Gå til innhold

Bruker du samme parfyme eller bytter du på?

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Har du en parfyme som er deg, eller bytter du parfyme ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker J'adore fra Dior, den er helt meg. Prøver med ujevne mellomrom å finne meg noe å variere med, men ingen kommer opp mot favoritten min. Har prøvd Pleasures og Knowing fra Estee Lauder, og de er greie hverdagsparfymer.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid vært interessert i parfyme, men har ikke alltid samlet like mye som nå (har vel litt med økonomi å gjøre)

I mange år hadde jeg Shalimar (Guerlain) som "min", hadde andre innimellom, men gikk alltid tilbake til Shalimar.

Deretter ble det Champs Elysees fra samme merke. Brukte kun denne i flere år. Nå i dag er jeg vel lettere forvirret .. Shalimar er jeg vel nærmest ferdig med (men må nok ha den i skapet ..) Champs Elysees kommer jeg alltid til bruke.

Av nyere anskaffelser, tror jeg DKNY Black Cashmere og Women blir gjengangerne. Øh - Aimez Moi og Miss Rocaille fra Caron også .. Noen flere også, når jeg tenker meg om .. :sjenert:

Endret av Parfumfreek
Skrevet

Jeg brukte litt av hvert før, men de to siste årene har jeg brukt en oljebasert parfyme fra Body Shop som lukter vanilje. Enkelt og greit. :)

Skrevet

Bytter på, etter anledning, vær og årstid. Har sånn sett ingen "signaturduft", men er generelt glad i lette, friske dufter. I sommer har det stort sett gått i Elizabeth Ardens Sunflower (hadde igrunn EL-antipati etter overdose Red Door for femten år siden, men så vant sønnen min denne til meg på tombola i fjor, og den er en god sommerduft som kler meg) og Burberry Touch (lettere en mange av de andre Burnerry-duftene, som stor sett blir for tunge til meg).

Skrevet

Jeg bytter litt. Veksler mellom L'eau D'Issey, Laura, True star og Miss Dior Cherie. Sistnevnte bruker jeg helst på fest.

Om sommeren er det helst L'eau D'Issey. Sommervarianten uten alkohol. Den er blitt litt meg.

Fikk en parfyme som het Gucci Rush av ei venninne, men den ble grusom på meg, så den står bare i skapet.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har en hel haug parfymer stående i skapet, men interessen er dalende, og det finnes enkelte "klassikere" som har fulgt meg i mange år, og som stadig vekk kjøpes om igjen.

De to parfymene som venner forbinder med meg, er Hypnotic Poison og Jean Paul Gaultier. Førstnevnte bruker jeg knapt lenger, men vil alltid ha en flaske stående av sentimentale grunner. JPG kommer jeg alltid til å ha i skapet, og den blir jeg aldri lei av, uansett. Ellers må jeg også ha Donna Karan Cashmere Mist og DKNY Women, samt Gucci Envy (den aller første). Jeg er også glad i Burberry Brit.

For tida veksler jeg mest mellom Lancome Aroma Source, Armani Code Donna, samt nevnte Jean Paul Gaultier.

Skrevet

Jeg har et yrke hvor jeg ikke kan bruke parfyme på jobb, så jeg bruker ikke parfyme så ofte. Men når jeg bruker parfyme er det alltid Noa fra Cacharel. Det er en av de få duftene som passer til meg.

Skrevet

Jeg bytter parfymer hele tiden. Kjekt å "bli kjent" med nye dufter. Liker milde, rene dufter best. Akkurat nå bruker jeg Escada Into the blue. Liker den sånn noenlunde.

Liker egentlig bedre den jeg hadde før, Aqua di Roma av Laura Biagiotti. Den er nydelig. Laura Biagiotti parfymene pleier alltid falle i smak hos meg.

Gjest Gjest_Stella_*
Skrevet

Jeg har mange parfymer og velger etter tid på dagen, anledning, sinnsstemning og årstid. I dag har jeg på Kenzos røde blomsterparfyme, mens i går kveld brukte jeg Kiel's musk. Liker å variere og liker å dufte spesielt, så jeg har mange parfymer som ikke finnes i norske parfymerier.

