rangi Skrevet 28. august 2007 #21 Skrevet 28. august 2007 Jeg har jo allerede anbefalt ts tungdøl jeg, bare så det er sagt. Selv har jeg verken tungdøl eller islanndhest for tiden, men jeg har tidligere hatt begge raser. Men, vi har da fremdeles ni hester på stallen:) Jeg hadde heller ikke kjøpt en gangartshest som hobbyhest, men hvis jeg skulle hatt en hest for lange turer i fjellet eller ulendt terreng, ville jeg nok sterkt vurdert en islandshest foran både fjording og nordlandshest. Men, andre kan godt være uenige i det, det er jo opp til hver enkelt hvilke raser man liker og ikke liker. Islandshester som av en eller annen grunn ikke egner seg til konkurranser selges jo ofte billigere, men uansett vil jo en tilsvarende tungdøl være billigere i innkjøp. (men, noe dyrere i drift:))
Gjest JM Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 Vet ikke om jeg har missforstått her, har skjønt det slik at hun spør etter en hest datteren skal bruke, mens hun og mannen kanskje skal ri en gang imellom. Serfor meg at til det bruket vil en stor Islandshest, som TS nevner være helt perfekt. Dette er en smakssak, men tror en rolig 4/3 gjenger kunne blitt en god førstegangshest. Om man ikke er ute etter en hest med konkurransegangarter blir ikke slandshester så uoverkommelig dyre. Selvfølgelig er Tung Døl godt egnet den også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå