Gå til innhold

Bryllupsgjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av annen tråd vil jeg gjerne diskutere dette på generellt grunnlag:

Er det ok som bryllupsgjest å ikke komme til vielsen kun til middagen, dersom ikke det var den opprinnelige avtalen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Det er ikke alltid man kan ta seg fri på det tidspungtet vielsen er, så det forstår jeg. Men jeg mener man må ha prøvd ihvertfall :)

Gjest 08 brud
Skrevet

Nei, det synes ikke jeg. Vielsen er den viktigste delen av dagen og så lenge det er plass til alle under vielsen så finnes det ingen grunn til ikke å komme i den.

Skrevet

Mine og min samboers venner er fullstendig klar over at vi ikke gåri kirken. Og at dersom de inviterer oss i bryllupet sitt/barnedåpen til barna sine, kommer vi først til etter at delen i kirken er over. Og de er fullt fri til å la være å invitere oss på det grunnlaget, men det har vi enda ikke opplevd.

Skrevet

det er vel avhengig av flere ting, synes det er helt greit dersom noen har er reel grunn til ikke å være i kirken, dvs får ikke fri fra jobb osv. At man ikke ønsker å være i en kirke synes jeg ikke er god nok grunn.... Skal alle som ikke er medlem av humanetisk forbund nekte å være tilstede ved vielser som det ordner da.... eller hvis en du kjenner er muslim og skal gifte seg, du dukker da opp til vielsen selv om du ikke er muslim.... Jeg er selv medlem av Humanetisk forbund, men det plager meg da virkelig ikke å være tilstede under en kirkelig sermoni som dåp eller vielse. Er jo der for å se de bli gift, og dele det med mennesker jeg bryr meg om, ikke for å bli "omvendt"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...