Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg er 70 E og hater brystene mine. Er en liten person, så jeg føler at hele overkroppen er bryst bryst og atter bryst.

Klær passer ikke, de er i veien når jeg sover etc.

Men.... etter som jeg har blitt opplyst om at amming er umulig (selv om kirurgene sier 80 % kan amme), og jeg ikke har noen barn, så venter jeg med en operasjon. Men da er jeg jo langt oppei 30 årene, og det er så lenge til.... :cry:

Noen som kan dele erfaringer med meg? Hvilken størrelse var dere som har tatt opersajon, særlig dere som fikk det av staten, og hvilken størrelse er dere nå? Hvordan ble resultatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Jeg var 75 dd skal gå ned til 75 b,men er ikke så lenge siden det ble gjort så er ikke der enda.Men håper det blir der snart.

Det at du ikke kan amme er jo et valg du må ta sjansen på.Men de fleste kan vel det etterpå :roll: Jeg har ikke barn og det og amme var noe av det siste jeg tenkte på.Fikk det gjennom legen min,tok ca 8 mnd fra jeg søkte til jeg fikk det gjort.Sjekket og priser privat ligger vel på ca 30000 for reduksjon og løft varierer litt det.Jeg følte samme som deg,det er bare og søke og få det gjort når det plager deg så mye.Uansett va du velger LYKKE TIL!!!! :P

Gjest Takk for svar
Skrevet

Jeg bare synes det er flaut og gå til legen å be om det. Er jo mye sliten i ryggen og dårlig holdning etc, men ikke sånne enorme plager jeg leser andre har. Så bruker jeg også mye penger på gode bh'er. Er litt redd for å virke som en hypokonder.

Gjest Trumpet78
Skrevet

Hei!

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, inntil for en uke siden. Er 90DD/E og trives så absolutt ikke med meg sjøl og aller minst brystene mine. Har også hatt endel problemer med stiv nakke og skuldre, i tillegg til smerter i musklaturen i brystregionen.

Jeg har derfor tatt mot til meg og gått til legen for å be om en operasjon. Når han spurte hvorfor jeg var der sa jeg rett ut at jeg ville ha en vurdering av mine muligheter for å få en brystred.operasjon. Er nå henvist til sykehus og venter bare på innkalling, men det kan visst ta en stund skjønner jeg. :( Problemet mitt er visstnok at jeg bare er 25 år og ikke har fått barn, men ammingen bekymrer meg ikke. I den formen jeg er nå kunne jeg ikke fått barn uansett.

Det er i allefall ingenting å vente med hvis du har tenkt godt igjennom dette. Har erfart at mange ser på meg som en hypokonder for at jeg er såpass mye sliten også, at det får bare være om legen synes det.

Lykke til!! :blunke:

Gjest Takk for svar
Skrevet

Har hørt mange sier at man krever en BMI på under 25, i og med at puppene er noe av det første som slankes vekk.

Hva mener du med at du ikke er i form til å få barn nå? Pga puppene?

Donpedro

Gjest Trumpet78
Skrevet

Legen min nevnte ingenting om vekta mi mht. til denne operasjonen, men det er sikkert et eller annet krav til vekta. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å komme igang med trening bla. på grunn av vond rygg og nakke. Tror ikke jeg kan gå ned så veldig mye ved å legge om kostholdet. Ellers er det nok veldig individuelt om puppene er det første som slankes vekk. Jeg har gått ned ca 10 kg det siste året. Har blitt 7-8cm smalere rundt midjen, men ikke en millimeter mindre rundt pupper og overkropp. Typisk det at man ikke minker der man trenger det.....

Det jeg mente med hensyn til barn og amming var bare at jeg pga. fysisk, og kanskje psykisk, form ikke ville planlegge med å bli gravid nå. Hadde ikke klart slitet verket med selve graviditeten eller lite søvn osv. etter fødselen. Legen min var forresten også enig med meg i at det ikke ville være lurt å planlegge med slikt nå mens jeg er i denne fysiske formen.

Gjest Meg igjen
Skrevet

Vet hva du mener. I fjor gikk jeg ned 7-8 kg, minket ikke en centimeter over brystet! Alle damene på kurset klaga fælt over puppene som forsvant, jeg var bare deppa fordi jeg håpet de ville forsvinne i en fei.

Gjest Cruella
Skrevet

En venninne av meg fikk redusert brystene sine i en alder av 19 år, de var helt enorme.

Hun var slank ellers. Resultatet ble kjempebra og hun har ammet to barn etter operasjonen.

Lykke til!

:D

Lisa-Beth

Skrevet

Visst du er plaget gå til legen DE ER DER FOR OG HJELPE DEG.Vi er grunnen til at de har jobb.Du vil nok få det bedre etterpå, :P LYKKE TIL!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...