Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kan man gi tran til hunder og katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på dette, for jeg har tran til familien og da tenkte jeg at de også kunne få seg en klunk hver dag....

Skrevet

Nei, jeg vil ikke anbefale det. Så lenge du gir hunden og katten fôr som inneholder alt de trenger, så kan det - etter hva jeg har lest for en del år siden - være skadelig å gi dem tran i tillegg.

Det du kan gjøre, er å helle en spiseskje matolje over hundens mat for å gi den blankere og sunnere pels. Men det er ikke nødvendig når hunden får alt det den trenger. :)

Skrevet

Ja hunder kan få tran, det gir en blankere pels

Gjest Gjest_Daiquiry_*
Skrevet
Ja hunder kan få tran, det gir en blankere pels

Det er jeg mener også...du får jo omega 3 og 6 til katter og hunder, og jeg ser ikke helt vitsen i å kjøpe dyre oljer til dem når de kan spise den samme som oss...

Gjest Deception
Skrevet

Omega 3-tilskudd for mennesker kan være veldig farlig for hunder pga. innholdet av vitamin D. I de omega 3-tilskuddene som er beregnet for hunder, er vitamin D fjernet.

Så jeg ville ikke gitt dyrene mine tran, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gi hunden/ katten tilskudd av fiskeolje som er beregnet på dyr.

Det beste produktet jeg kan anbefale, er salmopet-olje, eller Imperial's Omega3 olje.

Vanlig dyrefor inneholder for lite av disse stoffene, og det er ofte greit å gi tilskudd av omega3 olje.

Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet

Ikke gi dyra tran! Inneholder noe som ikke er bra for de, salt tro? Gi de ren fiskeolja istedenfor!

Skrevet

Jeg vil og anbefale deg Salmopet. Den fås kjøpt i dyrebutikker, men etter hva jeg har sett, får du den billigere på Felleskjøpet :jepp: Vi er i hvertfall fornøyd med denne fiskeoljen.

http://www.salmopet.no/

Skrevet
Ikke gi dyra tran! Inneholder noe som ikke er bra for de, salt tro? Gi de ren fiskeolja istedenfor!

:ler: Tran inneholder ikke salt... :fnise:

Skrevet

Du må ikke gi hundene tran! Det er ikke bra for dem pga at vitamininnholdet er beregnet på mennersker, og kan være direkte skadelig for hunder og katter!!

Skrevet

Vanlig tran beregnet på mennesker skal ikke hunder ha da det inneholder for mye D-vitaminer og det er direkte giftig for de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...