Gå til innhold

Tempurmadrass

Sun Mei

Anbefalte innlegg

Er det noen som har Tempurmdrass som kan fortelle meg litt om hvordan de er? Er de så mye bedre enn ndre mdrasser? Og hva ligger de c. på i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temups hjemmeside finner du priser og sånnt :)

Du bør absolutt prøve en sånn madrass i noen netter før du kjøper en. Noen syns de er helt himmelske mens andre syns de var helt grusome.

Min far liker ikke Tempur. Han ble anbefalt å prøve Tempurmadrasser pga. ryggpoblemer. Madrassen former seg etter kroppen og da synker man litt ned i madrassen og det kan bli et ork å snu seg i løp av natta fordi man på en måte "sitter fast". Det var hvertfall sånn han beskrev følelsen av å sove på en tempurmadrass.

Mens en kollega av meg som også har ryggplager sier hun sover mye bedre på Tempurmadrasser enn vanlige madrasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg leser den prislisten rett så er det ca. 25.000,- for en madrass som måler 180x200

Det kan nok stemme ganske bra, det koster hvertfall ca 800 for en pute, så 25.000 for en madrass er vel ganske sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk billigere enn jeg hadde sett for meg. Trodde det kom til å bli rundt 40.000,- for madrasser til en dobbeltseng.

Men så var det det med å få prøvd dette før mn kjøper. Det er jo litt vanskelig da. Jeg har jo puten og den er jeg veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Tempur overmadrass. Den er bare 5 cm tykk da, men jeg synes det gjør stor forskjell på komforten og ønsker meg en ordentlig Tempurmadrass. Betalte 5.000,- for overmadrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også Tempur overmadrass og er veldig godt fornøyd, jeg syns jeg sover bedre når jeg bruker den enn ellers, men det kan jo være innbildning, tankens makt ER tross alt stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve med overmadrass vil jo bli en rimelig måte å teste madrassene på.

Jeg har prøvd tempur men klarer ikke å bruke den. synes den er ekkel å ligge på, vanskelig å snu seg på, blir klam etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempur finnes i forskjellige fastheter. Noen liker dem harde, andre mykere.

Det går an å leie en madrass noen dager for å prøve. Husker ikke hvem jeg. Hjelpemiddelsentralen kaskje?

Husk at om du er vant til å ha det kaldt på soverommet om natten blir madrassen hardere. Den blir mykere av kroppsvarmen slik at den former seg etter kroppen etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at det holder med overmadrass?

Det hjelper jo veldig, men jeg ville definitivt kjøpt en skikkelig madrass hvis jeg hadde råd til det. Og kommer til å kjøpe det etter hvert også, siden jeg har sovet på en ved noen anledninger, og aldri sovet så godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er så vanskelig å vite hva som blir bra. Nå har de jo 20% på tempurmadrasser og har veldig lyst til å slå til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved siste innkjøp av seng ble Tempur vurdert og prøvd, men frafalt siden konstruksjonen gjør at man blir liggende rolig uten å snu seg så mye i løpet av natten på en slik madrass. Har man f.eks. ryggproblemer er det bra, men for friske mennesker er det naturlig og normalt å skifte stilling mens man sover. Jeg, som ikke har ryggproblemer, får faktisk vondt i ryggen når jeg sover på en slik madrass.

Av forskjelige grunner har jeg kjøpt en del madrasser i denne prisklassen i årenes løp og Jensen er og forblir nok favoritten. Kontinetalmadrasser blir for myke etter min smak, men rammemadrasser tilpasset vekt og en god overmadrass fungerer utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tempurmadrass i flere år, og er kjempefornøyd. Har riktignok bare overmadrass, som er 7 cm, fordi mannen i butikken sa det var unødvendig å kjøpe hele madrassen, da den bestod av en vanlig madrass + en overmadrass. Overmadrassen er enkel å rulle sammen og ta med seg, dersom en har behov for det.

Poenget med tempurmadrass er at det tar tid til å vende seg til å ligge på den. I begynnelsen synes jeg det var ekkelt, føltes litt som å ligge i leire. Etterhvert ble det bedre og det beste er at jeg faktisk føler meg uthvilt når jeg våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Hønepøne_*

Vi har hatt tempurmadrass i et drøyt halvår. Ingen av oss sover særlig bedre egentlig, men vi er begge enige i at det er en veldig god madrass.

Vårt største problem, er velur-stoffet rundt de to hovedmadrassene og overmadrassen. Dette stoffet er glatt den ene veien, og gir da stor "friksjon" andre veien. For hver gang man snur seg den veien det er friksjon, trekker lakenet seg opp, men går aldri tilbake fordi det er glatt den andre veien. I løpet av en natt, betyr det at hele overmadrassen er vridd og lakenet halvveis av og i en krøll i den ene enden. Utrolig irriterende! Så ikke kjøp velour-trekket de har blant annet på "Skandinavisk sengekolleksjon"-modellene sine.

For 150cm bred seng, betalte vi ca 23.000,- med 20% rabatt. Mer enn nok, ja... Ville kanskje heller gått for en Svane Zenit hvis jeg skulle valgt om igjen. Og 180 cm bred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerfar har tempurmadrass på gjesterommet, og første gangen var ryggen helt ødelagt. Men når jeg vendte meg til den så ble det prima, og jeg elsker både madrassen og puta. Det er en fjernstyrt seng, og det kan by på noen problemer med en så fast madrass, men nå skal vi ikke sitte i senga, så for oss gjør det ikke noe.. Og skulle vi hatt tempurmadrass hjemme måtte vi hatt to separate madrasser, siden samboeren min er dobbelt så tung som meg så blir jeg rullende ned i hans "hull" siden det er en smal dobbeltseng, så man får ikke helt godene madrassen skal gi.

Jeg har også astma, og har ikke hatt noen problemer med å sove i en tempurmadrass, men kan være greit å få prøve først, slik at man ikke investerer i en svindyr madrass og ikke kan bruke den (slik som svigerfar)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Pernille_*

Hei!

Jeg har nå vært så heldig å fått prøvd en tempurseng med heisbar hode og fotende. Jeg har nå holdt ut i fire netter og har sovet svært dårlig, så i dag kaster jeg den ut. Hadde så vondt i natt at jeg mått snike meg inn i datterens seng. Tempuren er har og det blir etterhvert store problemer med å snu seg rundt som en annen skrev her. Vanskelig og komme seg opp om morgenen også fordi man ligger nede i en grop og kanten blir så hard.

Jeg var heldig som fikk prøve først....dette er en seng til 65.000,- og da bør den jammen være god. men slik virket det ikke for meg. ( må bare si jeg lånte den av en venn og senga er helt ny).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...