Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jenta mi er snart 6 mnd, og er helt håpløs om nettene. Virker som det bare blir værre. Inatt ville hun ha pupp, kl 23, 01, 02, 04 og 06 også stod vi opp 0715. Har forsøkt å gi henne smokken istede men hun blir sinna og bare gråter. Legges i egen seng, men blir liggende i min seng siden hun skal ha så ofte. Har forsøkt å drive å legge henne tilbake i egen seng, men hun våkner like ofte for det. Så det er ikke det at hun ligger sammen med meg.

Hun får grøt to ganger i løpet av dagen, den siste til kvelds så hun skal jo umulig være sulten, noen forslag på råd?

Går rundt som en zombi og bare har vondt i hodet, så dette går ikke lenger. Hun har vært sånn nå i over 1 måned.

Endret av BayliZ
Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Tipper hun trenger mer mat gjennom hele dagen. Da mine var 6 mnd spiste de grøt/middag/frukt 3-4 ganger om dagen.

Evt så får hun tenner. Har du prøvd å smøre med sånn dentohvadetnåheter? Lett bedøvende for gommene.

Når hun er så gammel skal hun ikke behøve mat så ofte på nettene. Hva med å forsøke å gi vann fra flaske noen av gangene?

Skrevet

Hun har tydelig et stort nærhetsbehov. Ellers er det helt normalt å ha perioder hvor det blir mye amming om natten. Alt i alt blir det gradvis mindre.

Om du setter barnets behover før dine egne, bør du ikke slutte med nattammingen.

:)

Skrevet

Kan mannen din ta henne om natta, tilby smokk, vann osv.

Og så handler det om hvem av dere foreldre, eller barnet, som er mest sta ;-)

Skrevet

Prøv å gi henne vann og smokk om natta. Gi mere mat på dagen. La pappaen ta henne om natten, gi vann, gi smokk osv. Hun forbinner puppen og maten med deg og blir nok mer sinna visst hun ikke får den. Men hos pappaen får hun ikke pupp så hun godtar kansje det bedre visst han tar henne.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg begynte med å gi mine flaske med vann om natten når de våknet for å få slutt på nattammingen da de var en 6-8 mnd.Etter tre-fire netter så sov dem, når de visste at det ikke ble noe pupp om natten.Men sørg for at hun får mye og nok mat om dagen.

Skrevet
Jenta mi er snart 6 mnd, og er helt håpløs om nettene. Virker som det bare blir værre. Inatt ville hun ha pupp, kl 23, 01, 02, 04 og 06 også stod vi opp 0715. Har forsøkt å gi henne smokken istede men hun blir sinna og bare gråter. Legges i egen seng, men blir liggende i min seng siden hun skal ha så ofte. Har forsøkt å drive å legge henne tilbake i egen seng, men hun våkner like ofte for det. Så det er ikke det at hun ligger sammen med meg.

Hun får grøt to ganger i løpet av dagen, den siste til kvelds så hun skal jo umulig være sulten, noen forslag på råd?

Går rundt som en zombi og bare har vondt i hodet, så dette går ikke lenger. Hun har vært sånn nå i over 1 måned.

Jag tror på att:

1) ge henne bra med mat ca en timme innan sängdags. Gröt eller välling.

2) Försök få henne att somna själv, inte vid puppen. Klappa på ryggen och putta/slå lätt på rumpan. (jag nynnar lugnande... lo.-lo-lala-lila-loo... eller något sånt). Om hon lär sig att somna själv är det lättare att somna om när hon vaknar på natten.

3) När hon somnat själv några nätter och vaknar: Ta upp, trösta lätt och lägg sedan ner i sängen igen. Klappa. Ge kanske lite vatten. Amma EN gång möjligen. Titta på klockan. Om hon åt kl 19, somnade kl 20 borde hon inte vara hungig förän efter midnatt. Och inte en timme efter senaste nattamningen.

Lycka till - och kom i håg att det trots allt går över.

Efter semestern fick vi fokus på sovandet igen. Från att ha skrikit/gråtit, stått upp, legat ner, somnat och vaknat efter en minut i 45-50 minuter gick det över till 10-15 minuters nattande när hon lärt sig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...