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri brukt parfyme før i fjor sommer...jeg likte rett og slett ingen dufter... hadde aldri eid en parfyme før jeg kjøpte Britney Spears curious. Egentlig kjøpte jeg den for den pene flaska og fordi jeg var 19 år og syns det var på tide å eie en parfyme... men så begynte jeg å like den kjempegodt og det ble min signatur :) Etter jeg kjøpte den fikk jeg plutselig helt dilla på parfymer... jeg kjøpte en hel haug etter vært... men så solgte jeg dem fordi jeg aldri fant noen som jeg virkelig likte.

Jeg kan godt si hvem jeg solgte:

-Just me - Paris Hilton

-Paris Hilton

-Heiress - Paris Hilton - denne likte jeg veldig godt.. men lukta forsvant veldig fort.. noen som har denne og syns det samme?

-Lovely - Sjp

-In control - Britney Spears - denne var favoritten før jeg fant With love :)

-Naomi campell cat delux

-Morgan love toy

-Babyphat golden goddess

Men nå har jeg endelig funnet noen favoritter:

With love Hilary Duff - dette er min kveldsparfyme - denne kjøpte jeg i januar

Live luxe - Jennifer Lopez - den kjøpte jeg i mars

Glow - Jennifer Lopez (nylig kjøpt)

Curious Britney Spears - denne i fjor sommer

Også har jeg bestilt en ny parfyme som kommer i posten snart:

Princess - Vera Wang

Og jeg håper å finne flere i fremtiden ;) Jeg må hele tiden ha nye parfymer og da går en av de gamle ut til salg.

Oj.. dette ble ett langt innlegg.. håper dere ikke syns det var kjedelig

Endret av Linda644
Skrevet

Jeg har ingen signaturduft, men skifter mellom forskjellige dufter etter humør. Har favoritter i perioder, men det er svært sjelden jeg kjøper en duft mer enn en gang. Et unntak er SJP's Lovely som jeg har planer om å kjøpe igjen.

For tiden bruker jeg mest Coco Mademoiselle fra Chanel og Burberry Brit Red.

Skrevet
Bruker J'adore fra Dior, den er helt meg. Prøver med ujevne mellomrom å finne meg noe å variere med, men ingen kommer opp mot favoritten min. Har prøvd Pleasures og Knowing fra Estee Lauder, og de er greie hverdagsparfymer.
Den bruker jeg også til hverdags, og varierer med Beautiful (til Esteè Lauder)
Skrevet

Skifter sånn på daglig basis. Har fire-fem parfymer, bruker den jeg har lyst å bruke akkurat den dagen. Kjøpte en kokos-parfyme nylig, og den tror jeg blir mest til bruk om sommeren da, men ellers bruker jeg dem stort sett hele året .

Skrevet

Nå bruker jeg Kokos-olje fra Body Shop - hekta! I vinter/vår brukte jeg Miracle, tror jeg kommer til å bruke den senere også. Og hvis jeg finner noen gode, så bruker jeg sikkert de også.

Altså; jeg bruker flere forskjellige, men i perioder. Kunne ikke falle meg inn å ha på en type på mandag og en annen en på tirsdag. Aner ikke hvorfor, men..

Skrevet

Jeg bytter på, for tiden mellom J'Adore og Bright Crystal, samt at jeg nettopp har kjøpt Chance Eau Fraiche fra Chanel.

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har mange parfymer og liker å bytte på.

Skrevet

Har vel ca fem parfymer jeg bytter på å bruke, men favoritten som jeg føler er "meg" er Gucci Envy. Har brukt den i mange år.

Skrevet
Knowing fra Estee Lauder, og de er greie hverdagsparfymer.

Den bruker jeg som kveldsparfyme.

Ysatis fra Givenchy er MEG. Jeg ELSKER Knowing fra Estee Lauder. Green Tea fra Elisabeth Arden er fin hverdagsparfyme.

Han en god fra Yves Rocher nå, men husker ikke hva den heter. Passer fint på dagen.

Bytter på, men kommer tilbake til de vante.

Skrevet

Har brukt Burberry Brit i flere år nå. Har flere ganger tenkt at jeg burde prøve noe annet også, men har ikke funnet en som er helt "meg". Burberry Brit er veldig "meg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...