Gjest kortidsprøver Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hei vil gjerne bli gravid, men må bli slik at jeg føder helt i slutten av juni til slutten av august. Så da har jeg og mannen egentlig dårlig tid. Står helt blank på det meste av tips og råd. Vet bare at jeg vil ikke bruke noe alternativ medisin og leger. Noen som vil hjelpe med tips?! Og ikke minst råd. Fra hvordan gjøre det best i senga til hva bør man spise og IKKE spise?!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Tror det er ganske vanskelig å bestemme når man skal føde... Mange bruker jo 1 år på i det hele tatt å bli gravide! Lykke til i hvertfall
LilleMy28 Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Vi ville ha en "tidlig på året baby", men det går dårlig, vanskelig å vite om det klaffer når en helst vil det selv. Mine tips er: Spis og lev sunt (både du og han) Få han til å spise sink og selen (det skal være bra for spermproduksjon) Spis folat (for å unngå ryggmargsbrokk) Ha sex annenhver til 3.hver dag (slik at han får tid til å produsere sperm mellom øktene) Kjøp eggløsningstester, evt. temperaturmåler for å se når du har eggløsning. Kryss fingrene
Rosalie Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Ja, dere får være prøvere mellom september og november hvert år, da... Da kan det kjapt ta maaaaaange år før dere får klaff, gitt...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Unnskyld meg, men det der er noe av det dummeste jeg har lest på lenge... Hilsen hårsår prøver som ikke får det til
naley Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 (endret) Hei trådstarter, Jeg er faktisk i samme situasjon som deg! Syns det virker rart at folk skal svare så surt her inne. Min grunn til å ville ha i sommer er at jeg er student. For at det skal passe med studie og mamma perm og fødselstipend vil jeg ha i sommer. Så jeg er prøver nå noen mnd så klaffer det ikke da, blir det ikke baby før studiet er over. Vet jeg ikke hva din grunn er da?! Ganske ny i game selv så har ikke så mye tips. Men lykke til og håper du får flere hjelpende tips i stede for frekke komentarer! Endret 26. august 2007 av naley
Ella* Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 (endret) Hei! Er selv i samme situasjon som naley, vi skal prøve i høst, og går det ikke da, må/skal vi vente til jeg har fått jobb. Startet nemlig på siste år av et bachelorstudium i høst... Mulig du har "begrenset" prøvetid av samme årsak, men det er jo ikke så nøye for oss å vite det da. Mener å ha lest at sjansen er ca 20% for "klaff" hvis dere er friske og raske (og fertile), og har sex til rett tidspunkt (litt før/under eggløsning). Sånn sett er vel ikke oddsene kjempehøye for oss som kun skal prøve for en kort periode, men det må jo være lov til å prøve for det? Kan jo være heldige! Vet ikke om jeg har så mange tips til dere, annet enn at det kan være lurt å tempe, for å bli kjent med syklusen. Men mange synes dette er vanskelig. Gå inn på www.fertilityfriend.com, der kan du legge inn temperaturer og følge med på "kurven", og du kan finne nyttig informasjon om syklus/eggløsning osv. på www.pernille.info. Synes du temping blir for innviklet, går det an å prøve eggløsningstester. Det er også en fordel å slutte med hormonell prevensjon i god tid før prøving... Mange som er frustrerte etter bruk av p-piller/p-sprøyte o.l. siden det kan gi uregelmessige sykluser. Ellers, ha sex ca hver andre dag , kos dere og ikke stress for mye! Og husk å ta folat, for å redusere risikoen for ryggmargsbrokk hos fosteret... Samt ikke røyke eller drikke alkohol, men det visste du sikkert... Lykke til! Endret 26. august 2007 av Ella*
Gjest TS Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Ser jeg kanskje burde begrunnet det ja. Er nok i samme situasjon som de 2 andre her. Er i studie. Må bli nå de neste månende eller etter studie er over og jeg har jobbet nok til å få støtte. Flere tips eller kjærringråd. Hørt noe om slimoppløsende hostesaft. Erfaringer med dette??
*Mina* Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Unnskyld meg, men det der er noe av det dummeste jeg har lest på lenge... Hilsen hårsår prøver som ikke får det til Folk må få lov til å spørre om ting her inne, selv om du sliter med å bli gravid. Er man så nærtagende, bør man kanskje ikke ikke gå inn i en slik tråd som dette. Til ts: Ha masse god sex, bruker ofte å hjelpe det Og hjelper ikke det, må du bare ta tiden til hjelp. Noen blir gravid med en gang, mens andre må slite litt. Du får håpe du ikke er av den siste sorten, for da blir det nok baby til neste sommer.
pippen Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Hei, skjønner det der med student og gunstig å få unge om sommeren. Men det eneste du/dere kan gjøre er å ha sex rundt eggløsning og ikke stresse mer med det. Slimløsende hostesaft vil jeg tro er lite hjelp i. Hvis du er under 30 er det ca 20% sjans hver måned. Lykke til!
fiktiv Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Hei vil gjerne bli gravid, men må bli slik at jeg føder helt i slutten av juni til slutten av august. Så da har jeg og mannen egentlig dårlig tid. Står helt blank på det meste av tips og råd. Vet bare at jeg vil ikke bruke noe alternativ medisin og leger. Noen som vil hjelpe med tips?! Og ikke minst råd. Fra hvordan gjøre det best i senga til hva bør man spise og IKKE spise?! Vi også ville ha barn rundt den og den tid, men fannt fort ut at det er ikke særlig vitsen å ha så høye forhåpninger om... Men lykke til !
Gjest nextlife Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Det må da være lov å legge planer om når man vil føde uten at noen skal føle seg støtt av den grunn Hadde selv akkurat begynt i ny jobb(lederstilling) og ville gjerne ha baby. Ettersom jeg hadde spist p-piller i 7 år regna jeg med det ville ta litt tid, slik at jeg skulle få "gå meg inn" i den nye jobben, før permisjon. Planla å føde på sensommer/høst, men jeg ble gravid før jeg fikk 1. mens, så jenta kom i desember (8-9 mnd før jeg planla at hun skulle komme) Så sånn kan det gå. Enden på visa ble 6 ukers permisjon på meg, og resten på pappaen, jeg hadde jo en ny jobb jeg knapt var kommet inn i Ønsker deg lykke til, måtte det gå som du planlegger
Nurse Betty Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Ikke noe galt i å planlegge! Dere kan jo være heldige å klare det på pp1 eller pp2. Jeg ønsker dere lykke til med framover i høst!
ToveM Skrevet 1. september 2007 #15 Skrevet 1. september 2007 javisst er det lov å planlegge, Gjorde det selv jeg og fikk det til å klaffe. Var vel egentlig ikke SÅ viktig for meg da. Men da jeg fikk eldstemann sa jeg at nestemann skulle jeg ha når han begynte på skolen. Syntes det passet så godt med fri når han begynte på skolen. Nestemann ble født i beg av juni det året eldstemann begynte. Bommet jo på et par måneder da men han ble født 5 uker for tidlig. Så det går faktisk an, hvis en er heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå