynnelsen. Stakkars Collie. jeg håper han får et godt hjem....
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Uff så leit!!! Men sånn er det noen ganger, ikke sant? Du har prøvd hardt og vært tålmodig med han, men nå gikk det ikke lenger. Det eneste jeg tenker på når jeg leser er om han hadde det greit der han var før han kom til deg? Er det et omplasseringshjem? Krisehjem? Kanskje du kan prøve å omplassere han selv? Eller bruke noen andre? Om han var så dårlig stillt når han kom til dere.......
Gjest Taxi Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 han kommer fra en oppdretter jeg ikke vet noen ting om, men som jeg har hørt var veldig glad i han. han hadde et godt hjem som familiehund hos henne har de sagt. Men hun ble syk, fikk hjerneblødning, og da ble han satt på kennel. Noen andre mennesker tok seg av omplasseringen for henne, da hun var for syk og svak. Jeg tror han ble stående på kennelen en stund før vi hentet han, og den kennelen er jeg ikke så imponert over for å si det sånn!!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Ok, så nå skal han til oppdretteren? Skjønnte ikke helt hvor han skulle leveres. Kennelen har vel ikke akkurat tatt så veldig godt vare på han nei..... Stakkar liten. Skjønner godt at det er vondt for deg å kvitte deg med han..
Gjest Taxi Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Ok, så nå skal han til oppdretteren? Skjønnte ikke helt hvor han skulle leveres. Kennelen har vel ikke akkurat tatt så veldig godt vare på han nei..... Stakkar liten. Skjønner godt at det er vondt for deg å kvitte deg med han.. Han skal ikke til kennelen nå nei!! nå skal han til de menneskene som skal omplassere han for oppdretteren. de virker som greie og flinke folk de da heldigvis!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Åh, da så!!! Da skal du bare slappe av.... Han høstes jo ut som en veltilpasset hund bortsett fra at han er veldig dominerende Han passer sikkert perfekt på en gård der han får sjefe rundt litt på egen hånd, og får løpe litt fritt..... Du kan sikkert følge med han litt ang hvor han havner osv gjennom omplasseringen....
Gjest Taxi Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Åh, da så!!! Da skal du bare slappe av.... Han høstes jo ut som en veltilpasset hund bortsett fra at han er veldig dominerende Han passer sikkert perfekt på en gård der han får sjefe rundt litt på egen hånd, og får løpe litt fritt..... Du kan sikkert følge med han litt ang hvor han havner osv gjennom omplasseringen.... takk for engasjement, gjest vi har gård med 500 m2 hundehage, det er perfekt for han!! men vi har også ei lita tispe som ikke føler seg noe bra når han dominerer sånn. jeg har ikke sett henne leke en eneste gang siden han kom i hus, og hun er vanligvis veldig leken. hun er liksom så veldig ydmyk rundt han, og jeg merker tydelig forskjell på henne. den glade, trygge, sprudlende jenta mi er ikke helt sånn nå. folk sier det er alt for kort tid å bare gi han 1 mnd, men jeg tør nesten ikke sjanse på mer. jeg bekymrer meg sånn for min hund liksom.
Propell Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Jeg fikk veldig vondt av collien da jeg leste hvor ille det stod til med ham da du fikk ham, men når jeg skjønner han skal til mennesker som vil gi ham godt stell, tror jeg dette skal gå fint. Det er selvsagt trist for deg, men han vil få det bra, og tispen din vil bli seg selv igjen. Du har gitt det en hederlig sjanse til å fungere, og nå tror jeg du tar det beste valget for begge hundene, selv om det er leit å miste ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå