Gå til innhold

Dere som går på Ritalin (ADHD)

Quirky

Anbefalte innlegg

Jeg må skrive en siste ting! hvis man kan sammenligne å gi ett barn med ADHD, ritalin og det å misbruke amfetamin så burde man oppsøke lege og spesialister og få en sikkelig pekepinn på hva det er snakk om. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det, jeg har også fått kritikk for at det ikke er noe som heter ADD, samme folkene er gjerne de som sier at det ikke er noe som heter psykopat. :-P

Greit nok at det ikke heter ADD lenger, eller psykopat, men herregud, går an å legge til godviljen litt i det minste fremfor å henge seg opp i ubetydelige detaljer.

Jeg har også fått høre fra bekjente at diagnosen min er en tullediagnose og at jeg må slutte å dope meg på ritalin, har brutt kontakt med de.

Ja, det var i hvert fall overhodet ikke min intensjon, jeg nevnte som du ser begge begreper, og bare i parentes. Skulle bare klarne opp i hva jeg mente etterpå, siden det ble litt forvirring. Jeg sier som regel ADD selv, bare tenkte å bruke begge begreper for at alle skulle forstå.

Anonym poster: aa68a5bc7cb5b4970d301fd335a3e877

Du har ikke skrevet noe galt :) Jeg bare nevnte at andre med ADHD/ADD har kritisert meg for bruken av orden ADD, og det var inne på et ADHD-forum faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Huff. kjente jeg ble en smule provosert av å lese noen av innleggene. Skummelt hvor uvitende mange egentlig er.

Ritalin er et sentralstimulerende middel, kan minne om amfetamin, men inneholder jo ikke amfetamin. At det er et apedop forstår jeg heller ikke, trodde det bare gjaldt c preparater (og jeg har vært rusmisbruker).

Jeg har selv ADHD og får ritalin for dette, noe som igjen fører til at jeg kan leve et ganske normalt liv uten for mye tankekjør, jeg klarer å fokusere og konsentrere meg m.m.

Kosthold har nok litt å si på symptom lindring, men dette først og fremst hos barn vil jeg tro. Har selv endret kostvaner, men symptomene er likevel de samme

ADHD er en liten feilkobling i hjernen, i alle fall det jeg har fått beskjed om.

Joda, jeg er også enig i at mange barn kjapt får diagnosen og unødvendige medisiner for dette, men dra da ikke alle under en og samme kam!

En annen grunn til at ADHD er mer utbredt nå er vel kanskje også fordi det er mer kjennskap til hva det er og lettere å sette en diagnose.

Ritalin er også oppført som et narkotisk middel, men for oss som faktisk har ADHD/ADD og bruker medisinen som vi skal, får jo slett ingen rus ut av det, vi får et bedre liv!

Det er jo idioter som misbruker som ødlegger for alle andre, slik er det med det meste. Som f.eks. muslimer. De er ikke alle terrorister, men stakkarene blir jo stemplet som det likevel p.g.a. noen "få" ekstreme idioter.

Folk bør ikke uttale seg om noe før de overhodet vet hva de snakker om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ritalin kalles da ikke apedop, ihvertfall ikke av folk som har peiling.

Anonym poster: ab3ed4e99bac53b04492421b8666ee7b

Haha, har vi en wannabe junkie her eller..?

Uansett, i dag skal jeg teste det ut for første gang. Blir morsomt da jeg har nok en krevende dag på jobben. Eller, det vil si, nok en krevende uke. Men om det virker på meg, er jo håpet at det blir mer overkommelig.

Anonym poster: 7ad75dbdb56bb79253490fa040c0b2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 år senere...
AnonymBruker

Jeg prøver ut ritalin nå. Tok en før jeg la meg igår og har sovet hele natten. Men jeg er trøtt enda. 

Har endel andre bivirkninger så jeg kan ikke bruke den. Nå har jeg en ekkel øresus. 

Anonymkode: c1499...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...