Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal starte i ny jobb, men vet egentlig ikke noe om hvordan de kler seg på avdelingen. Da jeg var på intervju traff jeg bare resepsjonsdama og sjefen, så jeg har ikke fått sniktittet noe hvordan folk går kledd (hvor stivt det er liksom)

Jeg har lyst til å ikke skille meg så mye ut første dag (jeg er litt redd for å komme i pen drakt hvis resten går med jeans, for å si det slik.)

Er det merkelig å sende mail til sjefen og spørre? Jeg har ikke andre mere jobbrelaterte spørsmål å komme med, bare det med klærne. Jeg har ikke kundekontakt sånn sett, men det er et eget jobbmiljø internt. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg koden til sjefen og resepsjonisten. Kan umulig bli feil. Og bedre å være dressed up enn dresse down i forhold til resten av de ansatte.

Skrevet

Unnskyld, jeg ser jeg har postet denne i feil forum. Kan noen flytte den?

Og takk for svar Wadjet. Resepsjonsdama var ganske formell, litt mer enn sjefen. Men ingen jeans der ihvertfall.

Skrevet

Svart bukse, en pen topp og cardigan? Samt pene sko (altså ikke sneakers).

Skrevet
Svart bukse, en pen topp og cardigan? Samt pene sko (altså ikke sneakers).

Det er ganske klassisk og greit inntil du kommer inn i kleskoden.

Skrevet

enig med wadjet, evt knelangt skjørt i steden for bukse... pent nok til drakt miljø, men ikke overpyntet hvis andre går i jeans.

Skrevet

Nå har jeg tid til å shoppe på, men jeg har utrolig lite å velge mellom mellom sort pen/dyr drakt og hvit bluse, og jeans...

Kan topper ha andre farger enn hvit (OK, jeg holder meg uansett unna skrikende rosa og sjokkgrønn og sånn), og hva mener dere egentlig med cardigan? En hvilken som helst enkel jakke med knepping foran (i strikk f.eks.?) og passe nøytral farge? Kan f.eks beige cardigan gå til sort bukse, eller skal det være helsvart?

Skrevet

Beige er greit til sort bukse. Og du kan sikkert ha andre farger enn hvit på toppen. Hvis du vil, kan du kanskje live opp litt med et skjerf i halsen. Hvis du skjønner at det er helt bom, kan du bare ta det av og putte det i vesken din. ;) Cardigan er strikkejakke, og pleier å gå til litt under midjen. Litt mykere enn draktjakke, men også passelig pyntet.

Sjekk websiten til den nye jobben. Kanskje du finner bilder fra arrangementer eller tilsvarende, slik at du danner deg et bedre bilde.

Du kan også søke litt på nettet, kanskje du finner noen artikler med bilder fra avisene eller noe sånn.

Husk nypussede og rene sko og pene og rene negler.

Gjest lillebøll
Skrevet

Pene sko, en svart bukse og en skjorte med en cardigan over glir vel inn overalt vil jeg tro.

Skrevet

Tusen takk for råd, Catzy og Lillebøll!

Velpleide hender/negler og nypussede sko er en selvfølge! Cardigan må jeg ut og lete etter. Jeg vil heller kjøpe en-to i god kvalitet enn noe som strekker seg ved første vask. Tips om klesbutikker? (Oslo?)

Jeg har lite representative sko, men jeg har et par høye støvletter jeg føler meg vel i (ikke stilett hæl, men en tykkere variant). Kan jeg bruke de, eller bør jeg shoppe noe som har moderat hælhøyde? (De passer best til bukselengden).

Jeg føler meg litt ubekvem med sjal i halsen, så det tror jeg at jeg lar være første dag.

Takk om tips til googling for å finne bilder.

Skrevet

Med mindre du skal gå rundt hele dagen, så kan du sikkert ha høye hæler. Men blir det ikke varmt og klamt med støvletter nå som det fremdeles er litt varmt? Ville sett med om etter pene sko med halvhøye hæler. Prøv Grændsen skotøymagasin eller Sannergaten skobutikk, de har mye som er i god kvalitet, men litt konservativt.

Cardigan: litt usikker på hvor det er noen fine. Ville tatt en tur på Steen og Strøm, i dameetasjen der. Der har du mange litt dyrere merker på samme plan. De har begynt å få inn en del høstklær. Der er det også en skobutikk. Si fra hvis du finner en fin cardigan eller to, jeg er alltid på utkikk. Det hender at de har noen på Mango i silke og ull, men disse har veldig smale ermer.

Skrevet

Benetton har helt klassiske cardiganer i alle regnbuens farger hvertfall, de har nettopp fått inn ny beholdning for høsten i butikkene. Holder grei kvalitet uten å koste skjorta.

Skrevet

Jeg er kjempeglad for alle gode tips her! Det høres ut som om klær fra Mango ikke passer på meg da :) men jeg skal ta en tur på Steen Strøm. Det var forresten der jeg kjøpte den fine drakten min :)

Jeg skal si ifra om jeg finner noe fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...