Pepita Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Har bygget nytt hus med vannbåren varme i gulvene, men tenkte å ha en ovn/peis for å ta kuldetoppene og for kosen sin skyld. Men klarer ikke finne ut hva slags vi skal ha... Trenger tips! Her er stedet den skal stå:
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 http://www.ingenior-service.no/index.cfm?t...ate=1&id=31 Dette var det nærmeste jeg fant den jeg lette etter.... Syns det hadde vært utrolig fint med noe til et hjørne sånn at peisen ikke står rett mot en kant, men midt på om du skjønner. Den det er bilde av likner veldig på en som er hjemme hos en jeg kjenner. Selve peisen er som en halvsirkel. Glasset løftes rett opp (som vinduer på amerikanske filmer). Men for rengjøring kan den åpnes på tradisjonell måte. Der de jeg kjenner bor har de helt hvit pusset overflate på resten, nesten som en halv søyle inntil veggen. Utrolig knotete forklart, men klarte ikke finne bilde av det... Veldig minimalistisk, men samtidig tradisjonelt...... Ville uansett anbefalt noe som er beregnet på hjørne, og ikke bare en peisovn, men en skikeklg peis. Det gir mere særpreg...
Gjest Elastica Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Sjekk peisene og ovnene hos Rais, dansk firma som fører lekre ovner.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Ville aldri i verden installert åpen peis hvis jeg hadde valget mellom det og en peisovn/ovn. Peisen vår er dyr og fin, installert rett og hele pakka. Den blir aldri brukt fordi den ryker inn og gir ingen som helst varme. Man kan stå og holde hendene på gitteret, og det eneste man kjenner er en liten lunk. I tillegg forsvinner all varmen ellers i rommet ut pipa så lenge spjeldet er åpent. Det koster 12 000 å oppgradere til peisovn Det fins mye spennende innenfor peisovner nå, alt fra tradisjonelle jøtul/dovre-ovner til ovner av glass hvor man kan se inn hele veien rundt, eller fra to sider.
Gjest Thelma :-) Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Jeg har en Rais 60 - en stilren og kjempegod peisovn - du kan se den her: http://www.rais.com/Default.aspx?ID=65&...p;ProductID=114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå