Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jeg og min samboer har blitt enige om helt fra starten av at våre mobiltelefoner skulle ikke komme mellom oss, og at vi begge skulle ha innsyn i hverandres innboks. Har vært sammen i 6 år, og har aldri merket at han har vært utro. Men plutselig sier han til meg at han ikke synes vi skal se på hverandres mobiler. Synes vi skal stole såpass på hverandre at vi ikke trenger overvåke innboksen til partneren. Jeg ble litt paff over dette, da jeg egentlig ikke har vært så veldig ivrig etter å kike på hans mobil. Men etter dette så har jeg blitt meget mistenksom. Men når jeg har tyvkikket i hans mobil har jeg aldri funnet noe mistenksomt. Han har blitt meget avhengig av sin mobil og har den på seg hele tiden. Når jeg tar dette opp med han så blir han sint og sier jeg må slutte å være så sjalu og mistenksom. Og sier at jeg kan stole på han. Men hvorfor blir han så sint når jeg spør om å få se på mobilen hans da? Jeg er forvirret og håper noen der ute kan hjelpe meg. Synes også det er ekstra plagsomt dette, ettersom han jobber veldig mye og har hobby som krever mye av hans tid. Så han er mye borte fra meg. Jeg kan sitte hjemme og gruble over mye, og om han holder på meg noe han skjuler for meg. Er jeg overnervøs?
Gjest StockDama Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde begynt å lure om typen plutslig skulle begynne å skjule noe han har holdt åpent i 6 år..
Gjest Bellatrix Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Er jeg overnervøs? definitivt ikke. ja, mobiler er private, men når det blir stort fokus på at du ikke kan se ringer det noen varselbjeller. i hvert fall når han er mye borte i tillegg.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 takk for raske svar. Jeg må også si at han er veldig oppmerksom mot meg når han er hjemme..gir fine komplimenter. Sier han ikke vil ha andre enn meg. Men i og med at jeg kommer fra et tidligere forhold med utroskap, så er jeg meget mistenksom på det meste. Han mener jeg til tider kontrollerer han for mye. Men for meg er det veldig vanskelig å være i et forhold hvor han er mye borte fra meg. Har også lagt merke til at han kikker litt på andre, det gjør nok alle menn. Men jeg synes det blir ille når jeg noen ganger har ferska han i å kikke nedover kroppen på dama han ser på. Er dette noe dere mener er normalt? Han sier jeg er syk av sjalusi og bør oppsøke hjelp. Fordi han er ikke interessert i noen andre, og at han glaner noen ganger er bare en dum vane han har, sier han. Og at han ikke mener noe med det. Sukk. Jeg sitter her og lurer på om jeg egentlig bare har vondt av å fortsette dette forholdet. Har i det siste hatt mye vonde tanker, og blir sur og irritert. Han orker ikke snakke mer om dette sier han, og synes jeg overreagerer på alt. Mulig jeg gjør det, men for meg er tilitt og åpenhet det viktigste i et forhold, i og med at jeg er "skadeskutt" fra før.
Nabodama Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde begynt å lure om typen plutslig skulle begynne å skjule noe han har holdt åpent i 6 år.. Jeg også
Nabodama Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 takk for raske svar. Jeg må også si at han er veldig oppmerksom mot meg når han er hjemme..gir fine komplimenter. Sier han ikke vil ha andre enn meg. Men i og med at jeg kommer fra et tidligere forhold med utroskap, så er jeg meget mistenksom på det meste. Han mener jeg til tider kontrollerer han for mye. Men for meg er det veldig vanskelig å være i et forhold hvor han er mye borte fra meg. Har også lagt merke til at han kikker litt på andre, det gjør nok alle menn. Men jeg synes det blir ille når jeg noen ganger har ferska han i å kikke nedover kroppen på dama han ser på. Er dette noe dere mener er normalt? Han sier jeg er syk av sjalusi og bør oppsøke hjelp. Fordi han er ikke interessert i noen andre, og at han glaner noen ganger er bare en dum vane han har, sier han. Og at han ikke mener noe med det. Sukk. Jeg sitter her og lurer på om jeg egentlig bare har vondt av å fortsette dette forholdet. Har i det siste hatt mye vonde tanker, og blir sur og irritert. Han orker ikke snakke mer om dette sier han, og synes jeg overreagerer på alt. Mulig jeg gjør det, men for meg er tilitt og åpenhet det viktigste i et forhold, i og med at jeg er "skadeskutt" fra før. Nå er det jo mer enn 6 år siden du ble "skadeskutt", og du har jo levd sammen med denne mannen i 6 år. Da er det på tide å legge fortiden bak seg. Er dette noe som jevnlig kommer opp fra din side, skjønner jeg godt at han er lei og synes du overreagerer. Kanskje det er nettopp det som er årsaken til at han ikke lenger vil la deg få innsyn på mobilen hans? Han mener du burde ha kommet videre nå. Eller kanskje han har noe å skjule....det vet vi ikke. Det at han kikker litt på andre, er det noe som skjer ofte? Eller har du lagt merke til det en sjelden gang i løpet av disse 6 årene? Skjer det ofte, burde han skjerpe seg litt, men det er som du sier, normalt å ta en titt av og til. Det gjør jeg selv, mange flotte menn å gløtte litt på Men jeg gjør det ikke åpenlyst slik at mannen min blir forlegen, og det gjør ikke han heller.
caso Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Mulig det ligger noe annet bak enn at han vil skjule noe. Det blir for dumt og opplagt at han skjuler noe på den måten han gjør dette på. Kan kanskje heller ha noe med at han er lei av du må sjekke han? Men for all del, - kan selvsagt ikke kategorisk si at han ikke skjuler noe, det er jo den "opplagte" måten å skulle skjule noe på. Syns selv at det er en forferdelig uting å skulle inn på hverandres mobil, selv om jeg sier ok hvis det blir spørsmål. Det er for meg et ekstremt mistillits-spørsmål, men hvis folk vil fornedre seg på den måten for å sikre seg, så ok. Bare husk at en uskyldig ting i tekst, kan se ut som veldig alvorlig sak for en som ikke har hele sammenhengen.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Nå er det jo mer enn 6 år siden du ble "skadeskutt", og du har jo levd sammen med denne mannen i 6 år. Da er det på tide å legge fortiden bak seg. Er dette noe som jevnlig kommer opp fra din side, skjønner jeg godt at han er lei og synes du overreagerer. Kanskje det er nettopp det som er årsaken til at han ikke lenger vil la deg få innsyn på mobilen hans? Han mener du burde ha kommet videre nå. Eller kanskje han har noe å skjule....det vet vi ikke. Det at han kikker litt på andre, er det noe som skjer ofte? Eller har du lagt merke til det en sjelden gang i løpet av disse 6 årene? Skjer det ofte, burde han skjerpe seg litt, men det er som du sier, normalt å ta en titt av og til. Det gjør jeg selv, mange flotte menn å gløtte litt på Men jeg gjør det ikke åpenlyst slik at mannen min blir forlegen, og det gjør ikke han heller. Du har nok rett i at jeg bør legge ting bak meg. Men det er vanskelig for når vi er ute, på stranda eller noe så føler jeg meg utrygg. Hain kikker på andre mer enn jeg synes er normalt. Og jeg sitter der å føler at jeg ikke er bra nok for han.
Nabodama Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Du har nok rett i at jeg bør legge ting bak meg. Men det er vanskelig for når vi er ute, på stranda eller noe så føler jeg meg utrygg. Hain kikker på andre mer enn jeg synes er normalt. Og jeg sitter der å føler at jeg ikke er bra nok for han. Kikker han på andre hver gang dere er ute??
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Mulig det ligger noe annet bak enn at han vil skjule noe. Det blir for dumt og opplagt at han skjuler noe på den måten han gjør dette på. Kan kanskje heller ha noe med at han er lei av du må sjekke han? Men for all del, - kan selvsagt ikke kategorisk si at han ikke skjuler noe, det er jo den "opplagte" måten å skulle skjule noe på. Syns selv at det er en forferdelig uting å skulle inn på hverandres mobil, selv om jeg sier ok hvis det blir spørsmål. Det er for meg et ekstremt mistillits-spørsmål, men hvis folk vil fornedre seg på den måten for å sikre seg, så ok. Bare husk at en uskyldig ting i tekst, kan se ut som veldig alvorlig sak for en som ikke har hele sammenhengen. Mulig han blir lei av det. Men det er å bryte avtalen vi hadde hatt hele tiden, når han plutselig ikke vil jeg skal kikke. Og jeg synes ikke det var så god grunn han ga meg heller. Ikke vet jeg. Mulig jeg overeagerer. Det skulle vel synes ved andre måter om det er noe muffens?! Men er det normalt å ha med mobilen overalt, og på do??
Nabodama Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Mulig han blir lei av det. Men det er å bryte avtalen vi hadde hatt hele tiden, når han plutselig ikke vil jeg skal kikke. Og jeg synes ikke det var så god grunn han ga meg heller. Ikke vet jeg. Mulig jeg overeagerer. Det skulle vel synes ved andre måter om det er noe muffens?! Men er det normalt å ha med mobilen overalt, og på do?? I min verden er ikke det normalt, nei
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Kikker han på andre hver gang dere er ute?? Jeg synes det virker sånn ja. Om jeg kommenterer dette til ham så sier han at han bare er nysgjerrig på folk. Og at han ikke mente å kikke på noen bestemt. Det må jo være lov å snu på hodet , sier han. Det har jeg ikke nektet han,,, men er det ikke litt røpende at han snur seg flere ganger etter samme dame?
Nabodama Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Jeg synes det virker sånn ja. Om jeg kommenterer dette til ham så sier han at han bare er nysgjerrig på folk. Og at han ikke mente å kikke på noen bestemt. Det må jo være lov å snu på hodet , sier han. Det har jeg ikke nektet han,,, men er det ikke litt røpende at han snur seg flere ganger etter samme dame? Akkurat det er ikke bare røpende, men også respektløst og mangel på folkeskikk. Det er forskjell på å kikke og å glane. på er når man er ute sammen, mener nå jeg
Gjest erfart Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Mulig han blir lei av det. Men det er å bryte avtalen vi hadde hatt hele tiden, når han plutselig ikke vil jeg skal kikke. Og jeg synes ikke det var så god grunn han ga meg heller. Ikke vet jeg. Mulig jeg overeagerer. Det skulle vel synes ved andre måter om det er noe muffens?! Men er det normalt å ha med mobilen overalt, og på do?? mannen min hadde mobilen med seg overalt, inkuldert do i en periode. da var han forelsket i en som også var forelsket i han, ja. de hadde kontakt flere ganger daglig i måneder. det verste de gjorde rent fysisk var å kysse, men han brukte 100% av tiden på å enten ha kontakt med henne (telefon, besøk, de fant på ting sammen) eller å tenke på henne. hadde han begynt å ha med mobilen overalt igjen hadde det blitt rabalder, ja. jeg sjekker ikke meldingene hans, men hvis han går aktivt inn for å skjule de vil jeg tro noe er galt.
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 Skjønner ikke dette med sjekking av mobilen til hverandre jeg da.. Har aldri falt meg inn å kikke på mobilen til typen min! og han ser aldri på min heller! Men det er jo rart om at han plutselig endrer mening om mobilkikkingen, når dere har hatt det sånn i flere år.Jeg hadde blitt mistenksom da ja!
Gjest Corto Maltese Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 Stol ikke på andre en deg selv. For til syvende og sist finnes det bare 1 person som man kan stole på og det er oss selv.
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Det er normalt å kikke etter andre damer, selv i et godt forhold. I de fleste forhold bør dette kun gjøres diskret, fordi partner kan bli usikker, såret, eller føle at det tar seg dårlig ut i forhold til andre som legger merke til det. Å kikke på tilfeldige damer har ingenting med å ta telefonen med på do å gjøre. De har ikke nummeret sitt skrevet på sommertoppen, så det er ikke dem han evt har telefonkontakt med. Kanskje har han noe på gang som han ikke burde, som han vil skjule for deg. Kanskje har han nå, etter mange år, endret syn på dette med innsyn i mobilen. Kanskje mener han at han nå burde ha fortjent tilstrekkelig tillit til å holde noe privat? Jeg hadde aldri godtatt mobilinnsyn i utgangspunktet, så jeg ville forstå ham om det er slik han tenker. Du tyvtitter, det kan være det som er grunnen til at telefonen følger med ham på do. Det kan hende at dette er et opprør mot ditt kontrollregime, og det kan hende at du ikke er den eneste kvinnen han vil ha nå. Umulig å vite for andre enn han selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå