Gå til innhold

et stort danseproblem

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

ja et stort danseproblem!

er ingen stor danseløve helle ringen festløve! liker ikke slike ting.. men nå er det jo tiden for slikt og en god del fester og "fulle" sammenkomster står for døren og hvordan skal jeg te meg? jeg eier ikke rytme og helle ringen god dansefot men på gulvet må jeg jo! hvordan dette gjøres har jeg ingen mening om, denne techno musikken som man skal klare å holde rytmen til og danse i vei og ikke se dum ut samtidig.. jammen meg vanskelig dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største tjenesten du kan gjøre deg selv, er å rett og slett ta kontakt med en danseskole. De større har mange slags partier - alt fra funk og streetdance til selskapsdans, magedans og stepp. Finn deg noe du liker, for mestrer du det ene, kan du lettere improvisere med det andre.

Vil du ikke dette, få en venn eller venninne til å vise deg, bli med deg og danse - vise hvordan det kan gjøres, og så finner du selv din egen stil når du blir venn med musikk, takt og rytme.

God dans og lykke til - dette blir så bra så.

Skrevet

Dette er du nok ikke alene om. Det er ikke så lett å "henge med" på alle de nye danse-trinnene. Men hvorfor ikke melde deg på et sånt weekend-kurs på en danseskole der du bor? På den måten kan du iallefall lære deg det aller viktigste.

Skrevet
Den største tjenesten du kan gjøre deg selv' date=' er å rett og slett ta kontakt med en danskeskole. [/quote']

He he... unnskyld Tusenfryd. Jeg vet at det der bare var en skrivefeil, men jeg humret litt for meg selv her da jeg leste det...

Skrevet

Å danske - dansker - skal danske - må ikke forveksles med daske som er noe helt annet...

:briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

men i dagens samfunn er det mer ren techno musikk (dans) finnes det danseskoler for det også?

Skrevet

De større danskeskolene har partier med "samtidsmusikk" - dvs partier med dans som er populært nå. Og hvis du ringer dem og spør, så kanskje de ikke akkurat har det, men noe du kan gå på og bruke videre.

Dans for meg handler om rytme, glede, bevege seg til musikken, og mestrer du det ene, er det lettere med det andre - som jeg nevnte tidligere.

Bor du i Oslo, anbefaler jeg Bårdar. www.baardar.no

De pleier å være rimelig oppdatert på det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...