Gå til innhold

Å bo med katt i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte med mine 3 katter til Oslo nå, men veldig usikker på hvor det er fint å bo med katter. For jeg ønsker ikke at kattene skal løpe rundt blant masse stygg trafikk med fare for å bli påkjørt.

Siden jeg skal kjøpe leilighet er ikke vestkanten noe alternativ pga stive priser der, dessuten passer det dårlig i forhold hvor jeg skal jobbe.

Synes også groruddalen blir litt fjernt og langt unna, men det er jo utvilsomt billig der. Det samme gjelder jo Holmlia.

Kjelsås er vel også kattevennlig? Men der syns jeg det også blir for dyrt.

På Skullerud og Mortensrud syns jeg det ser veldig fint ut. Men det er veldig mange nye leiligheter der, og de er gjerne dyrere enn de som er litt eldre (men i samme stand).

Abildsø virker også fint, men rekkehus til 3 mill har jeg ikke råd til enda..

Tenker derfor på område øst i Oslo mellom groruddalen og østensjø, kan dette være kattevenndlige områder? Dvs områdene inntil marka, men innenfor Oslos bygrense

Og siden kattene mine er vant til å gå ut og inn som de vil er jeg avhengig av å bo i 1. etasje. Jeg er litt skeptisk til å bo i 1. etasje i områder der det skjer mye innbrudd/uroligheter. Dessuten er det vel ikke så mange leiligheter i Oslo med egen hageflekk?

Hvilke steder i Oslo vil dere anbefale til meg som katteeier som er bra for utekatter men ikke altfor dyrt?

Hvordan løser dere katteeiere det å bo i blokk og å ha utekatter?

:katt: :)

Videoannonse
Annonse
Gjest StineSola
Skrevet

Ekeberg, eller sogn/nordby? Der er det skitfint, men jeg bare leier og vet ikke noe om kjøpspriser.. Der er det ikke så sykt dyrt å leie hvertfall.

Oslo er en rar by, du føler deg liksom utenfor bare du bor på bjølsen. Så mitt tips, som jeg også velger å følge selv er at skal en først ikke bo midt i gryta, spiller det liten rolle om du tar tbane i 20 min(ca til storo), eller tog i 25-30 min og bor på kolbotn:)

Ja, kolbotn er jo vakkert forresten! Der kjenner jeg en med katt faktisk. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...