Ce'Nedra Skrevet 28. august 2007 #21 Skrevet 28. august 2007 Pepperspray er genialt. Du får den med farge også...
Gjest Gjest_redd_* Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 Skytevåpen som selvforsvar mot folk som ikke lar seg skremme av våpen, er som mange har nevnt en veldig skummel greie. Hvis du skaffer deg et balltre eller går ut i skogen og kapper deg en drøyt meterlang, kraftig stokk, har du en viss mulighet til å holde ham på avstand hvis han har kniv. Da kan du også dælje løs uten å være altfor redd for å ta livet av ham og havne i fengsel for det. Men da må du altså være forberedt på å virkelig bruke det, ellers tar han det og bruker det mot deg. Pepperspray er antagelig det beste alternativet. Jeg har aldri prøvd dem, men fra hva jeg har sett, bør de funke rimelig bra også på rusa folk. Du kan jo uansett kjøpe en boks og teste på deg selv, så vet du om det funker. Et kjapt google-søk fant disse forhandlerne av pepperspray: http://www.safecare.no/nettbutikk/index.ph...CFSJHEAodtWftRQ http://www.pbt.no/html/113.html Krysser fingrene for at du aldri får bruk for noen av delene. Det er en ganske genial ide ja, men svir ikke det noe så inni hampen i øynene? Jeg er jo sensitiv for alt mulig Men fra spøk til alvor, det er ikke så enkelt å skaffe seg en stokk, vi bor i et nakent landskap og må langt opp i fjellsida for å få tak i noe som kan ligne et bjørkeris. Ellers må jeg stikke ned i naustet og få tak i noe av den materialen min far har liggende. Om noen gyver løs på meg kan jeg bli temmelig sint selv så der skulle jeg ikke hatt noe problem med å slå ham tilbake i selvforsvar. Har tenkt lenge på å ta et selvforsvarskurs, men jeg er jo så stiv i alle ledd at det er jo latterlig. Da sverger jeg heller til peppersprayen, men må han stå veldig nært for at han skal få spruten i øynene? Nytter vel egentlig lite med pepperspray så lenge han bryter seg inn om natta eller han tenner fyr på huset mens jeg sover. Han har aldri rørt meg før, for vi har ikke noe usagt eller uoppgjort, men han er som sagt desperat etter rusmidler.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #23 Skrevet 28. august 2007 Jeg har også blitt utsatt for vold og truet på livet. Mannen ble ikke varetektfengslet og saken ble henlagt. Jeg fikk voldsalarm og kjøpte en forsvarsspray (ta vekk forseglingen slik at den er klar til bruk!). Jeg skaffet meg også en vakthund (schæfer) etter anbefaling fra politiet. Han har ikke tatt seg inn i huset mitt eller skadet meg etter dette.
Gjest Gjest_redd_* Skrevet 28. august 2007 #24 Skrevet 28. august 2007 Jeg har også blitt utsatt for vold og truet på livet. Mannen ble ikke varetektfengslet og saken ble henlagt. Jeg fikk voldsalarm og kjøpte en forsvarsspray (ta vekk forseglingen slik at den er klar til bruk!). Jeg skaffet meg også en vakthund (schæfer) etter anbefaling fra politiet. Han har ikke tatt seg inn i huset mitt eller skadet meg etter dette. Har en collie jeg, men hun er snill som et lam. :s Selv denne voldsmannen har hund, som lider i stillhet fordi ingen gjør noe. Forhåpentlig går det ikke lang tid før han blir fjernet. Han kommer uansett ikke til å overleve vinteren, fordi han skal hele tiden ut med båt på havet.
BMD Skrevet 28. august 2007 #25 Skrevet 28. august 2007 Her gjelder det å være løsningsorientert. Den beste måten å finne ut hvor langt pepperspray går, er å kjøpe et par og ofre den ene på å se hvor langt den spruter. Man bør uansett ha testet et våpen man planlegger å berge livet med. Hvis du er veldig redd for å svi av deg øynene, kan du jo spraye på fingeren og gni av litt på huden rundt øynene, så har du ihvertfall en indikasjon. Tilgjengelighet trenger ikke være noe problem. Hvis en rusa mann bryter seg inn, har du svært gode sjanser for å våkne før han står over deg. Selvforsvarskurs har jeg liten tro på, selv om det er bedre enn ingenting. Det er veldig, veldig begrenset hvor flink man blir til å sloss av et helgekurs. Hvis du bor langt vekk fra skogen, er det som sagt ikke verre enn å kjøpe et balltre. Hund var definitivt en god idé hvis du er redd han kommer til å bli værende over lang tid.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #26 Skrevet 28. august 2007 Har en collie jeg, men hun er snill som et lam. :s Selv denne voldsmannen har hund, som lider i stillhet fordi ingen gjør noe. Forhåpentlig går det ikke lang tid før han blir fjernet. Han kommer uansett ikke til å overleve vinteren, fordi han skal hele tiden ut med båt på havet. Det viktigste er at hunden varsler hvis han nærmer seg huset eller prøver å ta seg inn. Da vinner du litt tid. Tar det lang tid før politiet kommer? Voldsalarmer blir prioritert. Jeg jobbet også med min egen frykt. Det går utover nattesøvnen å leve med drapstrusler. Det kan være greit å prate med en psykolog for å mestre denne frykten bedre. Når det gjelder hunden hans synes jeg du burde kontakte dyrebeskyttelsen. Men sørg for at du får være anonym, ellers kan han hevne seg.
Gjest Gjest_redd_* Skrevet 28. august 2007 #27 Skrevet 28. august 2007 Det viktigste er at hunden varsler hvis han nærmer seg huset eller prøver å ta seg inn. Da vinner du litt tid. Tar det lang tid før politiet kommer? Voldsalarmer blir prioritert. Jeg jobbet også med min egen frykt. Det går utover nattesøvnen å leve med drapstrusler. Det kan være greit å prate med en psykolog for å mestre denne frykten bedre. Når det gjelder hunden hans synes jeg du burde kontakte dyrebeskyttelsen. Men sørg for at du får være anonym, ellers kan han hevne seg. Det tar lang tid ja, de må komme med politibåt og det tar vel opp til en halvtime kan jeg tenke meg. Å ja, hunden min varsler bare den ser en fugl, den gjør på alt rundt seg, men det er når den står ute i bånd. Den gjør aldri inne, merkelig nok.
katta23 Skrevet 12. september 2007 #28 Skrevet 12. september 2007 Det tar lang tid ja, de må komme med politibåt og det tar vel opp til en halvtime kan jeg tenke meg. Å ja, hunden min varsler bare den ser en fugl, den gjør på alt rundt seg, men det er når den står ute i bånd. Den gjør aldri inne, merkelig nok. Nå har jeg bestemt meg for å skaffe pepperspray. Men hvor får jeg tak i den? Hva slags butikker må jeg lete i?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå